Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino?
Nei 30 19,48%
Nei, kun diskret sjekking av klokka 77 50,00%
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så 5 3,25%
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit 40 25,97%
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? 2 1,30%
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-11, 11:09   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Så lenge de ikke snakker i telefonen, så bryr jeg meg ikke.Blir ikke forstyrret av det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:10   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Det handler ikke nødvendigvis om å være tilgjengelig 24/7, det kan faktisk ligge andre ting bak som vi vet nada om.

Om man har behov for å ha en lang sms-samtale mens man er på kino, så burde man se film hjemme.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:34   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om man har behov for å ha en lang sms-samtale mens man er på kino, så burde man se film hjemme.

Seriøst? Du vet jo ikke hva som foregår og hva som er årsaken. Jeg dro en gang på kino for å få avveksling fra en vanskelig situasjon jeg satt oppi. Etter en sms-samtale måtte jeg forlate filmen fordi situasjonen eskalerte og jeg måtte være tilstede. Jeg dro på kino for å få et pusterom, at jeg da må stå til ansvar for resten av salen hvorfor jeg er der og hva sms-samtalen min går ut på - det blir rett og slett for dumt.

Jeg tenker heller at om man har for mange hvis og om og ikke klarer å forholde seg til at man ikke er alene på kino og at mennesker kan ha ulike greier med seg, så får heller disse se film hjemme så kan de se så isolert og stille og fornuftig som de bare ønsker. Uten noen forstyrrende elementer what so ever.

Gammel 25-04-11, 13:02   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sjelden på kino, men hver gang jeg er det irriterer jeg meg over bråket første halvtimen. Rasling i poser, folk som kommer like etter siste liten, samtaler som må avsluttes og denslags. Og så, gjennom filmen, små skjermer som blinker her og der. Argumentet med barnevakt kjøper jeg faktisk ikke. Dersom man er så hysterisk redd for å la en barnevakt ha kontroll på ungene sine i to timer så får man heller gjøre noe annet enn å dra på kino den stunden man har barnevakt.

Gammel 25-04-11, 13:59   #5
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ser du ikke problemet for egen del, eller syns du andre burde synes det er greit også? For min del forstyrrer lyset fra telefonene, og jeg synd man skal ha like mye respekt for sitt medpublikum på en kjedelig barnefilm som på cinemateket. Kjeder man seg får man ta seg en blund i stedet.

Det er mulig det er bedre for deg. Jeg irriterer meg over snorking og tung pusting. Så for meg er det bedre om en hadde surfet på nett eller sms samtale.

Jeg synes heller som D'Arcy at om man irriterer seg over så mye greier får man heller se film hjemme i ro og fred så får man det akkurat som man vil.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:17   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Jeg synes heller som D'Arcy at om man irriterer seg over så mye greier får man heller se film hjemme i ro og fred så får man det akkurat som man vil.

Ja, Gud forby at man gjorde noe så radikalt som å hensyn til andre på kino!

PS: en blund er ikke ensbetydende med snorking.

Gammel 25-04-11, 14:59   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, Gud forby at man gjorde noe så radikalt som å hensyn til andre på kino!

PS: en blund er ikke ensbetydende med snorking.

Men om du leser hele tråden og hva alle hver for seg irriterer seg over på kino, så synes jeg det er utrolig at dere i det hele og store makter å gå på kino. Jeg sitter normalt ikke å surfer, melder og spiller Angry Birds når jeg er på kino. Men en sjelden gang skjer det at jeg faktisk må sjekke meldinger. Og som tidligere nevnt - en gang opptil flere ganger i løpet av 15 minutter. Da det eskalerte forlot jeg og håndterte det som hadde skjedd. Men i følge denne tråden skal man altså:

* Røre telefonen what so ever
* Egenlig legge igjen mobilen hjemme
* Ikke spise noe som helst som bråker
* Ikke hoste
* Helst ha hatt fortreffelig form en uke i forveien
* Ikke hviske
* Aldeles ikke snakke
* Ikke komme i nærheten av sidemann
* Ikke sove
* Ikke komme for sent
* Ikke forlate før
* Ikke
* Ikke
* Ikke....

Så mye irritasjon, så mye greier. Jeg regner med at de aller fleste tar hensyn på kino, så mye som man kan. Men man kan rett og slett ikke forvente at enhver i kinosalen skal oppfylle dine personlige forventninger til hvordan en kino-opplevelse skal foregå. Selvfølgelig har jeg også vært på kino og hatt mest lyst til å drepe. Som da jeg så Twilight og fjortiss-gjengen bak meg så filmen for 16 gang og konstant satt og hvinte: "Ååååå, se nå, nå kommer han" og "Åååååå, serri, så fiiiiiiiiiiiiin!!!!" Men jeg overlevde fint og brukte heller energien på filmen enn på å irritere meg i årevis etterpå.

