Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvordan kjøper du klær (til deg selv)?
Lite budsjett, handler billig (<840 kr/mnd) 82 48,81%
Lite budsjett, handler dyre plagg 3 1,79%
Ligger omtrent på SIFO budsjettet, handler billig 13 7,74%
Ligger omtrent på SIFO-budsjette, handler dyre plagg 2 1,19%
Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler billige plagg 11 6,55%
Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler dyre plagg 18 10,71%
Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler mange billige plagg 5 2,98%
Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler dyrere plagg 24 14,29%
dustepoll/umulig å svare 10 5,95%
Deltakere: 168. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 19:41   #21
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Da velger jeg billig, fordi det er det jeg helst identifiserer meg med (selv om jeg kjøper litt dyrere klær nå enn før). Jeg har i alle fall ingen problemer med å føle meg velkledd i et antrekk fra HM, og kjenner meg slett ikke alltid igjen i dette at det skal være så mye bedre kvalitet på det som er dyrt. Det er veldig sjelden jeg sliter klær i stykker (noe som igjen kan henge sammen med at jeg har "litt" å velge i. )

Jeg er enig i det.

Jeg handler en del på Mexx som sagt over - og det er for meg relativt dyre klær. Ofte på ferie handler jeg klær fra den spanske kjeden Encuentro - det er mye rimeligere - og på salg - nesten gratis. Har en del bukser derfra som ligner veldig på de fra Mexx - og de har holdt seg minst like godt i farge og fasong.

Gammel 17-01-11, 19:42   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg skal se på siste års shopping er jeg vel på: Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler dyrere plagg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:44   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men før impulsshoppet jeg mer, særlig på billigkjeder. Jeg kjøpte mye fordi det var salg, men brukte det aldri. Nå er jeg mer bevisst føler jeg. Og handler heller ett 1000 kr plagg som jeg liker supergodt, enn 4 som jeg liker bare sånn halvveis fra Lindex.

Gammel 17-01-11, 19:44   #24
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker nok over 840 kr/mnd til tross for at jeg kjøper få og billige klær til vanlig bruk. Det som trekker opp hos meg er dyre friluftsklær og ditto sko.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:46   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker veldig lite på klær til meg selv. Jeg kan ikke fordra å shoppe.

Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:46   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er imponert over hvor mange som svarer at dere bruker mindre enn 840 kr i mnd, i og med at de fleste i dette landet bruker mer, synes jeg det er litt snodig at det er så mange lavbudsjettere på FP. Inntektsnivået på dette forumet tatt i betraktning.

Gammel 17-01-11, 19:48   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker lite penger på klær. Ikke mer enn 500 kr pr mnd i alle fall. Har aldri likt å bruke store summer på ett klesplagg. Kjøper bare fra billigkjedene, og har ikke noen problemer med kvaliteten. Jeg sliter ikke klær.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:48   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er imponert over hvor mange som svarer at dere bruker mindre enn 840 kr i mnd, i og med at de fleste i dette landet bruker mer, synes jeg det er litt snodig at det er så mange lavbudsjettere på FP. Inntektsnivået på dette forumet tatt i betraktning.

Spørs jo kanskje hva man regner med og?
Om jeg skal regne på alle strømpebukser og slike "småting" i tillegg, så øker prisen betraktelig altså. Nå når jeg bruker mye skjørt og kjoler går det ut en del i den retning her i alle fall. Samme med bh-er og undertøy.
Og så får man jo plutselig vinterklær/jakker..
Er sko med?

Gammel 17-01-11, 19:49   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Spørs jo kanskje hva man regner med og?
Om jeg skal regne på alle strømpebukser og slike "småting" i tillegg, så øker prisen betraktelig altså. Nå når jeg bruker mye skjørt og kjoler går det ut en del i den retning her i alle fall. Samme med bh-er og undertøy.
Og så får man jo plutselig vinterklær/jakker..
Er sko med?

Ja, sko er med i det budsjettet. Du har helt klart rett. Om man bare tenker innetøy til seg selv, kan man komme langt med mindre enn det. Jeg vet jo hva som sprenger klesbudsjettet hos oss hvert år, og det er stort sett det som inneholder en eller annen form for goretex-membran.

