|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fluor eller ei?Vi har gått ned på fluordosen i forhold til tabletter etter råd fra tannlegen, som mente det holdt i massevis å bruke bare fluortannkrem. Begge jentene (snart 4 og 6 år) får 1 tablett av laveste dose på kvelden. Tannlegen mente fluortabletter kun burde benyttes ved antydning til hull og at de kunne gi flekkskader på tennene.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Fluor eller ei?http://www.dagbladet.no/tegneserie/fagprat/?1300230000
|
|
|
#5 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Fluor eller ei?
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Vel, jeg synes jo at voksne kan godt prøve, de kan jo pusse tennene mange flere ganger om dagen. Men å ikke gi fluor til barn er å regne for omsorgssvikt. Det er faktisk en alvorlig feil å gjøre.
|
|
|
#7 |
|
Med & uten trylleformel.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fluor eller ei?'Da fluor akkumuleres i kroppen og tilførsel nedsætter intelligensen, bliver slutresultatet, at befolkningen får mindre mulighed for at engagere sig og evne til at opdage eller modstå tyranni.'
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Fluor eller ei?Selvfølgelig får gutta våre fluor. Jeg og brødrene mine har vokst opp ned fluor, og har nesten ikke hull. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Eklektisk
|
Mine to har fått fluor, og har allerede hvert sitt hull (i melketenner). Desto bedre grunn til å fortsette med fluor. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Samme her. Jeg har faktisk aldri hatt hull, og ikke ungene heller - eldste er nå snart 18 år.
|
|
|
#15 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fluor eller ei?Moren min vokste opp uten å bruke fluor, og har hatt masse hull i tennene. Jeg har fått fluor fra jeg var barn og aldri hatt ett eneste hull. Jeg er derfor ikke i tvil om at min datter skal få fluor.
|
|
|
#16 |
|
Drømmer
|
Nei det har jeg heller ikke sagt, men flere sa de hadde fått fluor som liten og ikke hadde hatt hull. Å derfor sa jeg at jeg hadde hull til tross for fluorbruk. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, sant nok. Uansett hvilken vei erfaringen går, sier ikke den enkeltes erfaringer så mye om selve effekten av behandlingen på tvers av mennesker.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Fluor eller ei?Knerten får Flux.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Fluor eller ei?Vi gir ungene både godteri og fluor. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Fluor eller ei?Dette er samme opplegg som vaksineskepsis. Man vet at fluor gir bedre tannhelse nærmest uavhengig av alt annet man gjør. Det har vært stilt spørsmål i enkelte perifere artikler med dårlig dokumentasjon om fluor på et eller annet vis også kan ha negative effekter, men da gjerne i vesentlig høyere doser enn det som anbefales til tannformål.
|
![]() |
|
|