Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er Hunderfossen verdt å reise til?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 10:07   #21
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?

Vi har vært der flere år på rad sidne jentene var små og det har vært en suksess hver gang. I fjor ble det ikke noe ferie på oss så nå er det 2 år siden vi var der sist. Jentene spør om vi ikke kan reise dit i år og det skal vi
Vil også på det varmeste anbefale Lilleputthammer.

Begge parkene er rolige og oversiktlige, samtidig som de har en rekke aktiviteter som holder ungene engasjerte i timesvis.

Dette er parker hvor barna får være barn.

Gammel 21-06-11, 10:13   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har tenkt på det, men da med en Knert på nesten tre år, dog målt en cm eller to over de magiske 90, så han får vel prøve noen ting.

Gammel 21-06-11, 10:14   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for tilbakemelding.

Ja, hva er vi ute etter? Tja, si det? Åtteåringen elsker Tusenfryd og han likte også Kristiansand dyrepark (selv om han syntes selve dyrene var kjedelige). Det er vel ikke slik at man må være veldig opptatt av eventyr for å like seg der? For det tror jeg ikke interesserer han. Men 4D-kino, klatring og rafting høres ut som noe han kunne like.

Jeg har en litt snodig åtteåring, så det er litt vanskelig å vite hva han liker og ikke liker sånn på forhånd. Men det skader jo ikke å ta seg en tur. Men prisene er drøye, altså, det må jeg si.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:18   #24
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men prisene er drøye, altså, det må jeg si.

Det er jeg helt enig med deg i. Absolutt verdt å ta med seg grillmat og grille selv, for kvaliteten på maten inne i parken er elendig, og prisen helt svimlende.
Til sammenligning; det koster 350kr for en voksen, for en dag. Vi betalte 390 for årskortet ..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:23   #25
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også likt oss på Hunderfossen. Rafting, gokart og de elektriske bilene var vel mest stas (barna var da 7 og 11). Om dere tar turen så vil jeg også anbefale Norsk vegmuseum som ligger vegg i vegg. Og spesielt da den guidede turen inn i fjellet. Kanskje ikke så veldig spennende for 8-åringen, men fasinerende for oss voksne. Og, det er gratis.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:10   #26
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vi elsker Hunderfossen. Det er en koselig park uten alt for mye stress og mas. Er man karuselltypen så kan det sikkert bli litt kjedelig. Vi har vært der 3 år på rad og ungene maser om at vi må dra dit igjen snart. De er bare 4 og 6 år da.

Gammel 28-06-11, 11:56   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi bestemt oss for å dra. Vi har kjøpt "vanlige" inngangsbilletter, uten ekstrabilletter til bondegård, gondol og badeland.

Så hva MÅ man få med seg inne i parken? Og er det noen ting som er litt fiasko der inne, som man ikke trenger å bruke tid på? Er det slik at man bør ta med seg grillmat?

Vi skal bo i hytte uten innlagt vann på Hunderfossen turistsenter. Er det noe vi bør vite om det stedet? Noe det er viktig å ha med seg?

Sist redigert av Divine : 28-06-11 kl 13:29. Årsak: Skriveleif :shockshockhorror:
Gammel 28-06-11, 12:07   #28
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Noe av det jeg husker fra Hunderfossen er det fantastisk dårlige utvalget de har av mat der. De har mat der altså, men det er av typen pizza, pølser, osv ...

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:08   #29
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Vi var der for noen uker siden. Det er et deilig sted, synes jeg, rolig og fritt for stress. HAr du en gutt som er glad i biler og hjul (som min) så var de radiostyrte bilene, trafikkskolen, trailerne og Mercedesene et hit.

Iskrem-fabrikken var også morsom. Og teateret.

Er det lang kø for å komme inn i Soria Moria slottet ville jeg ha droppet det, det fenget ikke helt mine. Men har du en som elsker folkeevenetyr er det sikkert verdt en tur. (En rundtur i en togvogn som kjører innom scener med dukker som illustrerer mange forskjellige eventyr fra Asbjørnsen og Moes samlinger).

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:09   #30
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Og ta med mat, ja. Mulighet for å grille.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:13   #31
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Vi har vært der 3 ganger (har venner i Lillehammer). Ta med badetøy (det er utendørs svømmebassenger som er gull verd på en varm dag). Som andre har påpekt er maten dyr og dårlig, så egen drikke og mat er en god idé. Solbriller og solkrem. Parken har trekkvogner, men de var allesammen borte da vi kom ifjor. Og så ble vi frastjålet en Molo-genser med påstrøket navnelapp mens vi raftet. Så kanskje ryggsekk ?

Eldstemann elsket høydeparken ifjor (den skal man være 7 år til), og barna har i alle årene elsket raftingen, miljøsenteret, 4D-kino, bilbanene og gondolen.

