Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Anonyme snopoholikere

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-07, 23:25   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anonyme snopoholiker

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg er avhengig av melkesjokolade.
Håper at det går over etterhvert ...

Ja, plutselig en dag våkner du og tenker "melkesjokolade? Nei, fysj og æsj!"....

Gammel 10-03-07, 23:27   #22
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, plutselig en dag våkner du og tenker "melkesjokolade? Nei, fysj og æsj!"....

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 23:30   #23
løvemor
Tilbake

løvemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
løvemor er litt kul
Standard

Jeg er faktisk inne i en liten sorgprosess akkurat nå - tuller ikke! - har innsett at jeg er nødt til å kutte ut sjokoladen. I det siste har det vært så ille at jeg såvidt har klart å presse i meg en skive med 'ordentlig pålegg' og en liten porsjon middag hver dag. Resten av dagen har jeg bare spist sjokolade, kaker, kakedeig, syltetøy på brød, sjokolademelk osv. Det er helt forferdelig. Men tanken på å kutte ut sjokolade mer eller mindre for godt er så uoverkommelig vanskelig og trist. Slutte å røyke var bare barnematen i forhold. Og det sier litt om hvor avhengig men kan bli av sjokolade! Hjæææælp!! *måseåkommemegtilbakeijobbsporenstreks*

Sist redigert av løvemor : 22-03-07 kl 23:53.
løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 23:40   #24
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

All viljestyrke forsvinner foran sjokoladehyllene dessverre, men på mandag.....

Gammel 10-03-07, 23:50   #25
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Faktisk denne uka her har jeg ikke spist godis omtrent i det hele tatt
Men nå er det jo helg da..

Men det var forbausende lett faktisk. Var rart når kvelden kom og jeg ikke skulle spise noe. Fikk t.o.m. mensen så jeg tenkte dette blir hardt.
Jeg sprakk på tirsdag, da delte jeg og gubben en pakke med slike påske-egg, men dagen etter var jeg tilbake.

:veeeeldig kry:

Jeg måtte rett og slett begynne å tenke på helsa jeg nå. Er ikke bra for blodsukkeret dette med alle godisen. Går jeg ned i vekt er det bare positivt.

Gammel 11-03-07, 00:12   #26
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

*drømmer*

Gammel 11-03-07, 02:31   #27
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Uka etter mensen er vel sjokolade det eneste jeg tenker på føles det som.
Heldigvis gikk det bra nå, for etter å hatt mensen 1,5 dag mot tidligere 8 dager var sjokisbehovet merkbart mindre.
Men så var det alt det andre man dytter i gapet da.
Har litt dilla på potetgull greier med baconsmak jeg.

Gammel 11-03-07, 02:40   #28
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Hvis en greier å holde seg borte i fra herlighetene i noen dager, så blir det lettere.
Hvertfall inntil en blir premenstruell.

(Det er gørr vanskelig, det er det det er. )

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 07:12   #29
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Prøver også å vende om hodet mitt: man trenger ikke å tømme godteskålen. Det er lov å forlate den før den er skrapt ren

Det er uhøflig og stygt å ikke spise opp.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 08:09   #30
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er også avhengig :innrømmer:
Spiser hver dag, gjemmer til og med unna så mannen ikke skal se. Spiser middag når han kommer hjem selv om jeg nettopp har trykket i meg siste rest av en kjekspakke/sjokolade..
Kjøper nytt og legger tilbake i skapet så han ikke skal oppdage noe!
Ja, jeg trenger nok hjelp

Gammel 11-03-07, 10:14   #31
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Krom var det ja. Zink var for å ikke hvitløkskrepere andre rundt seg, sant?

