|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?
For min del har det ingenting med selvtillitt å gjøre. Jeg har veldig god selvtillit! Det har bare med hva jeg føler meg vell i, ikke noe annet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er ca 1,58 og bruker helst lave sko, max 2-3 cm hæler. Dette pga et dårlig kne. Føler meg ikke spesielt liten av den grunn, kanskje fordi jeg er omgitt av folk på min egen størrelse? :finnmarking:
|
|
|
#3 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men er selvtillit og det å føle seg vel så forskjellige ting, da? For meg handler det mye om det samme.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 1.59 og sikkert akkurat for høy til å svare i denne tråden.
|
|
|
#5 |
|
Nå også i farger
For meg er det to vidt forskjellig ting. Jeg føler meg ikke vel hvis jeg skulle tatt på joggebukse på jobb, men det har ingenting med selvtiliten min å gjøre. Jeg TRIVES med litt hæl på sko, det er ikke verre enn det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I tropene
Ok, jeg har det sånn at jeg må føle meg noen lunde vel for å ha selvsikkerheten på topp i de fleste situasjoner. Men "trives" og "føler meg vel" henger da virkelig sammen med andre følelser, behov og ønsker for alle mennesker? Du får det nærmest til å høres ut som om hva du trives med er helt vilkårlig og tatt ut av lufta, men det er det jo ikke. Klart det er i slekt med egne og andres idealer og forventninger.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Huff det er synd hvordan jenter herjer med sitt eget selvbilde. Hun som er liten og nett i alles øyne er kort og ubetydelig i egne øyne. Hun som er lang og flott ser på seg selv som alt for høy og krummer ryggen for å nærme seg snittet. Mens de som er gjennomsnitlige sammenligner seg garantert med hun lille og nette eller hun lange og flotte og konkluderer med at hun er kraftig og uformelig med svær rompe.
|
|
|
#8 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Hvis jeg blir litt bredere, så kanskje jeg oppfattes som høyere? Jeg er helt normal i bredde. Bruker str. 36 både i sko og klær. Jeg føler igrunnen ikke at jeg er så SABLA lita, men andre synes tydeligvis det..
|
|
|
#9 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Lave damer er sexy. O yeah.
|
|
|
#11 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg gikk kun i høye sko før,men har slutta med det. Går rett som det er i støvletter. Men i dag var det Viking Gore-texsko.Latt praktisk må jeg være da jeg går på tur med minste.
|
|
|
#12 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg digger å være lav og kunne ikke tenke meg å være en centimeter høyere. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
både her og der
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Er 1.59 og går som regel med støvletter med høye hæler på jobben (6-7 cm), men ute bruker jeg vintersko som har lav hæl. Jeg har korte bein og trives best med sko med hæler, for da ser jeg litt mer velproposjonert ut. Det er sjelden jeg får kommentarer p.g.a. høyden, heldigvis.
|
|
|
#14 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 1.50, og folk elsker å si: Neimen, jeg trodde JEG var lav, men duuu!! Ååhåhåhååå! Min venninne sin søster elsker å stille meg opp ved siden av samboeren hennes på 2 m og le, fordi vi er så nusselige. Man kan trygt si at det er bra at jeg har selvironi
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Nei, tro meg: hvis du blir bredere så oppfattes du som lavere.
|
|
|
|
#16 |
|
I tropene
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er riktignok 1,61, men jeg VIL svare på dette.
|
|
|
#17 |
|
Nå også i farger
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?For meg har selvtillit med troen på meg selv å gjøre, og jeg har virkelig ikke mindre tro på meg selv om jeg går med lave sko?! Eller joggebukse for den sakens skyld. Men om jg velger joggebukse eller en pen jeans avgjør hvor fin jeg føler meg. Jeg føler meg finere i pen jeans, dermed føler jeg meg mer vel. Men det berører virkelig fortsatt ikke selvtiliten min. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nå også i farger
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Det du snakker om Karima, mener jeg har mer med selvfølelse å gjøre. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg har alltid trodd jeg var 1.60, men siste måling viste faktisk 1.57. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 157-ish, og jeg sluttet å gå med annet enn flate sko da jeg ble voksen nok til å innse at det ikke er verdt å være sengeliggende i flere dager bare for å få gå med fine sko.
|
|
![]() |
|
|