Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lage benk med skuffer i?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-11, 10:06   #21
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage benk med skuffer i?

Hvis du ser på Norema sine nettsider så finner du lignende løsninger der, trur eg. Men det var sånne flash-greier som jeg ikke fikk til å linke fra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:14   #22
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fant en artikkel her, se nederste bildet.

Gammel 30-06-11, 10:15   #23
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De ventilatorskapene er 35 cm. høye, men det går vel an å kjøpe 10 cm. bordben som kokos skriver.
Men jeg skulle så gjerne hatt eikeplate på toppen. Går det an?

Skal sjekke opp Norema, ea, men er ikke de veldig dyre.

Gammel 30-06-11, 10:16   #24
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=58338

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:18   #25
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Fant en artikkel her, se nederste bildet.

Den så jo veldig fin ut og midt i blinken egentlig.

Gammel 30-06-11, 10:19   #26
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan også kikke på kva guttaboys seier her inne:
http://www.byggebolig.no/index.php?t...08.msg%msg_id%

Gammel 30-06-11, 10:22   #27
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Standard

Hvorfor finner ikke jeg slike tråder når jeg søker? Den løsningen til Polyanna virket veldig fin.
Skal se jeg får en løsning på problemet mitt nå.
Bare godsnakke litt med mannen først.

Gammel 30-06-11, 10:24   #28
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Kom opp når eg googla kjøkkenskap lage sittebenk

Gammel 30-06-11, 11:09   #29
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis du går på www.kvik.no så kan du se på katalogen deres (helt nederst på siden) Ganske langt bak i katalogen så kan du se et vaskerom, der har de vaskemaskin og tørketrommel oppå skuffeskap. Tror de fås i alle de forskjellige kjøkkentypene som kvik tilbyr, og siden de har satt vaskemaskin/tørketrommel oppå så bør det jo tåle litt vekt. (Uten at jeg vet hva de har gjort for å få det til.) I prislisten så kan du se hvilke mål de finnes i og hvor mye de koster.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 11:35   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt får du laget benk som passer til. En mulighet er å kjøpe på Ikea og skjære til selv, evt ta en tur på Bauahus på Lier, de er litt rimeligere dersom du ikke finner i billigkroken. Vi har en lignende løsning.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:23   #31
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En enkel løsning kan jo være å bruke en expedit, ha den liggende og skuffeinnsatser?!

Gammel 30-06-11, 12:32   #32
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

En enkel løsning kan jo være å bruke en expedit, ha den liggende og skuffeinnsatser?!

Det hadde vært kjempesmart, men den tar maks 25 kilo.

Gammel 30-06-11, 12:33   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Men tåler den at man sitter på den, Kaktus? Og at ungene hopper på den, og så videre.

Gammel 30-06-11, 12:33   #34
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Selvsagt får du laget benk som passer til. En mulighet er å kjøpe på Ikea og skjære til selv, evt ta en tur på Bauahus på Lier, de er litt rimeligere dersom du ikke finner i billigkroken. Vi har en lignende løsning.

Jeg bor et godt stykke unna Lier, men hva kan jeg skjære til selv? Du har ikke bilde av løsningen deres da?

Gammel 30-06-11, 13:41   #35
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal slutte å komme med forslag som ikke funker og feilinformasjon jeg. Kan jeg skylde på varmen?

Gammel 30-06-11, 16:07   #36
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg bor et godt stykke unna Lier, men hva kan jeg skjære til selv? Du har ikke bilde av løsningen deres da?

Du kan skjære til benkeplaten.

Har dette på hytta, skal dit om 14 dager. Så hvis du ikke har fått svar til det?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 16:35   #37
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk god hjelp på kjøkkenavdelingen på IKEA i forhold til ulike måter å bygge sittebenk på. Så jeg hadde tatt turen dit.

Vi ville gå for en 60 cm dyp benk, med skuffer i. Til det kjøpte vil dette skapet. Også var det vel meningen at vi skulle legge en lyslist (slike man har under overskapene) under skapet framfor vanlig list man har under kjøkkenskap for å skjule bena, fordi det da ble riktig sittehøyde. Vi fikk med oss et a4-ark som beskrev hvordan vi skulle gjøre om skapdøra til skuff. Jeg tror det var denne innmaten vi kjøpte.

Vi kjøpte kun inn ett skap m/ front og tilbehør for å prøve ut om det ble fint der det skulle være, og for å sette inn skuff og se at det funket. Det fungerte helt fint. Nå endte vi ikke på løsning med sittebenk, så vi har ikke fått prøvd den ut i praksis.

Gammel 30-06-11, 22:29   #38
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Skal slutte å komme med forslag som ikke funker og feilinformasjon jeg. Kan jeg skylde på varmen?

Du skal vite at jeg sette pris på det iallfall.

Takk for tips, Irma. Det beste er nok å snakke med noen på Ikea. Hørtes ut som en fin løsning. Hadde vært så bra om jeg kunne fått ordnet dette til høsten eller fått mannen til å gjort det.

Gammel 30-06-11, 22:30   #39
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Du kan skjære til benkeplaten.

Har dette på hytta, skal dit om 14 dager. Så hvis du ikke har fått svar til det?

Ja, det må vel gå an. Kostet ikke mye for benkeplatene i eik på Ikea.

Gammel 01-07-11, 07:18   #40
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kan lete litt inne på ikeahackers også, der er det mye å bli inspirert av:
http://www.ikeahackers.net/

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.