|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?Kjøttsaus i bunnen, plater, så kjøttsaus og ostesaus, deretter plater og så kjøttsaus og ostesaus igjen, til formen er full.
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?
Samme her |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Men den blir ikke rennende da? Jeg vil ikke ha lasagne som renner utover hele tallerkenen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?Jeg legger bechamel oppå lasagneplatene,deretter kjøttsaus og flere plater. Jeg kjenner begge sausene i lasagnen,men det er vel en smaksak hvor mye man vil ha.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Nei, den renner ikke, men jeg har den i ovnen en god stund. Jeg lar kjøttsausen koke lenge. Jeg lager bechamelsausen tykk, så den blandes ikke, nei. Det er forresten ikke så vanskelig å lage ferske lasagneplater selv, og de blir garantert ikke tørre.
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Ja, jeg tenkte nesten det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?Jeg har alltid kjøttsaus og hvitsaus lag på lag. Og jeg lar den stå i en halv times tid når den er ferdig og da blir den fast og fin.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
|
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?Min "står" og smaker godt. Jøss, jeg kan lage lasagne. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Kan du si noe om mengder? Hva mener du helt nøyaktig når du skriver "både kjøttsaus og bechamel i alle lag"? Mener du at du har plater mellom hver type saus? Altså først kjøttsaus, deretter plater, så bechamel, så plater, så kjøttsaus osv? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Kjøttsaus, bechamel, plate, kjøttsaus, bechamel, plate osv. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?Den må få hvile, ja. Det er vel det samme som når man skjærer i en stek for tidlig; væsken har ikke satt seg.
|
|
|
|
#16 |
|
wizzzard
|
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?Eg lager uten pasta, så er kanskje ikkje lasagne i den forstand men...
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?Nei, sausene blandes jo ikke. Men bechamelsausen må være ganske tykk.
|
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?Lasagne kan jo være veldig mye forskjellig. Det viktigste er jo å finne en metode som gjør at du får den sånn som du liker den. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?For en spennende lasagnetråd. Min lasagne er ganske annerledes enn noe av det dere beskriver, men er veldig god på smak og konsistens.
|
![]() |
|
|