|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
|
Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?I'm curious. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Tja, på en helt vanlig arbeidsdag (er i permisjon for tiden) blir det litt masing etter unger om morgenen, ut i bil, gå fra stasjonen til jobb (ca. 500 meter), opp 6 etasjer med trapper, ned og opp trappene til lunsj, til og fra kopirom og andre kontorer, ned trapper og tilbake til stasjonen. Leker en del med storebror på ettermiddag. Ikke så aktivt, men jeg prøver å få med meg det jeg kan mtp trapper og sånn.
|
|
|
#3 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg takker nei til printer på kontoret, for jeg vil ut å røre meg.
|
|
|
#4 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg går til og fra jobb + henter barn på sfo. Bruker bortimot 25 min hver vei til/fra jobb. Tar av prinsipp aldri heis (ikke engang på vei til føden som ligger i 4.etg på sykehuset vårt
|
|
|
#5 |
|
I farta!!
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Kjører til og fra jobb, men har ikke stillesittende jobb. Blir en god del skritt på jobb (tannhelsesekretær). Om ettermiddagen blir det sofa/ski/gåtur/kjøring hit og dit eller trening på ellipsemaskina. Dagen avsluttes alltid med 15-30 min med rockering. Supergøy og det virker.
|
|
|
#6 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg går. Mye. Til og fra trikk, og tar gjerne trappene når heisene på HiO har en dårlig dag, og det har de ganske ofte.
|
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Alt for lite, vi snakker jo USA.
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Men så snart temperaturen kryper opp til 15-20 grader igjn skal jeg begynne å hoppe en halvtime til dagen på trampolinen - trim og frisk luft, noe jeg ikke får når jeg løper på mølla.
|
|
|
#9 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jobb: Mye stillesitting, men løper gjerne en tur eller to opp i 6 etg. (jeg holder til i 1 etg) i løpet av dagen. Enten bare for å røre på meg eller for å handle i kantina. veldig sjelden at jeg kjøper kantinemat, da. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg går til barnehagen, men tar t-bane til jobb. I sommerhalvåret sykler jeg til jobb, det er 8 km en vei. Jeg følger storesøster innimellom til skolen, men hun går ofte selv nå. Det er ca 1 km.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Akkurat nå har det vært lite siden formen har vært elendig noen uker. Men normalt for meg er at jeg beveger meg så sabla lite i hverdagen at jeg må disiplinere meg for at det skal bli litt. Dermed har jeg noen prinsipper. Feks går jeg nokså konsekvent og handler i butikken og bærer varene hjem. Vi bruker ikke bil i nærmiljøet. På sommeren sykler vi til strand, venner, fotballtreninger osv. |
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg følger sønnnen min til skolen og går/sykler til jobb + henting. Går ikke så mye i jobben, men henter jeg har fotografering og det er egentlig ganske slitsomt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg jobber som lærer og sitter veldig lite i ro. Fyker rundt som en oioi det meste av dagen. |
|
|
|
#14 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg går 15 minutter hver vei til og fra toget. Så har jeg en stillesittende kontorjobb, men jeg synes jeg reiser meg i ett kjør for å hente utskrift.
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?På jobb sitter jeg mye i bil eller sitter mye foran pc-skjermen. Jeg tar sjelden trapp for heis. Jeg kjører til butikken. jeg trener ikke.
|
|
|
#16 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg beveger meg mye. Skulle gjerne hatt en skritteller egentlig, bare for å sjekket HVOR mye. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Til vanlig går jeg til barnehagen, men det er ikke akkurat langt, 400m en vei.
Sånn er det her og nå. Det eneste jeg gjør selv nå er vasking av gulv i 1.etg og tørrmopping utenom støvsugingene. Det er deilig med store unger.
|
|
|
#18 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Beveger meg relativt mye i hverdagen. Går til og fra jobb, tar aldri heis (det er visst ikke helt sant, jeg tar heis hvis jeg skal på jobbhovedkontoret, det er litt for mange etasjer til at jeg har tid/ork til å gå opp), går tur hver dag med dyret (det hjelper å ha hund), også bor jeg sånn til at jeg kan gå og handle. I sommerhalvåret sykler poden og jeg til alt av fritidsaktiviteter. Har stillesittende jobb, så jeg beveger meg ikke mye i løpet av dagen på jobb.
|
|
|
#19 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg kjører bil til jobb, men skal begynne å gå/sykle når jobben flytter til sommeren.
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?Jeg følger lillebror til og fra barnehagen, men det er ikke stort å skryte av, for det kan umulig være særlig mye mer enn 1,5 km tilsammen, hvis det er så langt. Så går jeg 300m til jobb fra barnehagen. |
|
![]() |
|
|