|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hvordan kjøper du klær (til deg selv)? | |||
| Lite budsjett, handler billig (<840 kr/mnd) |
|
82 | 48,81% |
| Lite budsjett, handler dyre plagg |
|
3 | 1,79% |
| Ligger omtrent på SIFO budsjettet, handler billig |
|
13 | 7,74% |
| Ligger omtrent på SIFO-budsjette, handler dyre plagg |
|
2 | 1,19% |
| Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler billige plagg |
|
11 | 6,55% |
| Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler dyre plagg |
|
18 | 10,71% |
| Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler mange billige plagg |
|
5 | 2,98% |
| Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler dyrere plagg |
|
24 | 14,29% |
| dustepoll/umulig å svare |
|
10 | 5,95% |
| Deltakere: 168. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Spinnoff fra OM, Chill og Cream er aaaaaalt for dyrt, sukkersøtt, barnslig og kjerringaktig-tråden.
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg er en periodekjøper. Akkurat nå har jeg hatt en lang periode hvor jeg har kjøpt mer, men det er også for å få noe som passer og omlegging til skjørt/kjolebruk. Jeg kjøper dog nesten aldri dyre klær, for meg er en mental maksgrense 300 kr pr plagg. Jeg overskrider den grensen noen ganger, men da er det gjerne kjoler eller annet som jeg vet jeg kommer til å ha/bruke lenge.
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg er dårlig på å svare på poller. Jeg synes ikke jeg bruker MYE på klær, så langt derifra, men 840 kroner i måneden tror jeg glatt at jeg overstiger. For en må vel regne inn undertøy, badetøy, sko, yttertøy,pentøy og alle dagligdagse klær?
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Og jeg ser med en gang at det er en stor gruppe som får problemer med pollen, nemlig de som gjør litt av hvert. Bare gjør et forsøk på havne i en hovedgruppe selv om jeg skjønner at det ikke kan passe helt for mange.
|
|
|
#5 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Lite budsjett, handler billig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg har nok ikke ført regnskap, men det er for mye i forhold til hva jeg har råd til. Heldigvis har jeg en handlevegrer til mann
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg handler ikke mye klær hver eneste måned, det går litt i rykk og napp. Jeg handler for det meste billige kjedeklær, har en sjelden gang supplert med "merkeklær" gjerne kjøpt brukt på nett her. Jeg synes jeg er flink til å velge klær, det er ikke ofte jeg møter andre i samme plagg selv om det er kjøpt på HM eller Ellos.
|
|
|
#10 |
|
intro
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Au da, det ryker nok på mer enn en tusenlapp i løpet av en måned, ja.
|
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg har ikke noe fast budsjett og ikke oversikt. Men jeg bruker helt sikkert en god del mer på klær enn 840 i måneden i snitt. Jeg kjøper vel mest i midt på treet-prisklassen, og er ganske flink til å finne dyre ting på salg. Handler sjelden på H&M. Lindex osv, men det hender. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?
Da velger jeg billig, fordi det er det jeg helst identifiserer meg med (selv om jeg kjøper litt dyrere klær nå enn før). Jeg har i alle fall ingen problemer med å føle meg velkledd i et antrekk fra HM, og kjenner meg slett ikke alltid igjen i dette at det skal være så mye bedre kvalitet på det som er dyrt. Det er veldig sjelden jeg sliter klær i stykker (noe som igjen kan henge sammen med at jeg har "litt" å velge i.
|
|
|
|
#14 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Oj, vanskelig. Jeg kjøper heller 1 dyr topp, enn 3 billige... Men kan godt kjøpe billig hvis den er fin og faller i smak. Jeg er vel heller der at jeg ikke ser på prisen hvis det er noe jeg absolutt liker.. Ytterklær og sko har jeg en tendens til å ryke på noen tusenlapper, men samtidig - jeg handler ikke ofte sånt til meg selv. Men koster en jakke 6.000,- og jeg VIL ha den, ja, da går det på bekostning av noe annet og jeg sparer til denne ene jakken. Nå er det en klokke og ett par støvletter jeg sikler på - og da går det på bekostning av andre ting til meg selv.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?
|
|
|
#16 |
|
er her
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Har ikke budsjett, men bruker lite og handler oftest rimelig, men kan kline til på dyrere ting om jeg finner noe jeg syns er verdt det.
|
|
|
|
#18 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?840 kr/mnd? Er det vanlig å bruke så mye? Jeg bruker max 4-5000 i året på klær til meg selv, og det går månedsvis mellom hver gang jeg kjøper noe. Har f.eks. ei brukende bukse for tida, men den får holde for det er nok av andre ting å bruke pengene på.
|
|
|
#19 |
|
Ute på tur
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg har til tider ganske høyt (etter min mening) klesbudsjett og handler både kjedebutikk, mellomdyrt og innimellom OM nivå.
|
|
|
#20 |
|
Hertuginne
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Har ingen anelse, jeg er en veldig periodeshopper, men at det ligger over SIFO er jeg ikke i tvil om. Spørsmålet er bare hvor mye over.
|
![]() |
|
|