Jeg starter dagen med sjokolademus eller et par biter Kvikk lunsj, og har en skive med ost til dessert. Kopp te for å kvikne til på jobben, men etter en time trengs det mer sjokolade. Deretter er det lunsj, og etter noe sunt fortjener man litt dessert igjen. Slik får man ny energi uten å bli daff, og holder ut resten av dagen på iskaldt vann.
Etter en sunn og snusfornuftig middag er jeg flink og spiser ingenting til dessert. Men så blir det kvelden, ungene våkner og våkner... Man blir gal, gomler litt godis, teller til ti, gomler litt til, teller til ti nye, går inn og trøster, koser, trøster litt mer, gomler litt til, og så pusser man tennene i håp om at endelig er det natt. Men det er det selvfølgelig ikke, så da tar man litt til av godisskåla (må for guds skyld aldri gå tom), og ordner med litt drikke til ungene.
Vips er det påån igjen med ny dag, og to nye sjokolademus før man går inn i dusjen.
Krom er kanskje en bedre idé...

Det første som slo meg når jeg leste dette innlegget var: BEGYNN Å SPISE EN SKIKKELIG FROKOST! Ikke rart du er snopesyk med en slik start på dagen. Lag deg en skikkelig havregrøt hver morgen, og ha i litt tørket frukt, så får du tilfredsstilt litt av søtbehovet der. Eller spis et par solide grove brødskiver med cottage cheese og bittelitt lettsyltetøy.

Selv er jeg ikke snopoholiker, men belastet med andre laster..

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 10:22   #32
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det første som slo meg når jeg leste dette innlegget var: BEGYNN Å SPISE EN SKIKKELIG FROKOST! Ikke rart du er snopesyk med en slik start på dagen. Lag deg en skikkelig havregrøt hver morgen, og ha i litt tørket frukt, så får du tilfredsstilt litt av søtbehovet der. Eller spis et par solide grove brødskiver med cottage cheese og bittelitt lettsyltetøy.

Ja faktisk er det mye sant i dette.
Da jeg begynte å spise frokost: tok jeg både av og sluttet å spise snop!!
Uten å gjøre annet enn å spise frokost hver dag! Halleluja!

(Bortsett fra nå når jeg er gravid da... )

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 16:18   #33
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Anonyme snopoholikere

En snopoholiker her også gitt..

Alltid vært det!
Husker jeg tenkte som ungdom at dette gikk helt sikkert
over når jeg ble voksen. Yeah right!

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 19:19   #34
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne tråden har inspirert meg til å prøve å gjøre noe med sukkeravhengigheten min! Heretter blir det ingen søtsaker før til påske! Vi starter påskeferien allerede i palmehelga og påske er jo bortimot synonymt med sjokolade, så da skal jeg kose meg litt. Men før den tid - ingen sjokolade eller smågodt

20 dager uten snop - det må jeg klare!! Flere som vil være med?

Gammel 11-03-07, 19:57   #35
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anonym er jeg da i hvert fall ikke.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:00   #36
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Her passer jeg rett inn.

Mitt navn er Carolin og jeg er sjokoholiker.

Gammel 11-03-07, 22:52   #37
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Joda, jeg er ikke helt på bærtur da vettu. Men for tiden trenger jeg instant energi, og da er det ingenting annet som duger.

Jeg vet at det eneste som funker er å innbille seg at sjokoladen er laget på et skittent sted, at det fins larver i den og all den dritten som man kan forestille seg. Det funker faktisk. Men plutselig høres larver også godt ut...

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 23:00   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei, jeg heter Tjorven, og jeg er snopoholiker.

Nå er jeg gravid og konstant kvalm, og bruker det som unnskyldning. Før graviditeten gikk jeg på Grete Roede. Når man betaler 1700,- kroner for å gå på kurs, så klarer jeg å holde meg unna. Egentlig burde jeg altså ALLTID gå på Grete Roede. Huff!

Gammel 11-03-07, 23:03   #39
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Hei jeg heter Mandarin og er snopoholiker.
Jeg er gravid og vet at man ikke skal spise søtsaker når man er det. Likevel gjør jeg det! Spiser litt melkesjokolade hver dag. Må ha, bare må ha det!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 23:03   #40
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Det er faktisk ganske viktig det å få sagt det..
Innrømmet ovenfor en selv at man har et problem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.