Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mor i harnisk over barnehagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 12:15   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker at den ansatte i barnehagen reagerte effektivt og greit i en slik situasjon. Men jeg er også så ond at jeg håpner noen hadde hatt vett til å klonke til en hund også, om den var i ferd med å angripe en bønsj småttiser.

Tsktsk. Jeg regner med at enhver forelder hadde satt pris på at hunden ble løftet opp i en spade og satt utenfor gjerdet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:16   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis ormen er på vei mot en større mengde barn, så gjør man det man kan for å ufarliggjøre den. I denne omgang innebar det å drepe den, for å fjerne den på en human måte er langt mer avansert.

Det er visstnok ikke skrekkelig farlig å bli bitt av huggorm, men sterkt ubehagelig. Barn bør oppsøke lege. Vi leste oss opp på temaet i påska da vi så et svært stort eksemplar av arten 50 meter fra hytta. Vi lot den være i fred, men jeg er ikke helt sikker på om vi fortsetter med det hvis den blir værende.

Gammel 12-05-11, 12:22   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er visstnok ikke skrekkelig farlig å bli bitt av huggorm, men sterkt ubehagelig. Barn bør oppsøke lege.

Det generelle rådet er vel også at voksne skal oppsøke lege. Dødsfall i forbindelse med det er sjeldne, men andre komplikasjoner rundt det kan en del ha i månedsvis. En liten barnekropp kan kanskje håndtere giftmengden dårligere enn en voksen person....

Gammel 12-05-11, 12:22   #24
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes styrers fremstilling saken høres rimelig ut. Jeg kan godt tenke meg at det har vært eksitert kommunikasjon mellom partene som kan ha bidratt til å eksitere moren ytterligere, men jeg klarer ikke å se at kommunikasjonen mellom partene blir bedre av å gå til lokalavisen. Jeg må innrømme at jeg leser slike reportasjer med utgangspunktet "hysterisk, irrasjonell, kommunikasjonsvansker og dårlig impulskontroll".

Gammel 12-05-11, 12:25   #25
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg gadd ikke lese artikkelen, men jeg syns det var unødvendig av barnehagen å drepe huggormen og ville reagert på det selv. Jeg ville dog ikke varslet lokalavisen.

I etterpåklokskapens lys ser man kanskje at episoden kunne vært håndtert på andre måter, men jeg vil tro at mange har minimal erfaring med hoggormhåndtering. Personalet sørget for at ingen av barna ble skadet framfor å ressonere seg fram til hvordan og med hvilket utstyr man fanger hoggormer. Med mindre noen i barnehagen var trygge på hvordan man griper dette an, så hadde jeg satt pris på at personalet handlet som de gjorde.

Å løpe til avisen for noe sånt er etter mitt skjønn bare pinlig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:25   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man må ha litt slække for de som var i situasjonen, og jeg synes det er helt utrolig idiotoppførsel å ringe avisa for noe sånt. I harnisk liksom.

Gammel 12-05-11, 12:27   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det generelle rådet er vel også at voksne skal oppsøke lege. Dødsfall i forbindelse med det er sjeldne, men andre komplikasjoner rundt det kan en del ha i månedsvis. En liten barnekropp kan kanskje håndtere giftmengden dårligere enn en voksen person....

Jo, så det bør man visst. Vi sjekket et par nettsider da vi var på hytta og der stod det at man skulle oppsøke lege hvis man var under 12 år eller følte sterkt ubehag. Men nå sjekket jeg et par sider til (blant annet lommelegen), og der står det at alle skal oppsøke lege og at sykehusinnleggelse vurderes for barn under 12 år.

Nå er jeg ganske sikker på at den ormen på hytta ikke overlever et nytt møte med oss.

Gammel 12-05-11, 12:27   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne mammaen er helt far out. Også lo jeg godt av Nittedalpappaen som var oppbragt over at sønnen var evakuert uten innesko i en brannøvelse. Dærsken, de oppfører seg fælt de barnhageansatte på Romerike, gitt. Dreper huggormer på lekeplassen og sender barn ut uten sko bare for å unngå en potensiell brann.

