|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avviser du barn som ringer på?Vi avviser ingen som ringer på hos oss. Her er alle velkommen. Blir det mange, så sender jeg dem heller ut. Det er vondt å bli avvist. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Hovedregelen er at jeg aldri avviser noen. Det er utrolig sårt å ikke få lov til å være med. Men det hender jeg sier at det ikke passer å ha besøk fordi det ikke passer for oss. Det skal imidlertid mye til at jeg sier nei til barn nr 2 fordi det er andre barn her.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Eg avviser ikkje, men så er det sjelden eg får mulighet til å opna om det ringer på og då. Som regel er det kappløp ned trappa, og små gjester deltar gjerne, så eg sitter meir og held meg fast i stolen.
|
|
|
#26 |
|
Audacious
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg sier at det ikke passer hvis det virkelig ikke passer, men jeg understreker alltid hvor hyggelig det er at de ringer på og foreslår gjerne en annen dag, eller spør om Storesøster skal stikke bort til dem etter trening/lekser osv.
|
|
|
#27 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg ekskluderer ikke ett barn dersom ungene allerede har besøk. Kommer de en hel gjeng får de alle beskjed om å gå ut å leke (hvis det da ikke regner horisontalt og er snøstorm).
|
|
|
#28 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avviser du barn som ringer på?
Frances sa det. I din situasjon hadde eg invitert inn og heller hjulpe til at leiken blei god for alle.
|
|
|
|
#29 |
|
Ute på tur
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg ønsker ikke å avvise, men noen ganger ønsker jeg å skjerme leken. F.eks når naboen på 10 år, som Junior forguder, ringer på og Junior har besøk av en jevnaldrende, da sier jeg at det ikke passer. For leken vil bli forstyrret av at det kommer en som er så stor med. Ellers så oppmuntrer jeg til at alle skal få bli med.
|
|
|
#30 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg blir veldig forundret over at så mange bastant sier at de ville avvist barn nr 2. Særlig med tanke på alle de trådene som ligger ut med historier om barna som faller utenfor, som ikke kommer med i leken, blir ekskludert osv.
|
|
|
#31 |
|
snur
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?I din situasjon hadde jeg nok gjort som deg. Dette fordi det virker som en gutt som er hos dere masse og mye sammen med sønnen din. Da blir det ikke å avvise syens jeg, om det hadde vært en som sjelden kom og ringte på hadde vært noe annet, da hadde jeg slipt han inn eller sendt alle tre ut.
|
|
|
#32 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Noen ganger sier jeg at det ikke passer for nå har gutten vår besøk av noen andre ( besøk gjene av slike som blir kjørt til oss fordi de bor langt unna og er her sjelden), men som regel styrer de det selv. Når det blir for mange unger og litt kaos sender jeg de ut for leke.
|
|
|
#33 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avviser du barn som ringer på?Det har hendt, men det er sjeldent. Hender jeg gjør det hvis barna har besøk av søskenbarna sine, det er fordi at jeg ser at hun ene faller helt bort siden hun ikke kjenner dem. Men hvis det er venner fra bhg/skole/nabolag så skal det mye til for at jeg avviser. I den settingen der hadde jeg nok avvist slik at de kunne få leke sammen uten å bli avbrutt. Nabogutten kan få komme inn imorgen. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
:)
Sv: Avviser du barn som ringer på?Nei. Jeg avviser ikke barn fordi de leker med andre. Andre grunner ja.
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#36 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg avviser aldri! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Avviser du barn som ringer på?Kan ikke sammenligne det med at det er sårt å bli avvist når det er bestekompisen som akkurat denne gangen måtte vente litt.
|
|
|
#38 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Amen! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
er grønn og fin.
|
Hadde du reagert negativt om barnet ditt en enkelt dag ikke fikk komme inn til nabobarnet?
|
|
|
#40 |
|
saftig
|
HI sier at gutten som ble avvist er bestis med hennes gutt, og at det nesten helt sikkert hadde ført til krangling hvis hun hadde sluppet tredjemann inn. Hun ser for seg at de to bestisene hadde overtatt leken og den "nye" gutten blitt satt utenfor. Hun sier at gutten aldri hadde vært der før, er litt sjenert og at leken var godt i gang. I et sånt tilfelle hadde jeg ikke vært i tvil om at leken skulle skjermes. Jeg syns det er veldig rart at man for enhver pris skal inkludere alle i leken alltid.
|
![]() |
|
|