Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 10:00   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?

På en arbeidsdag går jeg minst 1 time totalt fordi jeg har litt vei til/fra toget både hjemme og på jobb. Før jeg setter meg på kontorstolen om morgenen, har jeg tilbakelagt nesten 150 trappetrinn. I tillegg kommer en del flying i trapper, da jeg jobber på loftet og huset vårt går over tre etasjer. Jeg går selvfølgelig også til butikken etc. I sommerhalvåret sykler jeg som regel til toget, til Livs fritidsaktiviteter etc. Vi bruker bilen kanskje 1 gang i uka.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:03   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger til skolen; 400 meter. Deretter går jeg til jobb; 2500 meter. Selve jobben er temmelig stillesittende, bortsett fra på enkelte dager, da jeg er på bena hele dagen. Noe ganger går jeg hjem fra jobb også, 2600 meter, mesteparten oppoverbakke. Hvis ikke, går jeg til bussen; litt over 900 meter. Jeg tar så godt som aldri heiser, og bor selv i fjerde etasje. All handling foregår også til fots, og vi kjører kun om vi skal ut av byen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:11   #23
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Går ganske mye.
På jobben feks, tar jeg trappene istedet for heisen. Vi har kontorer i 5.etg.
Har hunder så jeg beveger meg mye , turer etc.

Huset har tre etasjer, så det blir en del bevegelser opp og ned.

Gammel 13-01-11, 10:26   #24
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg studere heimefrå, og kan vel trygt sei at eg tilbringer mesteparten av dagen på ræv. Kjører i barnehagen, kjører på butikken, sitter og jobber, kjører i barnehagen, sitter i sofaen, ligger i senga. Og sånn går no dagane. Litt husarbeid og løping 3 dager i veka, er som regel alt. Prøver å lokka ungane med ut på tur, men dei er trøtter på ettermiddagen.
Gleder meg til våren, for då er alle ute stort sett heile dagen.

Gammel 13-01-11, 10:29   #25
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Alt for lite...Jeg kjører til jobb. Når det er lysere (og ikke glatt), hender det at jeg løper til jobb. Har en stillesittende jobb, men prøver å gå så mye som mulig (henter vann nede i stedetfor i samme etasje osv). Går tur med hunden og trener mye i det minste.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:30   #26
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rimelig lite. Buss eller bil til jobb, hvor jeg sitter mesteparten av tiden på rumpa foran pc-en. Men jeg sitter rimelig urolig, og tar trappa i stedet for heisen når jeg kommer/går eller er til lunsj, så noe blir det. Også har jeg en lei tendens til å småløpe i gangene når jeg skal hente utskrifter og sånn.

Vel hjemme blir det fort å dumpe ned i sofaen med internett og/eller tv. Hjelpes, hadde jeg ikke trent hadde jeg jo knapt bevegd meg!

Gammel 13-01-11, 10:33   #27
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns det er ganske greit med aktivitet i og med at jeg har fem hester som må måkes til, bære strø, høy og kraftfor i tillegg til ridningen.

Jobben min er på kontor, ganske rolig med andre ord.

Gammel 13-01-11, 11:11   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leverer eller henter yngstemann fra skolen og går i tillegg til og fra buss. Men det blir ikke mer enn ca. 25 minutter til sammen. Ellers så tar jeg trappene de sju etasjene opp til jobb de dagene jeg ikke har trent kvelden før. Men jeg holder på å psyke meg opp til å ta trappene hver dag. Ellers har jeg en stillesittende jobb, så jeg rører meg for lite. Å gå til butikken er uaktuelt, da det tar ca. én time hver vei.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:40   #29
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et stykke å gå til t-banen i begge ender, og en liten sving innom skole og barnehage, så jeg går vel normalt 50 minutter pr. dag i transportøyemed. Jobben min er særs stillesittende, men jeg strener nå en del rundt i korridorene. Kontoret er i 5. etasje, så jeg hadde en vag forestilling om at siden det det er januar, burde jeg nå begynne å gå opp i stedet for å ta heisen. Foreløpig har det skjedd to ganger.

Jeg har ikke lappen, så de fleste forflytninger involverer kollektivtransport og en del gangtid i hver ende. Et godt argument for å ikke ta lappen, synes jeg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:42   #30
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går det fra helt stillesittende til skikkelig bryggesjauer. Bygger jeg opp en butikk ila en dag så flyttes det noen tonn med varer. Sitter jeg i møter hele dagen, ja da blir det mye kaffe og wienerbrød. Ellers er jeg ikke veldig glad i å gå tur for å gå tur, det må skje noe mer. Men jeg er veldig gjerne med ungene i akebakken eller på skøytebanen. *barnslig*

Gammel 13-01-11, 11:51   #31
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Alt for lite. Jeg kjører på jobb (for langt å gå, kronglete med kollektivtransport), kjører til skole og barnehage og butikk. Det er en halvtime å gå til barnehagen, lenger til skolen, så jeg rekker ikke jobben hvis jeg går. På jobben går jeg til kaffemaskinen, til printeren og på lageret innimellom, men sitter mest.

