|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Erstatte Toro med ...
Denne opppskriften er helt genial! Har man i tillegg litt kresne barn
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Erstatte Toro med ...Stavmikser er helt fantastisk, særlig når man har klumpe-kresne barn - jeg har brukt min nesten daglig siden jeg fikk den. OK, i alle fall flere ganger i uken.
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Stavmikser funker også når man skal gjemme ting som de kresne ikke liker. Slik som stangselleri(i tomatsaus) og blomkål (i grønnsaksmos) og sånn. :grusom mor:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Erstatte Toro med ...Hiawata spiser pizza med synlige løkbiter:
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hatet løkbiter som liten, og historiene har gått om hvordan mamma "lurte" meg ved å mose løkbitene før hun hadde løken i kjøttkakene. Men saken er at jeg ikke likte bitene - selve løksmaken var jo helt OK. Løk skiller seg ofte - spesielt om løken ikke er stekt først - ut fra annen mat ved at de har litt harde kanter. Dette er ikke de to yngste jentene hos oss oss så begeistret for, så jeg har ingen problemer med å mose løken for at også de skal kunne nyte en hjemmelaget pizza uten hyl og skrik.
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Og det kan lages enda en million ganger enklere, ved å rett og slett koke opp melk, jevne med maizena (rørt ut i vann), krydre, og så ha oppi ønsket ost.
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Erstatte Toro med ...Hvilken styrke smelter dere sjokolade på? Jeg tør lissom ikke å hive sjokolade i mikroen. Jeg ser for meg stakkars forkullede sjokoladeskjeletter.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Full styrke, aldri noe sjokoladeskjelett. Jeg smelter MYE sjokolade da jeg lager endel vegansk konfekt og gir i gaver osv, sjokoladen blir alltid kjempefin. Jeg bruker mest Odense 55 % kakao, tror kanskje det kommer litt an på sjokoladen. Men jeg har brukt andre også, det går knirkefritt.
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Erstatte Toro med ...Vannbad er virkelig ikke noe hokus pokus altså.
|
|
|
#10 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ikke jeg heller, egentlig. Men samtidig ser jeg heller ikke noen grunn til å jobbe fælt med å tilegne seg vannbadskills dersom man syns det er så ille, det er jammen ikke ofte man egentlig har bruk for det, sånn i generell matlaging.
|
|
|
#12 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er ikke nok god grunn til å ha den?
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg bruker den mye, bla. til å varme opp restemat, smelte sjokolade og smør/margarin, poppe popcorn og varme vann/melk til kakao (feks. soyasjokomelk). Kunne nok klart meg uten, men det hadde vært et stort savn.
|
|
|
#14 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Ja! Det jeg bruker den til, er å slippe forkullede oppvarmede middagsrester i stekovnen. Som; lasagne og pizza. Dessuten oppvarming av diverse middagsrester som krever mer væske og røring hvis man må gjøre det på stekeplate; som pastaretter og wok. For ikke å glemme micropopcorn.
|
|
|
#15 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Vi kjøpte oss nettopp mikro, og jeg hadde nok ikke gjort det om ikke jeg ble akutt lei av å varme 4 ss barnemat i en gryte. Utover det, og mikropopkorn har den ingen hensikt, syns jeg. Altså, det er jo ting å bruke den til, men ikke som ikke funker helt greit på andre måter.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Erstatte Toro med ...Vi fikk også micro etter at vi ble lei av å varme små mengder babymat i vannbad. En kort karriære, ettersom vi holdt ut med vannbadet til han var neeeesten klar for "vanlig mat"... men nå har vi jo en babymat-spiser nummer to om et halvt års tid, så da kan den jo brukes til det igjen. Ellers varmer den pizzarester, lager pommes frites på et sånn crips-fat (det blir likevel ikke spesielt godt, uansett hvordan vi lager pommes frites så kjenner jeg at jeg tror jeg ønsker meg frityrkoker dersom de skal bli gode..) og lager micropop. Og tiner/varmer mine pizzaboller som hurtigmåltid for sliten nybakt mamma... Men mest står den nå der og samler støv, tror jeg...
|
|
|
#18 |
|
Metallica!!
|
Jeg bruker somregel denne oppskriften:
|
|
|
#19 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Klippet bort oppskriften, jeg. Jeg innser at jeg har tatt feil. Når jeg ser hva som skal til for å lage ekte bearnaise, innser jeg at Nigellas bearnaise rett og slett er superenkel å lage. Jeg har nå sett lyset!
|
|
|
#20 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
|
|
|
|