Gammel 25-04-11, 14:27   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Så du mener helt seriøst at hensynet ikke ligger hos de som bråker/forstyrrer? Det er de som er stille som bør holde seg hjemme?!

Jøye!

Gammel 25-04-11, 19:59   #9
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så du mener helt seriøst at hensynet ikke ligger hos de som bråker/forstyrrer? Det er de som er stille som bør holde seg hjemme?!

Jøye!

Jeg mener at det er forskjellige ting som irriterer forskjellige mennesker. Hvordan skal man vite om man er på kino med folk som irriterer seg over det ene eller det andre. eks: når jeg er på kino liker jeg å ha med godteri. Noen synes det forsyrrer veldig (utfra hva jeg leser her). Da mener jeg faktisk at den som irriterer seg over sånne typer lyder burde holde seg hjemme ja. Jeg mener normale lyder altså, typ godteripapir, hvisking, nysing, hosting osv.

Mobilen og tilgjengelighet kommer aldri til å bli borte og det kommer alltid til å være de på kino som leser sms, sjekker klokka, surfer osv. Enten får man forholde seg til det og gå på kino eller så får man nesten holde seg hjemme ja. Faktisk.

Gammel 25-04-11, 02:32   #10
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Bryr meg egentlig fint lite såfremst de ikke bråker.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 08:51   #11
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skrur alltid mobilen på lydløst, og tar den ikke frem i det hele tatt når jeg er på kino. Men jeg driter i hva andre gjør.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 09:29   #12
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge det er kun for barnevakten er det ok. Å surfe gjennom en barnefilm er respektløst mot kvalitetstiden med barna. Da skal man se filmen sammen. Jeg har LIDD meg gjennom mamma mø på kino.

Gammel 25-04-11, 09:54   #13
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor sjekker man egentlig klokka på kino? Jeg gjør det selv også.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 13:50   #14
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hvorfor sjekker man egentlig klokka på kino? Jeg gjør det selv også.

Fordi du skal vite om parkeringsbilletten din holder lenge etter filmen eller om man må stresse ut. Fordi man må tisse og ser an om man klarer å holde seg til fillmen er slutt eller ikke. Eller fordi man rett og slett lurer på hvor mye klokken er.

Gammel 25-04-11, 10:12   #15
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Bare for og sjekke klokka i full fart, ellers ikke.

Gammel 25-04-11, 10:54   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er mest spent på om noen sier fra når andre irriterer jeg da?

Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:57   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier fra av og til, men det er ikke alltid jeg tør. Jeg har fått noen mindre hyggelige (en veldig skremmende) reaksjoner etter å ha sagt fra, så jeg prøver å avvente litt før jeg sier noe.

Gammel 25-04-11, 10:57   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært vidunderlig om alle fulgte the CCC. Men det vil aldri skje. Jeg begrenser min oppsøkende, oppdragende virksomhet til lydforurensning. (så som å hysje på purunge sangstudiner som plaprer seg gjennom ouverturer). Lysforurensningskrigen orker jeg ikke ta opp ...

Åpent spm: hysjer dere på folk? Eller okker og stønner dere kun inni dere?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:59   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Seffern. Men av og til sitter idioten med fullys tre rader foran, og da gjør jeg det ikke. Jeg sier i fra til barn som sparker i setet mitt, og hadde nabo annen spist gammelost så hadde jeg bedt ham pakke bort. Jeg har riktignok servert mitt eget barn fiskekake på kino.

En gang ble jeg for sjokkert til å si i fra. En fyr i flipflopper sparket dem av og strakk stinkeføttene sine fram på mitt armlene. I løpet av filmen kom det bølger av stink hver gang han rørte på seg. :kvalm:

Gammel 25-04-11, 12:14   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang ble jeg for sjokkert til å si i fra. En fyr i flipflopper sparket dem av og strakk stinkeføttene sine fram på mitt armlene. I løpet av filmen kom det bølger av stink hver gang han rørte på seg. :kvalm:

O-og du sa ingenting?

Jeg hadde snudd meg og spurt i en høflig tone om han kunne fjerne bena sine fra armlene mitt. Hadde han nektet, hadde jeg klipt dem av - en etter en.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.