Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino?
Nei 30 19,48%
Nei, kun diskret sjekking av klokka 77 50,00%
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så 5 3,25%
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit 40 25,97%
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? 2 1,30%
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-11, 09:12   #21
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Bare for og sjekke klokka i full fart, ellers ikke.

Gammel 25-04-11, 09:32   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ser du ikke problemet for egen del, eller syns du andre burde synes det er greit også? For min del forstyrrer lyset fra telefonene, og jeg synd man skal ha like mye respekt for sitt medpublikum på en kjedelig barnefilm som på cinemateket. Kjeder man seg får man ta seg en blund i stedet.

BBCs fantastiske filmkritikere Simon Mayo og Mark Kermode har utviklet en "code of conduct" for kinobruk, som jeg syns det er greit å prøve å holde seg til, men med små unntak. :kinosnobb:

Man kan få unntak for kinogodteri som ikke bråker, litt mer snakking på barnefilm enn på voksenfilm, og små barn uten stinkeføtter kan få ta av seg på bena.

Knallbra!

Jeg er også kinosnobb. Jeg må ha best mulig seteplassering, nytter ikke å bare kjøpe seter uvilkårlig. Og det skal være mest mulig stille i salen. Jeg elsker at det er kommet en sånn reklamesnutt rett før filmene der det står at man skal skru av lyden på mobilen, for mange glemmer kanskje dette før filmen begynner og da får de en påminnelse. Ikke at det alltid hjelper da, men det hjelper kanskje litt.

I det hele tatt er jeg ganske sjokkert over hvor lite gjennomtenkte mange er. Høy prating på kino, fikling med mobiltelefoner i utide, søppel overalt osv.

Gammel 25-04-11, 09:54   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er mest spent på om noen sier fra når andre irriterer jeg da?

Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 09:57   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier fra av og til, men det er ikke alltid jeg tør. Jeg har fått noen mindre hyggelige (en veldig skremmende) reaksjoner etter å ha sagt fra, så jeg prøver å avvente litt før jeg sier noe.

Gammel 25-04-11, 09:57   #25
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært vidunderlig om alle fulgte the CCC. Men det vil aldri skje. Jeg begrenser min oppsøkende, oppdragende virksomhet til lydforurensning. (så som å hysje på purunge sangstudiner som plaprer seg gjennom ouverturer). Lysforurensningskrigen orker jeg ikke ta opp ...

Åpent spm: hysjer dere på folk? Eller okker og stønner dere kun inni dere?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 09:59   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seffern. Men av og til sitter idioten med fullys tre rader foran, og da gjør jeg det ikke. Jeg sier i fra til barn som sparker i setet mitt, og hadde nabo annen spist gammelost så hadde jeg bedt ham pakke bort. Jeg har riktignok servert mitt eget barn fiskekake på kino.

En gang ble jeg for sjokkert til å si i fra. En fyr i flipflopper sparket dem av og strakk stinkeføttene sine fram på mitt armlene. I løpet av filmen kom det bølger av stink hver gang han rørte på seg. :kvalm:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:00   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg hysjer, ber folk dra til seg beina og i det hele tatt. Ofte er det mine egne unger som er mottagerne.

Men om noen irriterer meg totalt så sier jeg fra jeg altså. :kjeftesmelle:

Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:01   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg glemmer ikke fyren som dro frem en sigarett og tente den på nattkino en gang. Hva folk gjør ...

Gammel 25-04-11, 10:03   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men om noen irriterer meg totalt så sier jeg fra jeg altså. :kjeftesmelle:

Men om de sitter flere rader foran deg, brøler du over radene da?
Jeg gjorde faktisk det en gang, men da satt jeg jo trygt plassert på galleriet. Jeg og Fibi så Cast Away, og noe som virket som en hel skoleklasse med ungdommer ramlet inn nedfor oss, og de oppførte seg ikke akkurat eksemplarisk. Da lente jeg meg til slutt over rekka og brølte ned om de kunne være så snille og holde kjeft der nede. Det ble stille i sånn ca. 5 minutter, så var det på'an igjen. :gaaaah:

Gammel 25-04-11, 10:07   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan ikke huske at noen har irritert meg flere rader forover.
Kanskje jeg egentlig er ekstremt tolerant?

Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:07   #31
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Om det er noe som irriterer meg, så sier jeg heller fra enn å sitte der og buldre innvendig. Men jeg prøver ofte å tenke at "jaja, det gjør jo virkelig ikke mye" så overser jeg det i stedet. :zen:

Gammel 25-04-11, 10:07   #32
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ser du ikke problemet for egen del, eller syns du andre burde synes det er greit også? For min del forstyrrer lyset fra telefonene, og jeg synd man skal ha like mye respekt for sitt medpublikum på en kjedelig barnefilm som på cinemateket. Kjeder man seg får man ta seg en blund i stedet.

