|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mor i harnisk over barnehagenhttp://www.rb.no/lokale_nyheter/article5602577.ece
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes en journalist som skriver
i første avsnitt og
i nest siste avsnitt burde bli flinkere til å lese gjennom artiklene sine før de publiseres. (Som han sier er alle dyr fredet - men det er lov til å drepe dem hvis noen blir truet av dem.)
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg reagerer minst like sterkt på at moren gidder å stå frem med dette i avisa. Av to onder, hva velger man? Når man har ansvar for en haug med andres unger så slår man den selvsagt ihjel i min verden. Hadde hun vært mer happy hvis hennes barn hadde blitt bitt?
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg visste ikke at huggormen var fredet. Men jeg hadde nok blitt mer hysterisk av en telefon om at ungen var blitt bitt enn at de har drept en hoggorm. Jeg aner ikke hvor farlig det er å bli bitt av hoggorm, og har vel egentlig ingen ønske om å finne det ut heller.
![]() |
#5 |
Det kommer seg
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagen
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenMin sønn ble bitt to steder på samme bein av hoggorm i påsken. Man kan klare å bli relativt hysterisk selv om ungen er i fin form. Har jeg hørt.
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenAltså, det andre sitatet jeg siterer betyr ikke at den ikke er fredet - det betyr at den er fredet på samme måte som andre dyr (som ekorn, spurv og frosk), ikke fredet i betydningen "sjelden eller utrydningstruet".
![]() |
#10 |
Det kommer seg
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg er på linje med Blondie her merker jeg.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenHvis styrerens fremstilling er riktig, synes jeg det høres rimelig ut å drepe hoggormen. Fullt mulig at det går an å fjerne dyret på annet vis, og det hadde jo vært enda bedre, men jeg forventer slett ikke at barnehageansatte skal ha hverken teknikk eller nerver til å bedrive human hoggormflytting. Mye viktigere å passe på at ingen ble bitt.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes moren er ganske tøff i trynet på avstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg reagerer langt mer på at moren går til avisa med dette enn at barnehagen valgte å avlive huggormen. Litt sånn "kjerring" liksom... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
Har du aldri opplevd slik på Europris, mener du? Hva trodde du "lørdagsgodt til halv pris"-kampanjen gikk ut på?
![]() |
#16 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg klarte visst ikke å lese artikkelen, for jeg ble litt satt ut av "Har onanert hos Europris i årevis" at jeg spora helt av.
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() |
#18 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenDen må jo ha hatt vill panikk, stakkars lille ormen. Jeg har hørt at de kan komme trekkende "hjem" om man tar dem bort - det er ikke sååå enkelt å være hoggorm og bli flyttet på, til vilt fremmede hoggormer som ikke vil ha nykomlinger på plassen sin. En hoggorm har ikke noe godt av å bo i en barnehage, tror jeg.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg tenker at den ansatte i barnehagen reagerte effektivt og greit i en slik situasjon. Men jeg er også så ond at jeg håpner noen hadde hatt vett til å klonke til en hund også, om den var i ferd med å angripe en bønsj småttiser.
![]() |
#20 |
Borte
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg gadd ikke lese artikkelen, men jeg syns det var unødvendig av barnehagen å drepe huggormen og ville reagert på det selv. Jeg ville dog ikke varslet lokalavisen.
![]() |
|
|