|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Haha, herlig. Har du flere politistasjoner å velge i, kanskje?
![]() |
#22 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Jeg fikk politiattest etter tre-fire dager i fjor sommer, uten noe annet enn søknadsskjema. Samme distrikt som Mei, men annen type jobb.
![]() |
#23 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Kanskje det er jobben det er noe "galt" med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Jeg bare leverer skjemaet jeg får fra barnehagene og får en underskrift av politidamen (ja det er alltid en dame) i infoskranken. Lett som en plett, men kjedelig å måtte ned dit for hvert ringevikarsted.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Er det ikke egentlig slik at det er krav for å få den, for å beskytte oss? altså for at ikke "hvemsomhelst" skal kunne kreve den, f.eks da altså arbeidsgivere som ikke har noe som helst krav på det, men som kunne finne på å si "du får ikke jobben uten", dersom det ikke var noe krav til hvorfor vi måtte få den?
![]() |
#27 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Kjenner jeg gruer meg allerede for å fornye min politiattest.
![]() |
#28 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Når jeg skulle ha politiattest, skrev jeg ut søknadskjema på nettet som daglig leder i idrettsforeningen signerte og jeg sendte den inn og mottok noen dager senere politiattesten i postn. Viste den frem og beholdt den selv. Det var egentlig ganske enkelt. Trengte ingen annen dokumentasjon enn signaturen. Jeg er oppmann på et håndballag med mindreårige jenter.
![]() |
#29 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?
Kanskje det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Opplysninger fra straffesaksrgisteret er definert som sensitive personopplysninger og skal behandles deretter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Det er jo litt derfor det nå også har kommet en innstramming i forskriften til Sikkehetsloven som skal redusere mulighet for å gjennomføre unødvendige personkontroller i forbindelse med sikkerhetsklareringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Sviiisj!!
|
Ja, nettopp. Er det også slik at enkelte straffbare forhold ikke skal opplyses om hvis det er en politiattest for arbeid med barn? At det bare er forhold som er relatert til overgrep/vold og andre alvorlige ting, og at politiet derfor trenger å vite nøyaktig hva attesten skal brukes til, og at en attest som sier at du ikke har misbrukt barn ikke sier noe om resten av rullebladet ditt? Nå tror jeg bare at jeg synser litt.
![]() |
#33 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan kan man misbruke en politiattest?Det står igrunn greit forklart her.
![]() |
#34 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Ja, den er rettet mot det du trenger den til. Det står ingenting om barn på min.
![]() |
#36 |
lider av tastleksi
|
![]() |
|
|