|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino? | |||
| Nei |
|
30 | 19,48% |
| Nei, kun diskret sjekking av klokka |
|
77 | 50,00% |
| Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så |
|
5 | 3,25% |
| Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit |
|
40 | 25,97% |
| Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? |
|
2 | 1,30% |
| Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Om man har behov for å ha en lang sms-samtale mens man er på kino, så burde man se film hjemme.
|
|
|
#3 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Seriøst? Du vet jo ikke hva som foregår og hva som er årsaken. Jeg dro en gang på kino for å få avveksling fra en vanskelig situasjon jeg satt oppi. Etter en sms-samtale måtte jeg forlate filmen fordi situasjonen eskalerte og jeg måtte være tilstede. Jeg dro på kino for å få et pusterom, at jeg da må stå til ansvar for resten av salen hvorfor jeg er der og hva sms-samtalen min går ut på - det blir rett og slett for dumt.
|
|
|
#4 |
|
koko
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg er sjelden på kino, men hver gang jeg er det irriterer jeg meg over bråket første halvtimen. Rasling i poser, folk som kommer like etter siste liten, samtaler som må avsluttes og denslags. Og så, gjennom filmen, små skjermer som blinker her og der. Argumentet med barnevakt kjøper jeg faktisk ikke. Dersom man er så hysterisk redd for å la en barnevakt ha kontroll på ungene sine i to timer så får man heller gjøre noe annet enn å dra på kino den stunden man har barnevakt.
|
|
|
#5 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Det er mulig det er bedre for deg. Jeg irriterer meg over snorking og tung pusting. Så for meg er det bedre om en hadde surfet på nett eller sms samtale. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Ja, Gud forby at man gjorde noe så radikalt som å hensyn til andre på kino!
|
|
|
#7 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Men om du leser hele tråden og hva alle hver for seg irriterer seg over på kino, så synes jeg det er utrolig at dere i det hele og store makter å gå på kino. Jeg sitter normalt ikke å surfer, melder og spiller Angry Birds når jeg er på kino. Men en sjelden gang skjer det at jeg faktisk må sjekke meldinger. Og som tidligere nevnt - en gang opptil flere ganger i løpet av 15 minutter. Da det eskalerte forlot jeg og håndterte det som hadde skjedd. Men i følge denne tråden skal man altså:
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Så du mener helt seriøst at hensynet ikke ligger hos de som bråker/forstyrrer?
|
|
|
#9 |
|
HATER Bergen by
![]() |
Jeg mener at det er forskjellige ting som irriterer forskjellige mennesker. Hvordan skal man vite om man er på kino med folk som irriterer seg over det ene eller det andre. eks: når jeg er på kino liker jeg å ha med godteri. Noen synes det forsyrrer veldig (utfra hva jeg leser her). Da mener jeg faktisk at den som irriterer seg over sånne typer lyder burde holde seg hjemme ja. Jeg mener normale lyder altså, typ godteripapir, hvisking, nysing, hosting osv. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg skrur alltid mobilen på lydløst, og tar den ikke frem i det hele tatt når jeg er på kino. Men jeg driter i hva andre gjør. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Så lenge det er kun for barnevakten er det ok. Å surfe gjennom en barnefilm er respektløst mot kvalitetstiden med barna. Da skal man se filmen sammen. Jeg har LIDD meg gjennom mamma mø på kino.
|
|
|
#14 |
|
HATER Bergen by
![]() |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg er mest spent på om noen sier fra når andre irriterer jeg da? |
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg sier fra av og til, men det er ikke alltid jeg tør. Jeg har fått noen mindre hyggelige (en veldig skremmende) reaksjoner etter å ha sagt fra, så jeg prøver å avvente litt før jeg sier noe.
|
|
|
#18 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Det hadde vært vidunderlig om alle fulgte the CCC.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Seffern. Men av og til sitter idioten med fullys tre rader foran, og da gjør jeg det ikke. Jeg sier i fra til barn som sparker i setet mitt, og hadde nabo annen spist gammelost så hadde jeg bedt ham pakke bort. Jeg har riktignok servert mitt eget barn fiskekake på kino.
|
|
|
#20 |
|
Ringskrømt
|
O-og du sa ingenting?
|
![]() |
|
|