|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Har du f.eks prøvd en blanding av kesam og kesam vanilje + bær/syltetøy/müsli/whatever. Ungene her er helt ville etter det, men så er de heller ikke så veldig kresne. Det blir litt mindre sukker, også metter det mer siden det blir litt mer proteiner enn i sukker. Men får du kun i ham den yoghurten, så tror jeg ikke jeg hadde bekymret meg så mye for det.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Det som gjør det upraktisk med annen yoghurt, er innpakningen. Mine barn spiser (deler av sin) frokost i barnehagen. Da er det vidunderlig lettvint å sende med en Go' morgen i ny og ne.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?
Det er ikke verre enn meg nei! |
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Tja, det er vel den yoghurten som er basis for Go' morgen som ellers selges enkeltvis og i 4-pakninger?
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Go'Morgen yoghurt?Tine Ja yoghurt vanilje inneholder bare 3% tilsatt sukker og har ikke kunstig søtning heller. Det er vel den jeg har funnet med minst sukker. Litago som vi bruker til ungene fordi den er laktoseredusert, inneholder 6% sukker. Tine Alltid med vanlije inneholder 7%. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Go'Morgen yoghurt?Styr unna Yoplait dobbel 0, iallefall. Jeg tenkte å kjøpe den til meg selv nå som jeg er på diett, men den inneholder bl.a. aspartam og annen kunstig søtning. Det er iallefall ikke barnemat. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Hvis du virkelig ikke får i ham annen mat enn denne godmorgenvarianten så syns jeg det er bedre enn ingen mat. Men kan han lures? Vaniljekesam er godt, altså. Med litt frukt/bær/syltetøy i? Smoothie med egg/nøtter i? Havregrøt med banan? Grove vafler? Varme ostesmørbrød? Eggerøre? Arme riddere?
|
|
|
#11 |
|
Stabilt ustabil...
|
Vet du, det er jeg faktisk ikke enig i...
|
|
|
#12 |
|
|
Tja. Heller kjip mat enn å dø av å ikke spise. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Jeg har ingen problemer med yoghurt jeg! - Det er sukker i den, ok, men den har da vitterlig endel fornuftig i seg også. FOrøvrig tror jeg at mixen Irma kom med her vil funke som fjell på gutta mine.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Godt forslag safran - han er glad i vafler. Skal forsøkes det også. |
|
|
|
#16 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Man kan forøvrig trene opp sultfølelse, for f eks barn som ikke er sultne om morningen: server de noe de garantert liker, hver morgen i en periode, og utvid gradvis "menyen"... Gjerne start med renskårne eplebiter (uten stilk, frø og alt annet skummelt) , 10-20 minutter før planlagt måltid, da dette skjerper appetitten. Grove vafler (røre i kjøleskapet som foreslått før her) må gjerne også brukes.
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Men er det så helt forferdelig å foretrekke litt søtt om morgenen, da?
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Det er helt sikkert ikke verdens undergang, og om jeg ikke hadde hatt sjanse til å få i han noe annet, så hadde det blitt det. Men jeg tror jeg skal klare å lure i han frokostblanding med Biola f.eks. Han er veldig glad i syrnede melkeprodukter med smak på. Naturell røres ikke, så han liker også søtt. |
|
![]() |
|
|