|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
![]() Kakelotterikaker?Noen som har oppskrift på noen gode, lettvinte og forholdsvis billige kaker som passer til utloddning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tatt på
|
![]() Sv: Kakelotteri kaker?Sukkerbunn, pisket krem og jordbærsyltetøy (eller annet syltetøy) mellom lagene og marsipanlokk ¨på toppen. Pynt med pisket krem og jordbær (eller annen frukt).
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kakelotteri kaker?Tror ikke det er lov å lodde ut kaker med kremfløte på.
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Kakelotteri kaker?
Har ikke mattilsynet noe regler på at kremkaker ikke er lov? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakelotteri kaker?Eplekake og sjokoladekake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakelotterikaker?Her har de ofte kremkaker som premie. Ikke noe problem da de som lodder ut låner plass på kjølelageret til butikkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Kakelotterikaker?
Jeg hadde takket (nokså) pent nei til en sånn premie uansett. Man vet ingen ting om hvordan kaka ble behandlet før den kom til kjølelageret, både under evt. lagring og frakt.
![]() |
#10 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Kakelotterikaker?Jeg tenker at jeg heller ville satt pris på å vinne en festlig fruktkurv, en cellofanpakke med kaffe og fin sjokolade, et påskeegg fylt med godis el. enn å vinne en hjemmelagd kake av ukjent opprinnelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
Veldig enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdig!
Jeg og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tatt på
|
![]() Sv: Kakelotterikaker?Nå er det lenge siden jeg har deltatt i kakelotteri og da har det som regel vært bakerikaker som har vært premien. Og da mye marspiankaker, så jeg tok utgangspunkt i det.
![]() |
#15 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kakelotterikaker?Jeg spiser kakelotterikaker. Jeg synes faktisk det er litt smålig å anta at alle andre enn en selv er grisete og har dårlig hygiene.
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
Samme her. Men nå vinner jeg omtrent aldri på kakelotteri uansett. Det jeg imidlertid har sett er at ofte er det bakerikaker som loddes ut
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Kakelotterikaker?Jeg spiser og kaker fra kakelotteri, på lik linje med at jeg spiser kaker på skoletilstelninger, på idretts arrangement o.l.
![]() |
#18 |
Ferdig!
Jeg er ikke smålig, overhodet ikke, men jeg synes allikevel det ikke er noe særlig å spise kaker som blir loddet ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Kakelotterikaker?Hva med en eplepai? Det er alltid populært, og ikke dyrere enn eplene, omtrent. Også er den grei å varme opp i micro hvis man liker den varm med is til
![]() |
![]() |
#20 |
Rockesøster
|
Jaja, så får jeg bare være smålig da. Det er uansett jeg som setter standarden for hva jeg skal putte i munnen. Med både norovirus, influensa og kjennskap til at andre mennesker praktiserer en helt annen måte å forholde seg til dette på så lar jeg være. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|