Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

3 soverom og 2 barn

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 09:51   #21
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 3 soverom og 2 barn

Vi har jenter som er like gamle som dine som deler rom. Grunnen til at de gjør det er fordi jeg ønsker å ha dem på samme plan som meg om natten. Det siste soverommet bruker vi som hobbyrom. Der har jentene også en pult som de bruker flittig. Her kan også storesøster gjøre lekser i fred når hun begynner på skolen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 09:55   #22
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Her har ungene hvert sitt rom med hver sin tv. Tvene brukes til Wii, ps, DVD. Mannen og jeg har det største uten tv på rommet. Ungene her har også behov for egentid, og da er det godt å ha ett rom som er sitt eget tenker jeg.

Gammel 22-01-11, 10:02   #23
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1.klassingen vår fikk skrivebord før skolestart, men leksene gjør hun på kjøkkenet sammen med meg.......
Hun har eget rom og lukker ofte døra og liker å være i fred sammen med venninner.
De to yngste deler rom og det fungerer veldig bra. De leker mye sammen og med de samme lekene, og spesielt 4-åringen liker å ha selskap når han skal sove.
Når han har kamerater på besøk og lillejenta mest forstyrrer i leken har vi laget en fin lekekrok mellom rommene oppe med dukker og hennes leker så hun på en måte har sitt domene også.
Vi har et ekstra soverom med eget bad i hovedetg og planen er at en skal flytte ned etterhvert. Foreløpig liker vi at alle sover i samme etg.

Vi har en ekstra TV på soveommet vårt. Den bruker vi ikke ofte, men er kjekk hvis det er noe "viktig" sport feks.......eller hvis jeg egentlig er for trøtt, men vil prøve og få med meg Greys før jeg sovner.

Gammel 22-01-11, 10:09   #24
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg synest det er viktigare med kvar sitt rom, enn ein ekstra tv. Men her trenger storesøster å kunne stenga døra av og til, og vera åleina. Spesielt når ho har venninner på besøk. Dessuten har dei forskjellig "leggemønster" der storesøster vil ha ro og fred med ei bok/ lydbok og sovner tidleg, mens lillesøster spiller musikk og kan mase til langt på kveld.
Tv- titting og spill begrenser eg til kveld eller dårleg vær, for eg synest dei kan gjer andre ting enn å sitta og glo. Dessuten ser eg og samboer lite på tv, så dei ser stort sett på tv i stua sjølv om me ha ein på loftet og.

Gammel 22-01-11, 10:30   #25
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Her har barna hvert sitt rom, og vi tv på vårt soverom.

Gammel 22-01-11, 10:40   #26
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Mine har alltid delt rom, de er 6 og 7 år, jeg gleder meg til den dagen de får hvert sitt rom.
De er som søsken flest, leker sammen av og til og en del krangling,
spesielt om hvem som har rotet hva og at den ene ikke vil rydde den andres rot
De har en liten flatskjerm nå og etterhvert når de får hvert sitt rom kommer de til å ha hver sin.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:12   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gitt de hvert sitt rom, og heller vurdert flytting til et større hus når de blir større og behovet for en ekstra stue melder seg.

Våre har hvert sitt rom. De har i tillegg en egen loftsstue med (snart) 50-tommer-TV.

Gammel 22-01-11, 11:49   #28
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ville gitt de hvert sitt rom, og heller vurdert flytting til et større hus når de blir større og behovet for en ekstra stue melder seg.

Lettere sagt enn gjort. Her i området er det få rekkehus med 4 soverom, og spranget opp til en enebolig er 3-4 millioner minst!
Skulle gjerne gitt barna hvert sitt rom, men det krever en lottogevinst.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:52   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så dere hakke 3-4 millioner bare sittende i banken, altså? Veldig spesielt.

Gammel 22-01-11, 11:58   #30
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hus med tre soverom, to store (25 og 20 kvm), og et lite på 13.

Ungene har delt soverom i over tre år, og vil fortsatt gjøre det. Nå har de det største rommet, så det er mer enn god nok plass til alt der. Det minste soverommet i 1.etg brukes til gjesterom/garderoberom. Men, nå skal det sies at ungene elsker å sove i samme seng, så de sover faktisk like mye der som på eget rom..

Regner med de vil ha egne rom om noen år, da vil jeg tro guttungen blir den som flytter ned på det minste soverommet, dersom vi fortsatt bor her da...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:59   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville spurt jentene og latt de velge selv. Hadde de ønsket hvert sitt rom, ville det vært den soleklare prioriteringen. Det er også fullt mulig å flytte jentene inn på samme rom de gangene dere faktisk trenger et gjesterom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:15   #32
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vokst opp med å dele soverom med søsken og er det noe jeg har prioritert for mine så er det at de skal slippe å måtte gjøre det etter at de er kommet i skolealder. Da de var små var det både nødvendig for oss og hyggelig for dem, men nå setter særlig den eldste stor pris på å ha sitt eget. Mellomste lukker også døren av og til for å få være i fred, mens minstemann nok gjerne ville ha delt ennå.