For min egen del. Hvem ellers skulle jeg egentlig snakke for? Surf i vei, send meldinger, men hold av lyd så bryr jeg meg ikke. Enkelt penkelt. Jeg kan da umulig vite hva som er årsaken til at meldinger må sendes og mottas. Det handler ikke nødvendigvis om å være tilgjengelig 24/7, det kan faktisk ligge andre ting bak som vi vet nada om.

Gammel 25-04-11, 10:08   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble forresten hysjet på av en fyr som var enda strengere enn meg. Han ble kjempesur fordi jeg åpnet m-posen min på Moulin Rouge, selv om jeg ventet til et høylydt sangnummer. Det endte med at store deler av publikum begynte å kjefte på ham for å bråke i stedet.

Gammel 25-04-11, 10:09   #34
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Så lenge de ikke snakker i telefonen, så bryr jeg meg ikke.Blir ikke forstyrret av det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:10   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Det handler ikke nødvendigvis om å være tilgjengelig 24/7, det kan faktisk ligge andre ting bak som vi vet nada om.

Om man har behov for å ha en lang sms-samtale mens man er på kino, så burde man se film hjemme.

Gammel 25-04-11, 10:16   #36
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble forresten hysjet på av en fyr som var enda strengere enn meg. Han ble kjempesur fordi jeg åpnet m-posen min på Moulin Rouge, selv om jeg ventet til et høylydt sangnummer. Det endte med at store deler av publikum begynte å kjefte på ham for å bråke i stedet.

Hehe. For noen år siden ble sønnen min hysjet på av en irritert dame foran oss, da han rotet i en pose med snop. Noen minutter seinere dreiv den samme irriterte damen og fiklet med mobilen sin. Hun hadde ikke slått av lyden på sin mobil, og styret noe voldsomt med noen meldinger virket det som.

Siden jeg og poden ikke lar oss irritere så lett, fniste vi bare litt oss i mellom, og syntes det hele egentlig var litt komisk.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:34   #37
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om man har behov for å ha en lang sms-samtale mens man er på kino, så burde man se film hjemme.

Seriøst? Du vet jo ikke hva som foregår og hva som er årsaken. Jeg dro en gang på kino for å få avveksling fra en vanskelig situasjon jeg satt oppi. Etter en sms-samtale måtte jeg forlate filmen fordi situasjonen eskalerte og jeg måtte være tilstede. Jeg dro på kino for å få et pusterom, at jeg da må stå til ansvar for resten av salen hvorfor jeg er der og hva sms-samtalen min går ut på - det blir rett og slett for dumt.

Jeg tenker heller at om man har for mange hvis og om og ikke klarer å forholde seg til at man ikke er alene på kino og at mennesker kan ha ulike greier med seg, så får heller disse se film hjemme så kan de se så isolert og stille og fornuftig som de bare ønsker. Uten noen forstyrrende elementer what so ever.

Gammel 25-04-11, 10:41   #38
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er plutselig aldri på kino, men jeg hadde blitt irritert av det.
Hvis vedkommende satt nær meg, altså.

Gammel 25-04-11, 10:41   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kino-nazi, og synes all bruk av telefon på kino er fy-fy. Er dere klar hvor mye en mobilskjerm lyser opp? Jeg henvender meg ofte til folk på kini, enten i høflige ordlag for å be de slutte å rope/snakke/hviske eller be dem om å slå av telefonene. Eller jeg kjefter dersom folk er ufordragelige. Jeg gir f i hva slags argumenter folk har for å bruke telefonen eller forstyrre meg på annen måte, jeg har betalt ganske mye for å se en film i ro og fred, og ser ikke hvorfor det skal være greit at folk ødelegger for den opplevelsen.

Hvisking er for øvrig verre enn mobilbruk. Å sitte ved siden av noen som liksom er diskré, men som hvisker og tisker gjennom hele filmen, er helt uutholdelig. Diskutere filmen kan man gjøre etterpå.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:44   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

. Jeg dro på kino for å få et pusterom, at jeg da må stå til ansvar for resten av salen hvorfor jeg er der og hva sms-samtalen min går ut på - det blir rett og slett for dumt.

Jeg er uenig med deg. Du satte dine egne behov foran de andre i salen. De hadde betalt penger for å se en film. At du dro på kino for å koble av, og ikke i første omgang se filmen, er ditt problem. Sorry.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.