|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Superbasinella
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnVi har jenter som er like gamle som dine som deler rom. Grunnen til at de gjør det er fordi jeg ønsker å ha dem på samme plan som meg om natten. Det siste soverommet bruker vi som hobbyrom. Der har jentene også en pult som de bruker flittig. Her kan også storesøster gjøre lekser i fred når hun begynner på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnHer har ungene hvert sitt rom med hver sin tv. Tvene brukes til Wii, ps, DVD. Mannen og jeg har det største uten tv på rommet. Ungene her har også behov for egentid, og da er det godt å ha ett rom som er sitt eget tenker jeg.
![]() |
#23 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 3 soverom og 2 barn1.klassingen vår fikk skrivebord før skolestart, men leksene gjør hun på kjøkkenet sammen med meg.......
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnEg synest det er viktigare med kvar sitt rom, enn ein ekstra tv. Men her trenger storesøster å kunne stenga døra av og til, og vera åleina. Spesielt når ho har venninner på besøk. Dessuten har dei forskjellig "leggemønster" der storesøster vil ha ro og fred med ei bok/ lydbok og sovner tidleg, mens lillesøster spiller musikk og kan mase til langt på kveld.
![]() |
#25 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnHer har barna hvert sitt rom, og vi tv på vårt soverom.
![]() |
#26 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnMine har alltid delt rom, de er 6 og 7 år, jeg gleder meg til den dagen de får hvert sitt rom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnJeg ville gitt de hvert sitt rom, og heller vurdert flytting til et større hus når de blir større og behovet for en ekstra stue melder seg.
![]() |
#28 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barn
Lettere sagt enn gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Einsam
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnJeg har hus med tre soverom, to store (25 og 20 kvm), og et lite på 13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bedreviter
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnJeg ville spurt jentene og latt de velge selv. Hadde de ønsket hvert sitt rom, ville det vært den soleklare prioriteringen. Det er også fullt mulig å flytte jentene inn på samme rom de gangene dere faktisk trenger et gjesterom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnJeg er vokst opp med å dele soverom med søsken og er det noe jeg har prioritert for mine så er det at de skal slippe å måtte gjøre det etter at de er kommet i skolealder. Da de var små var det både nødvendig for oss og hyggelig for dem, men nå setter særlig den eldste stor pris på å ha sitt eget. Mellomste lukker også døren av og til for å få være i fred, mens minstemann nok gjerne ville ha delt ennå.
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnVi har 4 soverom og tre barn. Vi har valgt at ungene skal ha hvert sitt rom, tror ikke 13 åringen hadde satt pris på å dele rom med små søsken.
![]() |
#34 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
maler
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnVi har tre soverom og 3 unger. Ingen loft- eller kjellerstue, og fellesarealene er ganske små.
![]() |
#36 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnVi har ikke den problemstillingen selv, men har flere vennepar som har hatt barna på samme soverom.
![]() |
#37 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnJeg ville latt ungene få hvert sitt rom. Her deler 7 og 2 åringen rom, men det er fordi vi ikke er ferdig med det ene soverommet enda. Ungene trives med det, men vi kommer til å la de få hvert sitt rom etterhvert. Vi har det minste soverommet.
![]() |
#38 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnVi har fire barn og fire soverom. Guttene deler et rom og jentene deler et rom, dvs at vi har et ledig soverom per i dag. Jentene våre, med to og et halvt års aldersforskjell trives kjempegodt med å dele rom, og vi kommer ikke til å dele dem før de eventuelt blir et uttrykt ønske fra eldste. Kanskje det kommer når hun begynner på skolen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, har ikke kjøpt. Vi er helt nødt til å selge først, jeg har ikke nerver til å sitte med to lån samtidig nå.
![]() |
#40 |
maler
|
![]() Sv: 3 soverom og 2 barnJeg tror det går helt fint for dere at de deler rom. Jeg ser også for meg at mine må få hvert sitt en dag, men nå er de 7 og 9 og vi er ikke der ennå, ikke på vilkår. De ville nok foretrukket å dele også om de fikk valget. Men naboen måtte skille sine to med samme aldersforskjell fordi det ikke gikk lenger når de var 6 og 8. Så det kommer helt klart an på ungene.
![]() |
|
|