|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
intro
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?På en arbeidsdag går jeg minst 1 time totalt fordi jeg har litt vei til/fra toget både hjemme og på jobb. Før jeg setter meg på kontorstolen om morgenen, har jeg tilbakelagt nesten 150 trappetrinn.
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg følger til skolen; 400 meter. Deretter går jeg til jobb; 2500 meter. Selve jobben er temmelig stillesittende, bortsett fra på enkelte dager, da jeg er på bena hele dagen. Noe ganger går jeg hjem fra jobb også, 2600 meter, mesteparten oppoverbakke. Hvis ikke, går jeg til bussen; litt over 900 meter. Jeg tar så godt som aldri heiser, og bor selv i fjerde etasje. All handling foregår også til fots, og vi kjører kun om vi skal ut av byen.
|
|
|
#23 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Går ganske mye.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Eg studere heimefrå, og kan vel trygt sei at eg tilbringer mesteparten av dagen på ræv. Kjører i barnehagen, kjører på butikken, sitter og jobber, kjører i barnehagen, sitter i sofaen, ligger i senga. Og sånn går no dagane. Litt husarbeid og løping 3 dager i veka, er som regel alt. Prøver å lokka ungane med ut på tur, men dei er trøtter på ettermiddagen.
|
|
|
#25 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Alt for lite...Jeg kjører til jobb. Når det er lysere (og ikke glatt), hender det at jeg løper til jobb. Har en stillesittende jobb, men prøver å gå så mye som mulig (henter vann nede i stedetfor i samme etasje osv). Går tur med hunden og trener mye i det minste. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
<*(((<
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Rimelig lite. Buss eller bil til jobb, hvor jeg sitter mesteparten av tiden på rumpa foran pc-en. Men jeg sitter rimelig urolig, og tar trappa i stedet for heisen når jeg kommer/går eller er til lunsj, så noe blir det. Også har jeg en lei tendens til å småløpe i gangene når jeg skal hente utskrifter og sånn.
|
|
|
#27 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg syns det er ganske greit med aktivitet i og med at jeg har fem hester som må måkes til, bære strø, høy og kraftfor i tillegg til ridningen.
|
|
|
#28 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg leverer eller henter yngstemann fra skolen og går i tillegg til og fra buss. Men det blir ikke mer enn ca. 25 minutter til sammen. Ellers så tar jeg trappene de sju etasjene opp til jobb de dagene jeg ikke har trent kvelden før. Men jeg holder på å psyke meg opp til å ta trappene hver dag. Ellers har jeg en stillesittende jobb, så jeg rører meg for lite. Å gå til butikken er uaktuelt, da det tar ca. én time hver vei.
|
|
|
#29 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Det er et stykke å gå til t-banen i begge ender, og en liten sving innom skole og barnehage, så jeg går vel normalt 50 minutter pr. dag i transportøyemed. Jobben min er særs stillesittende, men jeg strener nå en del rundt i korridorene. Kontoret er i 5. etasje, så jeg hadde en vag forestilling om at siden det det er januar, burde jeg nå begynne å gå opp i stedet for å ta heisen. Foreløpig har det skjedd to ganger.
|
|
|
#30 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Her går det fra helt stillesittende til skikkelig bryggesjauer. Bygger jeg opp en butikk ila en dag så flyttes det noen tonn med varer. Sitter jeg i møter hele dagen, ja da blir det mye kaffe og wienerbrød. Ellers er jeg ikke veldig glad i å gå tur for å gå tur, det må skje noe mer. Men jeg er veldig gjerne med ungene i akebakken eller på skøytebanen. *barnslig*
|
|
|
#31 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Alt for lite. Jeg kjører på jobb (for langt å gå, kronglete med kollektivtransport), kjører til skole og barnehage og butikk. Det er en halvtime å gå til barnehagen, lenger til skolen, så jeg rekker ikke jobben hvis jeg går. På jobben går jeg til kaffemaskinen, til printeren og på lageret innimellom, men sitter mest. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Nå er jeg hjemme i permisjon, og da blir det en eller to trilleturer på 10-90 min daglig, vanligvis rundt en halvtime pr tur. I tillegg hender det jeg lufter hunden en halvtimes tid, dersom det er pappaen som legger.
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Det var mye når jeg var i permisjon. Det er minimalt nå...
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Beveger meg mye. Leverer og henter på skolen, er i bevegelse mye av dagen på jobb. Skal sykle til jobb til våren, 3 km hver vei. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Nå som jeg ikke jobber; pinlig lite.
|
|
|
#36 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg glemte å få med at jeg går til og fra barnehagen med poden! Så jeg rører meg jo!
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?De dagene jeg jobber; alt fra lite til mye. Det spørs om jeg sitter på kontoret eller har ærend ute i klinikkene.
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Takk for alle svar! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
awesom
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg jobber i barnehage, jeg løper, hopper, danser, står eller går tur 7.5 time om dagen. Eller nå lyver jeg, 4 dager i uken har jeg vanlig matpause, da sitter jeg en halvtime.
|
|
|
#40 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg løper opp og ned mellom etasjene i bygget hvor jeg jobber, x antall ganger i løpet av en dag. Har kontor i 4. etg., mens pasientene er i 2. etg., om de da ikke sitter og røyker utenfor 1. etg., sjefen holder til i 6. etg. og den beste kopimaskinen er i 3. etg.
|
![]() |
|
|