Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvordan kjøper du klær (til deg selv)?
Lite budsjett, handler billig (<840 kr/mnd) 82 48,81%
Lite budsjett, handler dyre plagg 3 1,79%
Ligger omtrent på SIFO budsjettet, handler billig 13 7,74%
Ligger omtrent på SIFO-budsjette, handler dyre plagg 2 1,19%
Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler billige plagg 11 6,55%
Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler dyre plagg 18 10,71%
Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler mange billige plagg 5 2,98%
Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler dyrere plagg 24 14,29%
dustepoll/umulig å svare 10 5,95%
Deltakere: 168. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 19:10   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?

Spinnoff fra OM, Chill og Cream er aaaaaalt for dyrt, sukkersøtt, barnslig og kjerringaktig-tråden. Men så er det er det jo sånn at vi kjøper klær på forskjellig vis. Noen kjøper mye og dyrt, noen kjøper få, dyre plagg de liker, noen kjøper mange plagg, men billige og noen har mer eller mindre frivillig et lite klesbudsjett og kjøper få og billige plagg.

Så var det definisjonen på dyrt og billig da. Når jeg tenker billig, tenker jeg prisnivå H&M og andre tilsvarende butikker, så har man halvdyre som cream og mango og til de dyre som peak og OM. Jeg prøver å lage en poll, selvfølgelig med fare for at det blir litt vanskelig definisjonsmessig, men la oss si at vil legger hovedskillet mellom prisnivået på typiske kjedebutikker og tenker på dyrere tøy som mer eller mindre dyrt?

I følge Aftenposten bruker 4 av 5 mer enn sifo-budsjettet på 840 kr/mnd for en voksen kvinne. Så da definerer vi alt under det som lite. Så får det bli opp til hver enkelt å definere "litt mer" og "mye mer".

Svar gjerne i tråden hva slags kleskjøper du er!
Poll kommer

Gammel 17-01-11, 19:14   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?

Jeg er en periodekjøper. Akkurat nå har jeg hatt en lang periode hvor jeg har kjøpt mer, men det er også for å få noe som passer og omlegging til skjørt/kjolebruk. Jeg kjøper dog nesten aldri dyre klær, for meg er en mental maksgrense 300 kr pr plagg. Jeg overskrider den grensen noen ganger, men da er det gjerne kjoler eller annet som jeg vet jeg kommer til å ha/bruke lenge.

Jeg handler aller helst på salg hos billigkjedene.

Gammel 17-01-11, 19:14   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er dårlig på å svare på poller. Jeg synes ikke jeg bruker MYE på klær, så langt derifra, men 840 kroner i måneden tror jeg glatt at jeg overstiger. For en må vel regne inn undertøy, badetøy, sko, yttertøy,pentøy og alle dagligdagse klær?

Jeg kjøper nye klær, men ikke nødvendigvis dyrt. Det relativt sett dyreste jeg har kjøpt til denne sesongen var et par Mukluks (vintersko) til 1700, det er jo et par måneder iflg budsjettet bare det, så jeg er helt sikker på at det blir mer. Dyreste butikken jeg handler på er Mexx, altså sånn halvdyrt, liker at jeg finner bukser der, men mye av det på salg, da blir det helt OK billige priser. Ellers blir det kjedebutikker.

Gammel 17-01-11, 19:15   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg ser med en gang at det er en stor gruppe som får problemer med pollen, nemlig de som gjør litt av hvert. Bare gjør et forsøk på havne i en hovedgruppe selv om jeg skjønner at det ikke kan passe helt for mange.

Gammel 17-01-11, 19:15   #5
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Lite budsjett, handler billig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:15   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nok ikke ført regnskap, men det er for mye i forhold til hva jeg har råd til. Heldigvis har jeg en handlevegrer til mann

Ja, også handler jeg både dyrt og billig, så det blir vanskelig å krysse av.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:21   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh... ligger nok betydelig over ja.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:21   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg handler ikke mye klær hver eneste måned, det går litt i rykk og napp. Jeg handler for det meste billige kjedeklær, har en sjelden gang supplert med "merkeklær" gjerne kjøpt brukt på nett her. Jeg synes jeg er flink til å velge klær, det er ikke ofte jeg møter andre i samme plagg selv om det er kjøpt på HM eller Ellos.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:23   #9
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Max 300 kr i snitt. Kjøper nesten aldri noe.

