Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 00:27   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?

I'm curious.

Går du til/fra jobb/kollektivtransport? Tar du trappen i stedet for heisen? Går du til butikken i stedet for å kjøre? Har du en helt stillesittende jobb, eller beveger du deg i løpet av arbeidsdagen også? Leker du? Sitter du i sofaen om kvelden, eller trasker du rundt og gjør dette og hint og småtteri?

Utdyp gjerne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:31   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye beveger du deg (utenom trening) i løpet av en helt vanlig dag?

Tja, på en helt vanlig arbeidsdag (er i permisjon for tiden) blir det litt masing etter unger om morgenen, ut i bil, gå fra stasjonen til jobb (ca. 500 meter), opp 6 etasjer med trapper, ned og opp trappene til lunsj, til og fra kopirom og andre kontorer, ned trapper og tilbake til stasjonen. Leker en del med storebror på ettermiddag. Ikke så aktivt, men jeg prøver å få med meg det jeg kan mtp trapper og sånn.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:37   #3
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg takker nei til printer på kontoret, for jeg vil ut å røre meg.

Jeg er ikke i mye aktivitet. Jeg har en stillesittende jobb. Jeg prøver å bruke trapper og bevege meg hvis jeg kan. Det er utelukket å gå til butikken, jeg klarer knapt bære posene fra garasjen og inn.

Forresten hjelper det at vi nå bor over tre etasjer. Det blir endel flying i trapper.

Gammel 13-01-11, 00:45   #4
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg går til og fra jobb + henter barn på sfo. Bruker bortimot 25 min hver vei til/fra jobb. Tar av prinsipp aldri heis (ikke engang på vei til føden som ligger i 4.etg på sykehuset vårt ), rett og slett fordi man har godt av trimmen. Unngår rulletrapper av samme grunn der det er mulig (jeg gamper avgårde ved siden av rullegreia på Gardermoen også ) Eller har jeg et stort hus over tre etasjer, jeg fyker rundt og rydder, vasker klær, styrer med unger osv fra 0630 til ca 2200 hver dag. Vi har kjøpt ekstra slitesterk sofa, men jeg skjønner ikke hvorfor...
Jobben min er i utgangspunktet stillesittende (tannlege), men blir fort noen skritt i løpet av arbeidsdagen likevel. Har prøvd å bruke skritteller av og til, går ca 20 000 skritt om dagen. Uten treningsøkt ligger jeg på ca 13 000 skritt. (Altså kun dagligaktivitet, og den gangen hadde jeg bare 15 min gåtur til jobb)

Trener i tillegg ca 5 dager i uka. Ifølge min mann har jeg ikke evnen til å gå. Jeg står enten stille, eller så løper jeg Det gjelder både hjemme og på jobb.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:48   #5
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Kjører til og fra jobb, men har ikke stillesittende jobb. Blir en god del skritt på jobb (tannhelsesekretær). Om ettermiddagen blir det sofa/ski/gåtur/kjøring hit og dit eller trening på ellipsemaskina. Dagen avsluttes alltid med 15-30 min med rockering. Supergøy og det virker.

Gammel 13-01-11, 01:07   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg går. Mye. Til og fra trikk, og tar gjerne trappene når heisene på HiO har en dårlig dag, og det har de ganske ofte. Traver også mye rundt i byen. Også bor jeg i andre etasje.
*sjikkli sunn*

Gammel 13-01-11, 01:14   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt for lite, vi snakker jo USA. Her er det ikke lagt opp til at man skal bevege seg, men bruke bil. Følger ungene til skolen om morgenen og henter dem om ettermiddagen. Skolen ligger 5-600 meter borte... Ellers går jwg i huset og når jeg handler (må kjøre dit da). Absolutt alt, inkludert venner, er i kjøreavstand (hadde ei venninne i gangavstand, hun flyttet dessverre).

Vi sykler og går litt tur innimellom, da.

I Norge syklet jeg til jobb (12 km tur/retur) daglig og berget meg mye mer enn jeg gjør som student stuck bak pc-en. Akkurat det savner jeg.

Gammel 13-01-11, 01:15   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men så snart temperaturen kryper opp til 15-20 grader igjn skal jeg begynne å hoppe en halvtime til dagen på trampolinen - trim og frisk luft, noe jeg ikke får når jeg løper på mølla.

Gammel 13-01-11, 08:03   #9
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jobb: Mye stillesitting, men løper gjerne en tur eller to opp i 6 etg. (jeg holder til i 1 etg) i løpet av dagen. Enten bare for å røre på meg eller for å handle i kantina. veldig sjelden at jeg kjøper kantinemat, da.

Hjemme: Veldig væravhengig, men er det snø og skiføre går jeg 1-2 timer på ski. Helst hver dag, men ikke alltid jeg får det til. Lille julaften hadde jeg det - i likhet med mange andre - fryktelig travelt, og den eneste måten å få meg en skitur på var å multitaske. Så da fant jeg fram den store ryggsekken i boden, spente på meg skiene og dro på julehandel. Går mye tur i terreng/fjell om sommeren, men sjelden mer enn et par timer hver gang midt i uka. I helgene kan det bli lengre turer, elsker toppturer på nye topper!

