|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Hvor mye er du villig til å betale for et døgn på hotell? | |||
Under 500 kr |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 3,13% |
500-1000 kr |
46 | 35,94% |
1000-1500 kr |
39 | 30,47% |
1500-2000 kr |
19 | 14,84% |
2000-2500 kr |
8 | 6,25% |
2500-3000 kr |
6 | 4,69% |
Over 3000 kr |
6 | 4,69% |
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Veldig situasjonsavhengig. Som regel legger vi ikke mye i rommet siden det ikke er der vi har tenkt å være, men feks når vi skal på Den Årlige Kjæresteturen til Farsund (long story....) så må vi ha suiten på Rederiet hotell (nå koster ikke den det hvite ut av øyet da, men den er jo dyrere enn et vanlig rom). Drar vi med unger trenger det ikke være fancy, men vi foretrekker rom med eget soverom, og vips blir det dyrere. Men jevnt over ligger sjelden rommene på mer enn 1000-1500 kr. Til en meget spesiell anledning kunne jeg glat bladd opp 2500-3000 kr. Men da hadde vi nepp blitt ei uke.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Den eneste gangen jeg syntes det var OK å betale mer enn 1 000 kr/natten for hotell var på bryllupsnatten (ironisk nok siden vi kun tilbragte noen timer der). Kan ikke forestille meg en anledning som hadde fått meg til å ville betale mer enn 1 000 kr/natten. Når det gjelder akkurat slike ting kan ikke glede meg nok til at jeg gir avkall på gjerrigheten min. Men takker selvsagt ikke nei om jeg har fått det dekket av andre (eks smøring i en tidligere jobb jeg hadde). |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?
Tenker som deg. Har veldig lyst til å bo en natt på Mayfair i London feks, når de har en kampanje e. l. Og de billigste hotellene på charter styrer vi unna. Kjekt at ikke hele baderommet blir bløtt når man dusjer feks, eller at dusjforhenget klistrer seg til deg. Derfor så vi spesifikt etter bad med dusjkabinett til årets sydenferie.
![]() |
#25 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Som røkla her - kommer ann på anledningen. Jeg syntes det er utrolig godt med luksus innimellom, men dersom det er snakk om å være überturist, så vil jeg heller bruke penger på litt luksus ute på by'n enn på et rom. (men jeg har et krav om at sengen og badet skal være rent og pent)
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 26-02-11 kl 19:37. Årsak: skrivefeil.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Men skal jeg betale stort over 1500 for et hotellrom, skal det være noe meget spesielt, altså. F.eks. kunne jeg godt tenke meg å splæsje ut på Library Hotel i New York.
![]() |
#27 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Det så fantastisk ut, Toffskij!
![]() |
#28 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Jeg er litt for bortskjemt med fænsi businesshoteller i jobbsammenheng, så jeg har liten betalingsvillighet for bare et flott hotell eller suite. Men vi betalte vel 2-3000 for en natt på Emerson & Green i Stone Town på Zanzibar.
![]() |
#29 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Jeg betaler ofte og gjerne litt ekstra for beliggenhet, forresten, særlig på korte storbyturer. Sånne turer blir nemlig udiskutabelt bedre om du bare kan hoppe rett ut av døra og være i et fint og morsomt strøk med en gang.
![]() |
#30 |
By the Sea
|
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Hm. I fjor sommer betalte min kjære og jeg, eh, et par tusen? (okei, han betalte) for et hotellrom en natt. Da vi (pga bittelitt ventetid) ble oppgradert til en suite som vi senere oppdaget kostet 1400 Euro natten, fikk begge et intenst ønske om å oppgradere formuen betraktelig for å kunne dra tilbake. Helst et par ganger i uken. Det var intenst deilig, virkelig intenst deilig, og for en weekendgreie når jeg faktisk har penger å bruke, bruker jeg heller mye mer på et deilig hotellrom (siden vi har en tendens til å bli en del på rommet) i stedet for å budsjettere inn shopping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Vanligvis er 1000 maks, men er enig i at det kommer an på anledningen og på hvem en reiser med. I tillegg kommer lengden på ferien. Vi var tre uker i Italia i sommer, da hadde vi ikke hatt råd til hotellet i 1000-kronersklassen, rett og slett. Derfor hadde vi en blanding; rimelig i Roma de første dagene, rimelig på Amalfikysten, litt dyrere på Capri (men fortsatt såvidt under 1000 per natt, og ble oppgradert gratis), skambillig i Napoli (som vi måtte forlate fordi det var skitskummelt og ekkelt, dermed ble det et til rundt 900 i stedet), og så avsluttet vi med en deilig natt på SAS Radisson i Roma som vel kostet rundt 1000 eller litt over, og ble oppgradert igjen. Fin kombinasjon!
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Det er umulig å svare på. Noen ganger "så lite som mulig" og andre ganger betaler vi ut fra våre ønsker og behov. Og ofte blir det mye dyrere enn vil liker fordi det bare finnes dyre hoteller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det stemmer. Vi betalte 1700 kr for en natt på Bø hotell for et par år siden. Skrekk og gru. Elendig, trangt, muggstinkede bad og i det hele tatt et sted jeg aldri drar igjen. Men hvor mange alternaiver har man der, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Jeg sitter på et hotel akkurat nå som jeg ikke akkurat synes er imponerende, men ifht. formålet med turen er det helt greit. Tror jeg betalte 600,- per natt med Coop sitt hotelkupp. På kjærestetur har vi nok vært oppi 1500 - 2000,- per døgn uten at jeg har grått av den grunn. Jeg er glad i litt luksus når det kiommer til hotel, og synes ofte at det kan være en del av opplevelsen med å reise. Er ferdig med Roskilde for å si det sånn.
![]() |
#36 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Tja, jeg lukser litt på venninneturer også jeg da, så jeg er nok av dem som gjerne bruker litt ekstra på hotell sånn generelt. Og mat. Jeg betaler gjerne MYE for et fantastisk måltid.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 26-02-11 kl 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Shake it out!
|
Me too. Vi skal på jentetur nå, og booket hotel via Hotwire. Endte opp med 4-stjerners hotell med normalpris 345 dollar natten for billigste rom. Vi fikk det for 150 dollar natten. Det er ikke like gøy å sippe sjampis på et billig motell.
![]() |
#38 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?Når jeg er på storbyferie så har jeg ikke tenkt å være så himla mye på hotellrommet
![]() |
#39 |
etterpåklokest
|
Tja, jeg har betalt godt under 500,- for natta, frokost inkludert, i Longyearbyen. Men da snakker vi gamle brakker/gruvearbeiderboliger, med felles dusj og do i gangen. Men rent, ryddig og hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
Joda, det er selvsagt mulig. Jeg har bodd på fine hotell til under 500 jeg, i Guatemala og andre steder i Mellom-Amerika. Men i de fleste deler av Norge og Europa er det vel dyrere.
![]() |
|
|