|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagen
Tsktsk. Jeg regner med at enhver forelder hadde satt pris på at hunden ble løftet opp i en spade og satt utenfor gjerdet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenHvis ormen er på vei mot en større mengde barn, så gjør man det man kan for å ufarliggjøre den. I denne omgang innebar det å drepe den, for å fjerne den på en human måte er langt mer avansert.
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det generelle rådet er vel også at voksne skal oppsøke lege. Dødsfall i forbindelse med det er sjeldne, men andre komplikasjoner rundt det kan en del ha i månedsvis. En liten barnekropp kan kanskje håndtere giftmengden dårligere enn en voksen person....
![]() |
#24 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes styrers fremstilling saken høres rimelig ut. Jeg kan godt tenke meg at det har vært eksitert kommunikasjon mellom partene som kan ha bidratt til å eksitere moren ytterligere, men jeg klarer ikke å se at kommunikasjonen mellom partene blir bedre av å gå til lokalavisen. Jeg må innrømme at jeg leser slike reportasjer med utgangspunktet "hysterisk, irrasjonell, kommunikasjonsvansker og dårlig impulskontroll".
![]() |
#25 |
Originala
|
I etterpåklokskapens lys ser man kanskje at episoden kunne vært håndtert på andre måter, men jeg vil tro at mange har minimal erfaring med hoggormhåndtering. Personalet sørget for at ingen av barna ble skadet framfor å ressonere seg fram til hvordan og med hvilket utstyr man fanger hoggormer. Med mindre noen i barnehagen var trygge på hvordan man griper dette an, så hadde jeg satt pris på at personalet handlet som de gjorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes man må ha litt slække for de som var i situasjonen, og jeg synes det er helt utrolig idiotoppførsel å ringe avisa for noe sånt. I harnisk liksom.
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
Jo, så det bør man visst. Vi sjekket et par nettsider da vi var på hytta og der stod det at man skulle oppsøke lege hvis man var under 12 år eller følte sterkt ubehag. Men nå sjekket jeg et par sider til (blant annet lommelegen), og der står det at alle skal oppsøke lege og at sykehusinnleggelse vurderes for barn under 12 år.
![]() |
![]() |
#28 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
Ikke sant. Det er litt begrenset hvor mye man rekker å tenke når en sinna slange er på vei mot en gjeng småttiser. Har man en spade for hånden så syns jeg det er ganske snarrådig å tsjoppe slangen i to.
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes alle ormer burde utryddes jeg. :fobiker: |
![]() |
![]() |
#31 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenVi hadde en hoggorm innenfor gjerde på jobb for noen uker siden. Vi fikk den utenfor barnehagen igjen uten å verken ta i den eller drepe den. Men vi kjenner forsatt alle på redselen for at den kommer tilbake. Barna går ofte alene inni den lille skogen vi har på lekeplassen, både 1åringer og 5åringer. Vi kan lett se barnet fra uansett hvor vi er, men ikke en liten orm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Originala
|
Klart! Det kunne alltids vært de som hadde stilt seg i et hjørne av barnehageområdet og hylt av full hals. Det hadde ikke vært fullt så bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg kjenner jeg er enig med moren her. Ikke nødvendigvis fordi at jeg tror barna tar så stor skade av å se slikt, men fordi jeg synes det er unødvendig å drepe et dyr. Javel, ormen var hissig, men det fordi at den også var redd. Huggormen er ikke et dyr som går etter mennesker for å ta dem.
![]() |
#35 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenDette får meg til nok en gang å tenke på at det kan umulig være lett å jobbe i barnehage. Det blir gærnt uansett liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#38 |
Glamorøs
|
Tja. Det fordrer at man rekker å tenke at man kan gjøre det, i tillegg bør slangen være relativt rolig. Det er ikke så veldig lett å løfte opp en hissig slange i full fart, altså.
![]() |
#39 |
Originala
|
De tok da ikke livet av ormen for å hevne seg. Om den var hissig fordi den var redd eller ikke tenker jeg er helt irrelevant. Poenget var at den kunne skade barn. Antakeligvis hadde det vært mye mer traumatisk for barna dersom ett av barna hadde blitt bitt og som kunne oppstått dramatikken rundt det. Vet alle hvordan man fjerner en hoggorm? Jeg har virkelig ingen erfaring med det, og forventer heller ikke at de som jobber i barnehagen skal kunne det. Om jeg hadde vært mentalt forberedt på det, så hadde jeg kanskje kunnet tenke gjennom det og ha en løsning klar, men i en akutt situasjon hadde fokuset mitt vært å sørge for at ormen ikke kunne skade noen. Og akkurat det forventer jeg av barnehageansatte også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
can-jur
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenApplaus til barnehage personalet for kjapp og effektiv håndtering av situasjonen.
![]() |
![]() |
|
|