Behovet for privatliv kommer så absolutt etter hvert, så dersom man ikke må la dem dele eller de uttryker særlig ønske om det, så ville jeg latt dem få hvert sitt rom.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:42   #33
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Vi har 4 soverom og tre barn. Vi har valgt at ungene skal ha hvert sitt rom, tror ikke 13 åringen hadde satt pris på å dele rom med små søsken.
Nå er barne rommene ganske små, litt over 9 m3, så det heller innbyr ikke til deling

Mine unger er lik meg, de har behov for å trekke seg tilbake for å leke/lese alene, da går de på rommene sine. Deres egne huler.

Nå er vi heldige og holder på med garage med "loftstue" på toppen, tenåring i huset krever mer plass merker jeg.

Vi ha bare en tv.
(men ungen har hver sin bærbare dvd spiller)

Gammel 22-01-11, 12:45   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Vi har 4 soverom og tre barn. Vi har valgt at ungene skal ha hvert sitt rom, tror ikke 13 åringen hadde satt pris på å dele rom med små søsken.
Nå er barne rommene ganske små, litt over 9 m3, så det heller innbyr ikke til deling

Ungene våre har delt et soverom på 6 m2 de siste tre årene. Det går faktisk helt fint, det også, når det ikke er andre alternativer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:57   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tre soverom og 3 unger. Ingen loft- eller kjellerstue, og fellesarealene er ganske små.

Da vi hadde to barn, delte de to store rom og vi hadde et rom til kontor/spill/ekstra tv etc. Vi var veldig godt fornøyd med den løsningen, jeg tror søsken som er rimelig tette i alder kan ha det veldig bra på samme rom. Mine to er ganske forskjellige som typer, likevel har de stor glede av å dele rom. De har et ganske stort rom med køyeseng, dobbelpult med hver sin skuffeseksjon, hver sin kommode og hver sin billy bokhylle. Det er trygt å ha et søsken på rommet, de ligger ofte i samme eng og leser sammen før de sovner. Og når de har venner på besøk, er det ikke unaturlig at broren også er med. Det var ingen overgang da eldste begynte på skolen sånn sett, det har fungert like godt etterpå.

Vi har hele tiden sagt at den dagen vi må ta i bruk det siste rommet som soverom, er det like før vi må se oss om etter noe større. Det er der vi er nå da minsteplutten må ut av vårt rom (han har egen sovealkove på vårt soverom). Jeg ville som du skjønner absolutt latt jentene dele rom, men møblere praktisk og godt slik at de får egne compartments til sine ting.

Tv på soverommet anbefales uavhengig av løsning ellers.

Gammel 22-01-11, 15:40   #36
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke den problemstillingen selv, men har flere vennepar som har hatt barna på samme soverom.
Uten unntak har det blitt problematisk når den ene når skolealder.

Siden det ikke er langt unna for deres del ville jeg nok satset på hvert sitt soverom.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:57   #37
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville latt ungene få hvert sitt rom. Her deler 7 og 2 åringen rom, men det er fordi vi ikke er ferdig med det ene soverommet enda. Ungene trives med det, men vi kommer til å la de få hvert sitt rom etterhvert. Vi har det minste soverommet.

Har dere kjøpt leilighet? Hvilken ble det?

Gammel 22-01-11, 17:00   #38
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi har fire barn og fire soverom. Guttene deler et rom og jentene deler et rom, dvs at vi har et ledig soverom per i dag. Jentene våre, med to og et halvt års aldersforskjell trives kjempegodt med å dele rom, og vi kommer ikke til å dele dem før de eventuelt blir et uttrykt ønske fra eldste. Kanskje det kommer når hun begynner på skolen?

Vi har ei ekstra stue med TV, det tror jeg blir veldig kjekt etter hvert som de blir eldre.

Guttene må ganske enkelt dele rom mens de bor hjemme, for vi har ikke lyst til å flytte! (Og ikke skjønner jeg hvordan jeg skulle hatt råd til hus med fem-seks soverom her i byen eller... )

Jeg tror jeg ville latt ungene dele rom og heller ha ei TV-stue om jeg var deg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:02   #39
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg ville latt ungene få hvert sitt rom. Her deler 7 og 2 åringen rom, men det er fordi vi ikke er ferdig med det ene soverommet enda. Ungene trives med det, men vi kommer til å la de få hvert sitt rom etterhvert. Vi har det minste soverommet.

Har dere kjøpt leilighet? Hvilken ble det?

Nei, har ikke kjøpt. Vi er helt nødt til å selge først, jeg har ikke nerver til å sitte med to lån samtidig nå. Men vi kommer mest sannsynlig til å kjøpe mamma sin, og tenke at det er relativt midlertidig. (2-5 år) Den er omtrent (eller egentlig klin lik bortsett fra ende-vinduene) som denne, så kjøper hun seg heller en mindre blokkleilighet.

Jeg takker for alle innspill. Vi har vært på besøk hos noen venner i dag hvor ungene deler rom, og 5-åringen syntes det så SÅ koselig ut å dele rom.

Gammel 22-01-11, 18:05   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det går helt fint for dere at de deler rom. Jeg ser også for meg at mine må få hvert sitt en dag, men nå er de 7 og 9 og vi er ikke der ennå, ikke på vilkår. De ville nok foretrukket å dele også om de fikk valget. Men naboen måtte skille sine to med samme aldersforskjell fordi det ikke gikk lenger når de var 6 og 8. Så det kommer helt klart an på ungene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.