|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg klarte visst ikke å lese artikkelen, for jeg ble litt satt ut av "Har onanert hos Europris i årevis" at jeg spora helt av.
|
|
|
#3 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenDen må jo ha hatt vill panikk, stakkars lille ormen. Jeg har hørt at de kan komme trekkende "hjem" om man tar dem bort - det er ikke sååå enkelt å være hoggorm og bli flyttet på, til vilt fremmede hoggormer som ikke vil ha nykomlinger på plassen sin. En hoggorm har ikke noe godt av å bo i en barnehage, tror jeg.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg tenker at den ansatte i barnehagen reagerte effektivt og greit i en slik situasjon. Men jeg er også så ond at jeg håpner noen hadde hatt vett til å klonke til en hund også, om den var i ferd med å angripe en bønsj småttiser.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagen
Tsktsk. Jeg regner med at enhver forelder hadde satt pris på at hunden ble løftet opp i en spade og satt utenfor gjerdet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg gadd ikke lese artikkelen, men jeg syns det var unødvendig av barnehagen å drepe huggormen og ville reagert på det selv. Jeg ville dog ikke varslet lokalavisen.
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
I etterpåklokskapens lys ser man kanskje at episoden kunne vært håndtert på andre måter, men jeg vil tro at mange har minimal erfaring med hoggormhåndtering. Personalet sørget for at ingen av barna ble skadet framfor å ressonere seg fram til hvordan og med hvilket utstyr man fanger hoggormer. Med mindre noen i barnehagen var trygge på hvordan man griper dette an, så hadde jeg satt pris på at personalet handlet som de gjorde. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2011
![]() |
Sv: Mor i harnisk over barnehagenHeisann |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenHvis ormen er på vei mot en større mengde barn, så gjør man det man kan for å ufarliggjøre den. I denne omgang innebar det å drepe den, for å fjerne den på en human måte er langt mer avansert.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det generelle rådet er vel også at voksne skal oppsøke lege. Dødsfall i forbindelse med det er sjeldne, men andre komplikasjoner rundt det kan en del ha i månedsvis. En liten barnekropp kan kanskje håndtere giftmengden dårligere enn en voksen person....
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jo, så det bør man visst. Vi sjekket et par nettsider da vi var på hytta og der stod det at man skulle oppsøke lege hvis man var under 12 år eller følte sterkt ubehag. Men nå sjekket jeg et par sider til (blant annet lommelegen), og der står det at alle skal oppsøke lege og at sykehusinnleggelse vurderes for barn under 12 år.
|
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes man må ha litt slække for de som var i situasjonen, og jeg synes det er helt utrolig idiotoppførsel å ringe avisa for noe sånt. I harnisk liksom.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant. Det er litt begrenset hvor mye man rekker å tenke når en sinna slange er på vei mot en gjeng småttiser. Har man en spade for hånden så syns jeg det er ganske snarrådig å tsjoppe slangen i to.
|
|
|
#14 |
|
Originala
|
Klart! Det kunne alltids vært de som hadde stilt seg i et hjørne av barnehageområdet og hylt av full hals. Det hadde ikke vært fullt så bra. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes styrers fremstilling saken høres rimelig ut. Jeg kan godt tenke meg at det har vært eksitert kommunikasjon mellom partene som kan ha bidratt til å eksitere moren ytterligere, men jeg klarer ikke å se at kommunikasjonen mellom partene blir bedre av å gå til lokalavisen. Jeg må innrømme at jeg leser slike reportasjer med utgangspunktet "hysterisk, irrasjonell, kommunikasjonsvansker og dårlig impulskontroll".
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mor i harnisk over barnehagenVi hadde en hoggorm innenfor gjerde på jobb for noen uker siden. Vi fikk den utenfor barnehagen igjen uten å verken ta i den eller drepe den. Men vi kjenner forsatt alle på redselen for at den kommer tilbake. Barna går ofte alene inni den lille skogen vi har på lekeplassen, både 1åringer og 5åringer. Vi kan lett se barnet fra uansett hvor vi er, men ikke en liten orm. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes alle ormer burde utryddes jeg. :fobiker: |
|
![]() |
|
|