Gammel 17-01-11, 19:51   #30
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Bruker nok en del mer enn SIFO budsjettet, og kjøper dyre klær. Men jeg kjøper også klær på HM feks. Kjøper OM, ikke Cream og Chill, liker ikke de klærne noe særlig. Kjøper også noen andre merker som er dyre, som feks Chloè og Marc Jacobs.

Gammel 17-01-11, 19:52   #31
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte «litt over SIFO», men jeg er redd det er blank løgn.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:52   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Gammel 17-01-11, 19:54   #33
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Samme tenkte jeg. Da jeg skulle stemme ble jeg dratt mot det valget. Men for min del, var det selvbedrag av dimensjoner. Måtte litt lenger ned på skalaen gitt.

Gammel 17-01-11, 19:55   #34
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Har ingen anelse, jeg er en veldig periodeshopper, men at det ligger over SIFO er jeg ikke i tvil om. Spørsmålet er bare hvor mye over.

Og jeg kjøper dyrt og billig om hverandre.

Ja. Det Adrienne sa. Og spørsmålet er også her hvor mye over.

Men jeg kjøper mer og mer brukt, og selger klær jeg ikke bruker. Og så har jeg bestemt meg for å skjerpe meg, så hittil i år har jeg kun betalt 300 kr i mellomlegg på tilgodelapp og vintersko og 500 kr for en så godt som ny Desigual-kjole. Nå har jeg kjøpestopp en stund. Frem til helgen, i alle fall.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:57   #35
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg aner ikke. Noe sier meg at jeg burde lage en oversikt over hvor mye jeg faktisk buker på klær. Eller kanskje ikke.

Gammel 17-01-11, 19:57   #36
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og når jeg for EN gang skyld har muligheten til å flisespikke på deg Katta.. så velger jeg å benytte meg av den muligheten

Hva er ett dyrt plagg? Dyrt er ett relativt begrep.

Gammel 17-01-11, 19:59   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Tsk, det hørtes helt fremmed ut.

Det som kanskje redder inn en del for mitt vedkommende, er aversjonen mot alt som smaker av sportslige ytterklær og sko. Der sparer jeg inn noen tusenlapper.

Hittil i år har jeg kjøpt meg et Fransa-skjørt til kr 250 på salg og en Noa Noa-kjole på salg til 700, men den teller ikke ettersom det var et gavekort.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:59   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja. Det Adrienne sa. Og spørsmålet er også her hvor mye over.

Men jeg kjøper mer og mer brukt, og selger klær jeg ikke bruker. Og så har jeg bestemt meg for å skjerpe meg, så hittil i år har jeg kun betalt 300 kr i mellomlegg på tilgodelapp og vintersko og 500 kr for en så godt som ny Desigual-kjole. Nå har jeg kjøpestopp en stund. Frem til helgen, i alle fall.

Jeg har stikkmotsattforsett. Min plan er å bruke vesentlig mer på meg selv og desto mindre på ungene som har overfylte skuffer. Jeg må ta inn over meg at 9 år gamle gutter ikke trenger like mye klær som 2-åringer.

Gammel 17-01-11, 20:00   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hva er ett dyrt plagg?

Det finnes det vel ingen fasit på, siden det vil føles individuelt vil jeg tro?

For meg er det uaktuelt å bruke 2-3000 kr på en bluse. Jeg synes 1500 kr for en jakke/tunika/kjole jeg virkelig liker er akseptabelt, men det er jo dyrt. Det er ikke billig. Men det er et valg jeg tar. Jeg synes feks Cream sine underkjoler til 400 kr er i dyreste laget, samtidig ser jeg at jeg virkelig bruker de mye. Og da er det verdt det. Jeg har kjøpt alt for mange plagg i mitt liv fordi de er billige.

Gammel 17-01-11, 20:01   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Og når jeg for EN gang skyld har muligheten til å flisespikke på deg Katta.. så velger jeg å benytte meg av den muligheten

Hva er ett dyrt plagg? Dyrt er ett relativt begrep.

Har du lest hovedinnlegget? Jeg har gjort et forsøk på å filosofere rundt nettopp det. Åpenbart ikke forståelig for andre enn meg selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.