Jeg kjører bil til jobb og handler på vei hjem de dagene det er jeg som er ansvarlig for innkjøp. Har vært inne på tanken om å jogge til jobb, men da må jeg styre med dusjing, klesskift etc. når jeg kommer fram. Og da går tida. Jeg flekser og velger å begynne kl. 6.30 for så å gå hjem kl. 14.00. Det er en veldig fin tid å slutte på, og de dagene jeg trener på Actic gjør jeg det like etter jobb.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:16   #10
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går til barnehagen, men tar t-bane til jobb. I sommerhalvåret sykler jeg til jobb, det er 8 km en vei. Jeg følger storesøster innimellom til skolen, men hun går ofte selv nå. Det er ca 1 km.
Jeg har en veldig stillesittende jobb. Jeg trener 1 time 6 ganger i uka.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:19   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Akkurat nå har det vært lite siden formen har vært elendig noen uker. Men normalt for meg er at jeg beveger meg så sabla lite i hverdagen at jeg må disiplinere meg for at det skal bli litt. Dermed har jeg noen prinsipper. Feks går jeg nokså konsekvent og handler i butikken og bærer varene hjem. Vi bruker ikke bil i nærmiljøet. På sommeren sykler vi til strand, venner, fotballtreninger osv.

Så gjør jeg det minimum av husarbeid som ikke renholdspersonalet tar seg av - og ellers er jeg innmari lat. Men jeg trener da.

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:33   #12
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg følger sønnnen min til skolen og går/sykler til jobb + henting. Går ikke så mye i jobben, men henter jeg har fotografering og det er egentlig ganske slitsomt.

også endel rydding og vasking hver dag.

+ kanskje noen aktiviteter med sønnen min.

Veldig variert. Jeg er ihvertfall veldig glad i å røre meg så tar heller trappa en heis.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:34   #13
Albertine
Passiv

Standard

Jeg jobber som lærer og sitter veldig lite i ro. Fyker rundt som en oioi det meste av dagen.

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:45   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går 15 minutter hver vei til og fra toget. Så har jeg en stillesittende kontorjobb, men jeg synes jeg reiser meg i ett kjør for å hente utskrift.

Handling gjøres på hjemveien hvis det er lite nok til at jeg kan bære det. Storhandling gjøres på fridager, og da kjører jeg for å få med meg alt.

Jeg smårydder mye om ettermiddagene, men husvaskingen er nå i sin helhet outsourcet til barna. Ja til barnearbeid! I år har jeg ikke måkt snø heller.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:49   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På jobb sitter jeg mye i bil eller sitter mye foran pc-skjermen. Jeg tar sjelden trapp for heis. Jeg kjører til butikken. jeg trener ikke.
Jeg er litt aktiv i helgene da ...

Gammel 13-01-11, 09:24   #16
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg beveger meg mye. Skulle gjerne hatt en skritteller egentlig, bare for å sjekket HVOR mye.
Har stillesittende jobb, men flyr mye frem og tilbake til printeren. Og bruker alltid trappene. Kjører til jobb, men har et stykke å gå fra parkeringa.

Hjemme sitter jeg lite i ro, frem og tilbake, opp og ned trappa, hele døgnet.

Og så har vi hunder også da.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 09:38   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Til vanlig går jeg til barnehagen, men det er ikke akkurat langt, 400m en vei. Det blir 1600 meter på en dag. På jobb kommer det an på om det er mye å gjøre eller ikke. Er det mye å gjøre så blir det bevegelse det meste av tiden, er det stille så blir det lite.

Jeg velger helst trapper fremfor heis og rulletrapp.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg smårydder mye om ettermiddagene, men husvaskingen er nå i sin helhet outsourcet til barna. Ja til barnearbeid! I år har jeg ikke måkt snø heller.

Sånn er det her og nå. Det eneste jeg gjør selv nå er vasking av gulv i 1.etg og tørrmopping utenom støvsugingene. Det er deilig med store unger.

Gammel 13-01-11, 09:44   #18
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Beveger meg relativt mye i hverdagen. Går til og fra jobb, tar aldri heis (det er visst ikke helt sant, jeg tar heis hvis jeg skal på jobbhovedkontoret, det er litt for mange etasjer til at jeg har tid/ork til å gå opp), går tur hver dag med dyret (det hjelper å ha hund), også bor jeg sånn til at jeg kan gå og handle. I sommerhalvåret sykler poden og jeg til alt av fritidsaktiviteter. Har stillesittende jobb, så jeg beveger meg ikke mye i løpet av dagen på jobb.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 09:46   #19
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Jeg kjører bil til jobb, men skal begynne å gå/sykle når jobben flytter til sommeren.

På jobb er jeg bevisst på å røre meg når jeg kan. Jeg går til kollegene på motsatt side av bygget i stedet for å ringe, jeg tar trappa mellom 1. og 8. etasje til/fra lunsj og jeg forsøker å legge møter som skal være på steder jeg kan gå til hjemmefra ved arbeidsdagens start (går da til møtet, og tar buss til jobb etterpå.)

Hjemme blir det endel gåing og herjing med ungene.

Gammel 13-01-11, 09:56   #20
Left
Passiv

Standard

Jeg følger lillebror til og fra barnehagen, men det er ikke stort å skryte av, for det kan umulig være særlig mye mer enn 1,5 km tilsammen, hvis det er så langt. Så går jeg 300m til jobb fra barnehagen.
På jobb sitter jeg vel tilsammen kanskje 1 time til sammen, hvis jeg regner med matpause på 30 min. HVIS vi får tatt matpause da
De resterende 7 timene går og står jeg. (Jobber som sykepleier)Vi er litt heldige i forhold til bevegelse på Ahus, for det er lange korridorer. Hvis vi skal på apotek for å hente medisiner, så er det 300m i korridor èn vei Det er ikke alltid vi har tid til å gå, men da bruker vi sparkesykkel. Det er knallgøy å sparke så fort man bare klarer bortover den rette, fine korridoren.
Folk som ser meg synes sikkert jeg ser litt smårar ut, men who cares? I don`t.

Prøver å være flink til å gå trapper i stedet for å ta heisen, men jeg er ikke konsekvent nok desverre. Jeg er nok desverre litt lat.
Hjemme har vi også 3 etasjer, så det blir litt flying i trapper.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.