|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?
Mulig det er mange her inne som tenker på dette, men jeg er helt sikker på at der ute i den virkelige verden så er det en del millioner så dumme folk ja.
![]() |
#2 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Jeg forstår ikke hvor du vil hen med dette jeg? :åpenbart dom:
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Der var det vel aldri snakk om noen boikott-aksjoner pga. at faren til Joraan van der Sloot var en kjent medborger av Aruba såvidt jeg kan huske. Det eneste problemet var vel å få bevis nok mot van der Sloot som hele tiden benektet å ha drept henne. Det fant de aldri. De fant aldri Natalee Holloway heller. Men nå sitter han allikevel bak lås og slå etter å ha drept enda en jente...et drap som han innrømte.
![]() |
#5 |
Hvor: Akershus
Mener å huske et par tråder, minst, om boikott av Nestlè...og alt som produseres av dem - som man ikke var klar over. Coca Cola er absolutt sammenlignbart.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg boikotter, men det gir ikke noen effekt rent salgsmessig ettersom jeg stort sett aldri drikker brus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Hiltonboikotten er jo litt komisk. Norske LO satte i gang en boikott av Hiltonhotellene fordi de var sinte på dem fordi DE boikottet Cuba.
![]() |
#9 |
Off the map.
|
Samme gjelder her, jeg drikker heller ikke Cola. Men absolutt en fin og konkret grunn for boikott, som allerede ser ut til å kunne gi resultater. Jeg leste noe om at Coca Cola var på gli for å gi han fyken som eneimportør.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Elin: i dette tilfeller tror jeg virkelig det monner, altså. Coca-cola er var på omdømmet sitt, OG det er ikke sikkert det koster dem mange kaloriene å bytte til en annen samarbeidspartner heller.
![]() |
#11 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Vi drikker ikke Coca Colaprodukter, så det blir litt tannløst å kalle det boikott fra vår side
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg boikotter bensin også, i grunnen.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg kan godt boikotte Coca-Cola noen uker. Jeg drikker vann, melk og vin, så min boikott påvirker overhodet ikke salget. Hadde jeg derimot fått med meg mannen min, ...
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg tviler på om faren kommer på så mye bedre tanker (og det som gjør meg så inderlig forbannet her er at jeg har en bestemt følelse av at ingen av dem syns det er noen særlig big deal å ta livet av en "blond h..." fra skandinavia), men kanskje det blir vanskeligere med et litt mindre hav av midler å ta av? Pluss at det blir en slags substitutt for en ordentlig rettergang og straff også.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Nei jeg har ikke tenkt å bevisst delta |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Vi kjøper aldri noe fra Coca-cola uansett, så den er grei. Har forøvrig tro på at slike boikotter faktisk virker, tenk bare på boikotten av fransk vin for noen år siden. Eller ikke, dere er jo bare ungdommene.
![]() |
#17 |
Peppy!
|
Samme her. Jeg tror ikke jeg har vært med på noen boikott tidligere, men denne har jeg stor tro på at har effekt.
Jeg drikker ikke brus i det hele tatt, så jeg måtte også tenke på den der. Men Bonaqua drikker jeg dersom det er det som tilbys i stedet for Farris på restauranter. McDonalds, for eksempel, har Bonaqua. Og mange fler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg er normalt ikke den som er aktiv ifht. boikotter, men i akkurat denne saken kunne jeg nok engasjert meg. Hvis det var slik at jeg kjøpte produkter fra Coca Cola, noe jeg så vidt jeg vet ikke gjør.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?I dette tilfelle tipper jeg det vil virke minst like bra å kringkaste at man boikotter, som å faktisk gjøre det. Det gir et negativt fokus på coca-cola som de ikke ønsker, og det er verre enn et bittelite dip i salget. Familien til Martine har sjefskortet. Blond flink pike trumfer arabisk skurk any day i USA. I tillegg husker alle der saken med Natalee Holloway som ble kidnappet og drept på Aruba.
![]() |
|
|