Da vi var der (senest ifjor) kostet ingenting ekstra når først man hadde parkbillet. Heller ikke gondolen og svømmebassenget. Jeg har alltid kjøpt 2-dagers kort siden det kostet nesten det samme som 1-dagskort, og så kunne vi ta det med ro.

Gammel 28-06-11, 12:13   #32
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det er alltid hyggelig i Hunderfossen.

Men altså, vil man ha fart og spenning så drar man jo ikke dit da.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:19   #33
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Men det er da en restaurant inne i trollet? Der har vi spist flere ganger og fått virkelig god (men kanskje dyr?) mat. Bare for å poengtere at det er alternativer til pølsebodene.

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:22   #34
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg må bare si at resturanten inne Trollet er ganske bra, men litt dyr. De serverer skikkelig mat og på en varm sommerdag er det kjølig og godt der inne. Fascinerende med trollene som bærer taket på ryggene sine også

De har a la carte og egen barnemeny. Med allergibarn har det vært det beste alternativet da vi har vært der.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:24   #35
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Men det er da en restaurant inne i trollet? Der har vi spist flere ganger og fått virkelig god (men kanskje dyr?) mat. Bare for å poengtere at det er alternativer til pølsebodene.

Jeg har veldig god "inside information" her....
Menyene er forandret, billigere priser og myyyyye bedre mat....

Gammel 28-06-11, 12:24   #36
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Der kom du meg akkurat litt i forkjøpet

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 13:04   #37
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå har vi bestemt oss for å dra. Vi har kjøpt "vanlige" inngangsbilletter, uten ekstrabilletter til bondegår, gondol og badeland.

Så hva MÅ man få med seg inne i parken? Og er det noen ting som er litt fiasko der inne, som man ikke trenger å bruke tid på? Er det slik at man bør ta med seg grillmat?

Vi skal bo i hytte uten innlagt vann på Hunderfossen turistsenter. Er det noe vi bør vite om det stedet? Noe det er viktig å ha med seg?

Er det noe nytt at det koster ekstra? (og jeg har ikke fått med meg gondol faktisk...)

Ting jeg tror en 8-10 åring ville likt:

Energisenteret
Eventyrskipet
180 graders film
Trollfallet
Go-kart biler (hvis han er over 140 tror jeg)
Petra er litt morsomt, iallefall synes jeg det er morsomt å se reaksjonene på de som ikke har vært der før.
Rafting
Klatringen har vi ikke prøvd enda, det koster vel ekstra

Gammel 28-06-11, 13:32   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Er det noe nytt at det koster ekstra? (og jeg har ikke fått med meg gondol faktisk...)

Vi kjøpte en sånn sommerpakke, og da var dette ekstrating man kunne bestille som en del av pakken.

Takk for masse bra info, folkens. Jeg tror ikke poden er så veldig interessert i eventyr, per se, så kanskje vi dropper Soria Moria-slottet.

Alt som heter biler vil nok falle i smak, ja. Og iskremfabrikken. Klatring vil han også like, vil jeg tro, men jeg er usikker på om han tør å prøve rafting. Uansett, jeg tror det er nok ting der han vil like. Og etter å ha hørt om dette stedet i hundre år, så er jeg nysgjerrig på det.

Gammel 28-06-11, 13:59   #39
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville droppet Soria Moria slottet. Lang kø og ikke spesielt spennende. Mine jenter var veldig begeistret for Litagofabrikken (der man sloss mot slemme aliens) og raftingen. Og så likte de trafikkskolen.

Og vi har hatt med grillmat begge gangene og syntes det var et greit alternativ.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 15:09   #40
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte en sånn sommerpakke, og da var dette ekstrating man kunne bestille som en del av pakken.

Takk for masse bra info, folkens. Jeg tror ikke poden er så veldig interessert i eventyr, per se, så kanskje vi dropper Soria Moria-slottet.

Alt som heter biler vil nok falle i smak, ja. Og iskremfabrikken. Klatring vil han også like, vil jeg tro, men jeg er usikker på om han tør å prøve rafting. Uansett, jeg tror det er nok ting der han vil like. Og etter å ha hørt om dette stedet i hundre år, så er jeg nysgjerrig på det.

Gondolen, det er vel opp Hafjell det da?
Det er ikke noe Gondol i selve parken ihvertfall. Bondegården, er barnas gård. Før var det dyr i parken, men nå er alle flyttet ut til en egen gård.
Det trengs ikke noe ekstra for å komme inn på badeland, det er åpent for alle som er i parken.
Raftingen er ikke noe skummelt, den tok jeg jeg med 4-åringen min senest på lørdag, så det går nok fint.

Håper at været blir bra og dere får en flott tur.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.