Gammel 17-01-11, 19:23   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Au da, det ryker nok på mer enn en tusenlapp i løpet av en måned, ja. Jeg går til frisøren én gang i året og bruker ikke stylingprodukter, så det budsjettet er overført til klesbudsjettet. Tipper jeg ligger på 1500-2000 i måneden i snitt. Jeg gjør noen billige impulskjøp, og handler noe på Noa Noa og Mexx og det prissegmentet der (da helst på salg). I tillegg har jeg noen dyrere plagg som jeg håper har god kvalitet, f.eks. fra Mette Møller. Jeg kan synes det er vel anvendte penger å gi 1500 kroner på salg for en ullkjole som sitter som et skudd, men ikke å betale 1800 for en velourkjole, f.eks.

Vet ikke hva jeg skal svare i pollen, for jeg kjøper både billig og litt dyrere (men vanligvis ikke dyrt).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:26   #11
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

HAr virkelig ikke anelse. Et par tusen kanskje.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:26   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe fast budsjett og ikke oversikt. Men jeg bruker helt sikkert en god del mer på klær enn 840 i måneden i snitt. Jeg kjøper vel mest i midt på treet-prisklassen, og er ganske flink til å finne dyre ting på salg. Handler sjelden på H&M. Lindex osv, men det hender.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:27   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og jeg ser med en gang at det er en stor gruppe som får problemer med pollen, nemlig de som gjør litt av hvert. Bare gjør et forsøk på havne i en hovedgruppe selv om jeg skjønner at det ikke kan passe helt for mange.

Da velger jeg billig, fordi det er det jeg helst identifiserer meg med (selv om jeg kjøper litt dyrere klær nå enn før). Jeg har i alle fall ingen problemer med å føle meg velkledd i et antrekk fra HM, og kjenner meg slett ikke alltid igjen i dette at det skal være så mye bedre kvalitet på det som er dyrt. Det er veldig sjelden jeg sliter klær i stykker (noe som igjen kan henge sammen med at jeg har "litt" å velge i. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:28   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, vanskelig. Jeg kjøper heller 1 dyr topp, enn 3 billige... Men kan godt kjøpe billig hvis den er fin og faller i smak. Jeg er vel heller der at jeg ikke ser på prisen hvis det er noe jeg absolutt liker.. Ytterklær og sko har jeg en tendens til å ryke på noen tusenlapper, men samtidig - jeg handler ikke ofte sånt til meg selv. Men koster en jakke 6.000,- og jeg VIL ha den, ja, da går det på bekostning av noe annet og jeg sparer til denne ene jakken. Nå er det en klokke og ett par støvletter jeg sikler på - og da går det på bekostning av andre ting til meg selv.

Har ikke ett fast mnd budsjett - kan være 0,- ene mnd og 3.000,- andre mnd.

Gammel 17-01-11, 19:32   #15
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

jeg trykket feil. Kjøper dyre plagg, ikke mange billige. Vanligvis ikke ihvertfall. Bruker visst endel kroner også.

Gammel 17-01-11, 19:33   #16
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke budsjett, men bruker lite og handler oftest rimelig, men kan kline til på dyrere ting om jeg finner noe jeg syns er verdt det.

Gammel 17-01-11, 19:35   #17
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker lite , handler noen få dyre plagg som da varer lenge.
Jeg bruker hvertfall under 840 kr i mnd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:35   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

840 kr/mnd? Er det vanlig å bruke så mye? Jeg bruker max 4-5000 i året på klær til meg selv, og det går månedsvis mellom hver gang jeg kjøper noe. Har f.eks. ei brukende bukse for tida, men den får holde for det er nok av andre ting å bruke pengene på.

Gammel 17-01-11, 19:38   #19
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har til tider ganske høyt (etter min mening) klesbudsjett og handler både kjedebutikk, mellomdyrt og innimellom OM nivå.

Gammel 17-01-11, 19:39   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ingen anelse, jeg er en veldig periodeshopper, men at det ligger over SIFO er jeg ikke i tvil om. Spørsmålet er bare hvor mye over.

Og jeg kjøper dyrt og billig om hverandre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.