Herjer noen timer med ungene hvis de ikke har fritidsaktiviteter (som vi kjører til, den nærmeste tar vel en time å gå til i voksentempo), vasker litt gulv hvis jeg gidder, men ellers lite. Er gressenke på ukedager, så jeg går ikke noe sted om kvelden heller.

Jeg prøver å ta igjen litt i helgene da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:56   #32
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg hjemme i permisjon, og da blir det en eller to trilleturer på 10-90 min daglig, vanligvis rundt en halvtime pr tur. I tillegg hender det jeg lufter hunden en halvtimes tid, dersom det er pappaen som legger.

Jobben min innebærer mye gåing, ståing og flying opp og ned trapper, selv om jeg også har stillesittende perioder innimellom. Det første halvåret jeg jobbet der gikk jeg ned en god del i vekt, uten at det var spesielt ønskelig. Jeg har heldigvis funnet igjen de kiloene (og flere til) nå.

Jeg trener ikke, utover gåturene. Jeg har hatt planer om å begynne igjen, men har utsatt det på grunn av trøblete bekken. Spinningsykkelen som står i boden bør vel snart hentes fram.

Gammel 13-01-11, 12:07   #33
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det var mye når jeg var i permisjon. Det er minimalt nå...

Jeg kjører til toget. jeg går fra toget til jobb da, 10-15 minutter (ti til vanlig, 15 nå som det er glatt og jeg er gravid...) Og tilbake. Jeg har en kontorjobb, men jeg går jo noe i løpet av dagen likevel. Også har jeg en toåring hjemme. Men for tiden, gravid og med bekkenvondt, så foretrekker jeg å lese bøker til ham, ikke leke på gulvet eller dra ham på akebrett...

Fra tiden før jeg ble mamma erfarte jeg og mannen følgende: De dagene vi gikk til og fra toget i stedet for å kjøre, passerte vi de anbefalte 10.000 skrittene pr dag. De dagne vi kjørte, havnet vi mer på 4.000... I min "tar livet litt med ro"-tistand for tiden er jeg nok under der også.

Men så lenge jeg var hjemme med min sønn, først i den ordinære permisjonen, siden var jeg jo hjemme 3 dager i uka (pluss helgene) i et år til, da gikk jeg jo tur med barnevogn i en times tid hver dag. Og nå er det 3 uker igjen på jobb, dog litt lenger til trilleturene begynner, men jeg regner med det blir en god del trilleturer i 2011 også, ja.

Gammel 14-01-11, 11:31   #34
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Beveger meg mye. Leverer og henter på skolen, er i bevegelse mye av dagen på jobb. Skal sykle til jobb til våren, 3 km hver vei.
Ellers så er det ikke mye jeg sitter i ro i løpet av dagen/kvelden, alltid noe å gjøre.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:11   #35
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå som jeg ikke jobber; pinlig lite.
På jobb står og går jeg hele dagen, og er veldig fysisk, men hjemme blir det jo bare pusling rundt med husarbeid. Blir nok ikke så mange skritt i løpet av en dag det nei.

Gammel 14-01-11, 16:32   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte å få med at jeg går til og fra barnehagen med poden! Så jeg rører meg jo!

Det skal sies at jeg leverer/henter kanskje 2 ganger i måneden. Og barnehagen ligger ca 300m fra blokka vår.

Gammel 14-01-11, 19:59   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De dagene jeg jobber; alt fra lite til mye. Det spørs om jeg sitter på kontoret eller har ærend ute i klinikkene.
De dagene jeg er Mamma; kommer an på været og om jeg gidder å gå tur.

Gammel 14-01-11, 20:01   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for alle svar!

Jeg har uten blygsel skrytt på meg et aktivt og forholdsvis lite stillesittende liv, (bortsett fra jobben til tider), og måtte sjekke om jeg har fart med løgn eller om det stemte, nemlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:05   #39
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber i barnehage, jeg løper, hopper, danser, står eller går tur 7.5 time om dagen. Eller nå lyver jeg, 4 dager i uken har jeg vanlig matpause, da sitter jeg en halvtime.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:14   #40
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg løper opp og ned mellom etasjene i bygget hvor jeg jobber, x antall ganger i løpet av en dag. Har kontor i 4. etg., mens pasientene er i 2. etg., om de da ikke sitter og røyker utenfor 1. etg., sjefen holder til i 6. etg. og den beste kopimaskinen er i 3. etg.
Ja, det er heis, men den har jeg aldri brukt.

Sånn ellers så er det levering og henting av barn, noe som innebærer en del bæring og trasking og sånt, men jobb-løpinga tar nok kaka.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.