Jeg synes det var helt greit at de drepte ormen. Og jeg tror neppe barn på 4 og 6 år blir traumatisert av å se personalet drepe en orm heller.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:28   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes man må ha litt slække for de som var i situasjonen

Ikke sant. Det er litt begrenset hvor mye man rekker å tenke når en sinna slange er på vei mot en gjeng småttiser. Har man en spade for hånden så syns jeg det er ganske snarrådig å tsjoppe slangen i to.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:28   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes alle ormer burde utryddes jeg. :fobiker:

Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:28   #31
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde en hoggorm innenfor gjerde på jobb for noen uker siden. Vi fikk den utenfor barnehagen igjen uten å verken ta i den eller drepe den. Men vi kjenner forsatt alle på redselen for at den kommer tilbake. Barna går ofte alene inni den lille skogen vi har på lekeplassen, både 1åringer og 5åringer. Vi kan lett se barnet fra uansett hvor vi er, men ikke en liten orm.

Tror noen av oss hadde slappet bedre av om den var død.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:30   #32
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke sant. Det er litt begrenset hvor mye man rekker å tenke når en sinna slange er på vei mot en gjeng småttiser. Har man en spade for hånden så syns jeg det er ganske snarrådig å tsjoppe slangen i to.

Klart! Det kunne alltids vært de som hadde stilt seg i et hjørne av barnehageområdet og hylt av full hals. Det hadde ikke vært fullt så bra.

Gammel 12-05-11, 12:31   #33
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Dette var vel ikke avismateriale akkurat.

Gammel 12-05-11, 12:38   #34
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg er enig med moren her. Ikke nødvendigvis fordi at jeg tror barna tar så stor skade av å se slikt, men fordi jeg synes det er unødvendig å drepe et dyr. Javel, ormen var hissig, men det fordi at den også var redd. Huggormen er ikke et dyr som går etter mennesker for å ta dem.

Og å fjerne en huggorm skal ikke være vanskelig. Få den på en spade eller på en pinne, og bær den bort.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:39   #35
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Dette får meg til nok en gang å tenke på at det kan umulig være lett å jobbe i barnehage. Det blir gærnt uansett liksom.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:39   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Og å fjerne en huggorm skal ikke være vanskelig. Få den på en spade eller på en pinne, og bær den bort.

... etter å ha svelget ned en flaske sprit først, selvfølgelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:40   #37
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg synes en av de overskriftene er omtrent like sjokkerende.

Jeg lo høyt her, og det passer seg kanskje ikke når man sitter på bibliotekets lesesal.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:41   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Det fordrer at man rekker å tenke at man kan gjøre det, i tillegg bør slangen være relativt rolig. Det er ikke så veldig lett å løfte opp en hissig slange i full fart, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:46   #39
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Jeg kjenner jeg er enig med moren her. Ikke nødvendigvis fordi at jeg tror barna tar så stor skade av å se slikt, men fordi jeg synes det er unødvendig å drepe et dyr. Javel, ormen var hissig, men det fordi at den også var redd. Huggormen er ikke et dyr som går etter mennesker for å ta dem.

De tok da ikke livet av ormen for å hevne seg. Om den var hissig fordi den var redd eller ikke tenker jeg er helt irrelevant. Poenget var at den kunne skade barn. Antakeligvis hadde det vært mye mer traumatisk for barna dersom ett av barna hadde blitt bitt og som kunne oppstått dramatikken rundt det. Vet alle hvordan man fjerner en hoggorm? Jeg har virkelig ingen erfaring med det, og forventer heller ikke at de som jobber i barnehagen skal kunne det. Om jeg hadde vært mentalt forberedt på det, så hadde jeg kanskje kunnet tenke gjennom det og ha en løsning klar, men i en akutt situasjon hadde fokuset mitt vært å sørge for at ormen ikke kunne skade noen. Og akkurat det forventer jeg av barnehageansatte også.

Gammel 12-05-11, 12:47   #40
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Applaus til barnehage personalet for kjapp og effektiv håndtering av situasjonen.
Så kan mammaen ( og andre som er enig i at dette var unødvendig) selv få håndtere en situasjon med en redd/sint whatever orm og mange frittgående barn....

Man dreper ikke dyr unødvendig, derimot så dreper men kort og greit når det er nødvendig. På Jæren skal man faktisk i disse dager avlive en hund som over lengre tid har gått løs i et skoleområde og som eier, tross advarsler, ikke greier å holde kontroll på.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.