Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lar dere tv'n stå på når dere får besøk?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-11, 11:29   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar dere tv'n stå på når dere får besøk?

Jeg har også opplevd det der, veldig merkelig. Hos oss står ikke tv på når ingen ser på den.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 11:48   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men ungen må jo få se på Playhouse Disney (?), skjønner du vel. Neida, det irriterer meg litt, men orker ikke å si noe. Det merkelige er at ungene som regel har med seg spillere (type DS, iPhone/iPod med spill), så de ser sjelden på, men..

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 12:42   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Nei det gjør vi ikke og jeg reagerer om andre ikke skrur av tv når vi kommer på besøk.

Gammel 09-04-11, 12:54   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Når vi har ESC/MGP-kalas her, står tv'n på
Ellers er den av, pvr-opptaker er en fin ting hvis det er noe man må ha med seg.

Gammel 09-04-11, 13:32   #5
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Kommer an på.... gjester slår vi den av for om den er på, folk som kommer for å henge kan godt se på tv om de selv vil. Hender vi skrur på tv til ungene for at vi voksne skal få litt fred på kjøkkenet osv.

Men vi lar den ikke bare stå på å brøle i bakgrunden om det kommer folk.

Gammel 09-04-11, 14:00   #6
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Slår den av (hvis den nå står på i det hele tatt, jeg øver meg på å ikke ha på tven uten å se på den. ), og slår den kun på hvis det er noe vi og gjestene skal se på sammen, eller små gjester vil se på litt. Sånn som vi bor nå, med åpen kjøkkenløsning og en stue, kommer man rett inn med en gang, så da hadde det føltes rart og forstyrrende for meg om tven skulle stå på i det folk kom inn. Unntaket var vel under Ski-VM, der deler av svigerfamilien kom for å drikke kaffe og se ski.

Gammel 09-04-11, 14:01   #7
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi tenker forøvrig på å ikke ha tv i stuen når vi får mer plass, og heller ha tv-stue/-rom. Virker fristende!

Gammel 09-04-11, 14:08   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi tenker forøvrig på å ikke ha tv i stuen når vi får mer plass, og heller ha tv-stue/-rom. Virker fristende!

Det er virkelig til å anbefale.
Jeg tror nesten alle vennene våre dømte prosjektet nord og ned da vi flyttet inn her i huset for straks 2 år siden, men vi har fortsatt ikke tv i stuen og overhodet ingen planer om å få det heller.
Vi ser mye mindre tv når vi må oppsøke den mer aktivt, i stedet for at den står og durer og man ser på alskens skit.
I tillegg er det ikke noe forstyrrende tv-mas under måltider etc.

Eneste "ulempen" må vel være at Knotten må gjennom tv-stuen for å komme opp, og det da hender at han stopper på halvveien.

Gammel 09-04-11, 14:12   #9
ingling

ingling sin avatar

Standard

Ja, jo mer jeg tenker på det jo mer fristende er det. Jeg har en dårlig uvane (fra da jeg bodde aleine, tror jeg) med å ha på tv uten å egentlig se på, og den skal jeg uansett avvenne meg fra nå som det kommer småttis i huset snart. Foreløpig har vi en eneste stue, men innen et par år håper vi å ha mer plass, så da skal vi jommen se hva vi kan få til!

Gammel 09-04-11, 14:23   #10
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det verste jeg vet med bakgrunnsstøy når jeg skal snakke med andre. Men den kan fint stå på når jeg er alene, uten at jeg egentlig ser på.

Mamma har en uvane der, radioen står høyt på i flere rom, og gjerne ute også. Jeg tror hun er så vant til det at hun ikke merker det, mens jeg klarer jo ikke å konsentrere meg overhodet med den evige tjatingen i bakgrunnen. Så første jeg gjør når jeg går inn der er å skru av radioen. Sikkert utidig det også

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 14:28   #11
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Mamma har en uvane der, radioen står høyt på i flere rom, og gjerne ute også. Jeg tror hun er så vant til det at hun ikke merker det, mens jeg klarer jo ikke å konsentrere meg overhodet med den evige tjatingen i bakgrunnen. Så første jeg gjør når jeg går inn der er å skru av radioen. Sikkert utidig det også

Sånn er det hos svigerfar og co også, der ser småbrødrene til mannen min på tv (selv om de kanskje egentlig sitter med laptop) med masse lyd, og moren har på radio både på stuen og på kjøkkenet uansett om hun er hjemme. Vi blir tussete av det, og må av og til rømme til kjellerstuen.

Gammel 09-04-11, 15:16   #12
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tv'n i stua nede står kun på om me skal sjå noko spesielt, og av og til når barna vil sjå film nede. Har me besøk, skal den vera av.
Den andre tv'n står i loftsstua, og er stort sett barna som bruker. Er eg åleina om kvelden, har eg ikkje tv på. Herlig synest eg, men eg bur saman med ein som kan ha tv på døgnet rundt.

Eg har faktisk opplevd å vera på besøk, og den eg besøkte chatta på nettet. Verre det synest eg.

Gammel 09-04-11, 15:23   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrur av, mannen il helst ha på hele tiden. Jeg ser hvor han har det fra for hos svigers er tv på under middagsbesøk! Jeg er så frekk at jeg skrur av eller nesten av lyden hos de da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:23   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har planer om å sette tven vår opp i loftstua vi også, må bare få sofa der først. Gleder meg til å få den ut av stua.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 18:27   #15
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, jeg hater nå folk ikke skjønner at man må skru av TV-en når man har besøk! Det veldig slitsomt å skulle snakke om kapp med TV-lyden. Hvis det er noe som allle har lyst til å se på, er det noe annet, da ser man på i fellesskap og slår av når det er slutt.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:19   #16
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Nei, selvsagt ikke. Er det noe som enkelte i huset MÅ se på så får man heller tilpasse seg (ta det opp, eller sette seg et annet sted). Den står ikke på bare og surrer nei.

Gammel 09-04-11, 19:36   #17
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Nei, den slår vi av dersom vi får besøk.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 22:45   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi er sånne so alltid har på tv. Nesten ihvertfall. Gammel uvane, men lyden er lav da.

Selv synes jeg det er mest slitsomt med folk som har på full flombelysning på kveldene. Får sterk trang til å skru av, dimme eller tenne noen av pynte-stearinlysene.

Gammel 09-04-11, 22:46   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke hvis det ikke er avtalt på forhånd. Vi har aldri TV på om ingen ser på uansett.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:02   #20
lillamamma
Aktiv

Medlem siden: Sep 2008
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

TV'en står sjelden på. Men hvis den står på blir den skrudd av når vi får besøk. Eneste unntaket er vel hvis barna ser på barneTV mellom kl 18 og 1830.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.