Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er favorittfargen din - og hva er den styggeste fargen du vet om?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-11, 12:16   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er favorittfargen din - og hva er den styggeste fargen du vet om?

Lilla og grønt er mine farger! Alle slags fiolett og lillafarger er farger jeg kan like. Grønnfarger synes jeg også er fine stort sett, kanskje med unntak av neongrønt.

De fargene jeg liker minst er sennepsgul og coral (lakserosa). Lyse rosafarger synes jeg sjeldent er fine.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 12:21   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Hva er favorittfargen din - og hva er den styggeste fargen du vet om?

Der er vi 100 % enig! Er egentlig lite glad i pasteller generelt. Liker heller ikke vinrødt noe særlig.

Jeg elsker lilla, helst dyp mot plomme. Er ellers glad i både rødt og blått og grønt pluss sort som jeg egentlig bruker aller mest.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

De fargene jeg liker minst er sennepsgul og coral (lakserosa). Lyse rosafarger synes jeg sjeldent er fine.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 12:20   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grønt er en farge eg ikkje likar og eg har ikkje eit einaste klesplagg som er grønt. Eg har heller ingenting heime som er grønt. Av interiørsjæsj that is. Gult er heller ingen favoritt.

Eg likar kvitt, svart, grått, lyseblått, lyserosa, lilla. Det er vel det.

Gammel 24-01-11, 12:24   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker lilla, rødt og turkis. Liker ikke pasteller. Det er helt tydelig en sammenheng med hva som kler meg og hva som tiltaler meg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 12:33   #5
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker heller ikke pastellfarger, aprikos for eksempel.

Jeg liker grønt, blått og rødt veldig godt.

Gammel 24-01-11, 12:36   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker veldig godt sterk rosa. cerise, magenta.
Ellers ser jeg for meg at jeg kler godt smaragdgrønn, kongeblå og andre sterke, klare farger.

Jeg er ikke glad i "høstfarger".

Men nå snakker jeg nok mest om hva jeg liker å kle meg i.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:10   #7
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lilla og asurblå er mine favorittfarger, mens marineblå og gul er de absolutt styggeste fargene.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 15:51   #8
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal jeg bare si EN farge må det bli lilla, helt klart min favoritt.
Den verste? Hmm...sennepsgul, stemmer i den!

Gammel 24-01-11, 12:47   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker de fleste farger så lenge de opptrer i riktig mengde og på riktig sted. Også sennepsgul. Men hvis vi snakker klær, er sennepsgul, gressgrønn og lakserosa ganske ugreit. Gul i det hele tatt er vanskelig materie. Og knallfarger.

Hva jeg liker best? Igjen, til klær liker jeg jordfarger og støvet rosa, blå og mørk lilla. Og orange mot jordfargene. Og rødt, men det er vanskelig, den må nemlig ha helt riktig nyanse, ellers blir det bare fælt.

Gammel 24-01-11, 12:50   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker lilla. Gjerne av den mørkere skalaen. Og brunt og army grønt.
Ellers er jeg ikke spesielt glad i andre grønnfarger.

Gult i alle nyanser er forferdelig! Jeg eier overhodet ingenting gult, bortsett fra refleksvester og post it lapper.

Gammel 24-01-11, 12:58   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må si meg enig i sennepsgult. *liker ikke* og militærgrønt, eller beige. Kremgult/lys-lysgult er heller ikke noe spes. fint. Neonfarger samme, og pastell...

Ellers liker jeg blåfarger og turkis, lillatoner, mørke rosatoner, grått, dype grønntoner/mosegrønt. Gult og oranger er også litt fint, men har ikke noe av det selv. Sort og hvitt.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:02   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Liker ikke sennepsgult eller neonfarger.

Liker: Lilla, turkis, rosa og blått.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:03   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på om det er klær eller andre ting, men favoritten er uansett grønt - i de aller fleste sjatteringer, særlig sjøgrønt. Jeg liker også petrolblått, turkis, bringebærrødt og lilla.

Farger jeg verken er glad i eller bruker i klesveien, er gult, lakserosa, beige og hvitt.

Gammel 24-01-11, 13:14   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tja, de fleste farger kan jo være fine i sin setting, så denne var ikke så lett. Men gusjete farger er det jeg liker minst; type sennepsgul ja, skitten orange og skitten mosegrønn. For eksempel.

Jeg er derimot veldig glad i klare farger; rødt, grønt, blått, lilla. Bruker mye lilla, cerise, turkis og blått sammen med hvitt, svart og grått. Brunt er vel det jeg har minst tøy i f.eks nå, men det er egentlig helt tilfeldig.

Gammel 24-01-11, 13:17   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Tja, de fleste farger kan jo være fine i sin setting, så denne var ikke så lett. Men gusjete farger er det jeg liker minst; type sennepsgul ja, skitten orange og skitten mosegrønn. For eksempel.

Dette kunne vært en stoffprøve av den nye sofaen vår.

Gammel 25-01-11, 13:41   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Dette kunne vært en stoffprøve av den nye sofaen vår.

Derfor er det veldig vanskelig å si at man ikke liker farger, for sofaen deres mener jeg at jeg har sett på et bilde og den - den er derimot fiiin!!!

Gammel 24-01-11, 13:14   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke glad i brun på klær, men på andre ting som hus, møbler osv. er det ok. Brunfargen på forumet er ganske grell forresten.

Favorittfarge vet jeg ikke helt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:19   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Preferansen for farger svinger vel med motene, det også. Lime, turkis og sånt var jo in for noen år siden, så det er jeg lei. Plommefarger har vel vært litt in en stund, men er litt lei det også.

Har hatt en rosa periode, men nå er jeg nok mer på blått i ulike varianter. Og grønt, hvitt, brunt og grått.

Rødt og gult har jeg aldri hatt noe særlig av, hverken på interiør eller klær.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:30   #19
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Favorittfargen er grønn, styggeste fargen er rosa.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 21:46   #20
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg liker sennepsgul, jeg, selv om jeg har faatt höre av et par sennepsgulhatere at jeg ikke kler fargen. Det er ikke yndlingsfargen min, men jeg synes det er en spennende farge.

Sånn går det når du spør om andres mening.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.