|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kakelotterikaker?Jeg spiser og kaker fra kakelotteri, på lik linje med at jeg spiser kaker på skoletilstelninger, på idretts arrangement o.l.
|
|
|
#2 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Kakelotterikaker?Hva med en eplepai? Det er alltid populært, og ikke dyrere enn eplene, omtrent. Også er den grei å varme opp i micro hvis man liker den varm med is til
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kakelotterikaker?Kjøper dere kaker på ulike arrangementer, da? Vi har en nybakt korpsmusikant hjemme, og er bedt om å levere kake for salg i helgen. Selv hender det at jeg kjøper kake på slike arrangementer, men aller helst nystekte vafler. Jeg er jo en slurveslomse og kjøper gjerne kaker hvis jeg er på steder hvor de selger slikt. Men vi har ingen matvareallergiprobematikk i heimen, da.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kakelotterikaker?
Nei, jeg gjør ikke det. Kanskje en pølse med brød, men ikke hjemmelagde kaker, og det har som sagt ikke bare med allergi å gjøre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg kjøper jo kaker og spiser i vei, jeg. Men jeg burde kanskje tenke over hvor og hvem de kommer fra?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eh - om det er viktig hvilke egg som er brukt er du jammen nøye. Det må jeg si. Og ellers lurer jeg littegrann på hva slags bekjente du har siden du lurer på hva langpanna og kakeformen er blitt brukt til sist? Ble veldig nysjerrig på hvilke erfaringer du har.
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: Kakelotterikaker?Takk for tips fra noen av dere |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kakelotterikaker?Jeg ville gått for en sjokomadekake og noe gjærbakst, feks en kringle eller prinsessekake.
|
|
|
#12 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Kakelotterikaker?Denne laget jeg i helgen, enkel og god. Kan fryses.
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Kakelotterikaker?Og denne fra samme side, Brownies:
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det tror jeg også! I bhg har vi med kaker på ulike fester (FN dagen osv) og jeg spiser der. Kjøper også kaker på ulike 17. mai arrangement på skolen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kakelotterikaker?Kaker er kaker. Jeg ville bakt sjokoladekake og/eller gulrotkake!
|
|
|
#18 |
|
superbruker
|
Dessverre har jeg sett flere eksempler på det motsatte. Både i jobben og privat.
Sist jeg sjekket kan man bruke utstyr som ikke rengjort skikkelig, ta på bakevarene med urene hender etterpå at det er stekt og glasuren blir ikke varmebehandlet og er dermed en kilde til smitte. Jeg syns ikke at det er hysterisk at man ikke vil spise kaker man ikke aner noe om hva slags hygiene det er i hjemmet det bakt i er. Jeg har personlig sett en person som aldri vasker hendene etter toalettbesøk og er generelt urenslig, bake kremkake til utlodding. Vedkommende klasset på kremen med bare hendene. Kaka så fin ut ferdig men den som spiser den blir garantert syk. Jeg kaller det ikke hysterisk å ta noen enkle forhåndsregler for å slippe å bli syk.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Det var vel å overdrive litt... Hvis personen ikke er smittsom med noe skikkelig smittsomt noe, så er jo det ganske usannsynlig, da.
|
![]() |
|
|