Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avviser du barn som ringer på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-11, 21:16   #21
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Avviser du barn som ringer på?

Vi avviser ingen som ringer på hos oss. Her er alle velkommen. Blir det mange, så sender jeg dem heller ut. Det er vondt å bli avvist.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 21:29   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedregelen er at jeg aldri avviser noen. Det er utrolig sårt å ikke få lov til å være med. Men det hender jeg sier at det ikke passer å ha besøk fordi det ikke passer for oss. Det skal imidlertid mye til at jeg sier nei til barn nr 2 fordi det er andre barn her.

Gammel 01-09-11, 21:53   #23
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg avviser ikkje, men så er det sjelden eg får mulighet til å opna om det ringer på og då. Som regel er det kappløp ned trappa, og små gjester deltar gjerne, så eg sitter meir og held meg fast i stolen.
Blir det krangling mellom barn her, prøver eg å finna ut kva som er problemet og hjelpa til med å løysa det. Blir det for mykje bråk, blir det marsjordre på heile gjengen. Ut og springa 5 gonger rundt huset, så får dei komme inn igjen etterpå.

I din situasjon ville eg nok heller oppmuntra til at dei skulle leka saman alle tre. Naboguten må jo venna seg til at det er andre barn på besøk, og eg trur ikkje det er lurt i lengden å skilja på barna.

Gammel 01-09-11, 22:24   #24
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Vi avviser ingen som ringer på hos oss. Her er alle velkommen. Blir det mange, så sender jeg dem heller ut. Det er vondt å bli avvist.

Samme her.

Gammel 01-09-11, 22:36   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avviser normalt aldri, med mindre det faktisk ikke passer. I ditt tilfelle kunne jeg nok funnet på si at det ikke passer, den ene gangen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 22:44   #26
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier at det ikke passer hvis det virkelig ikke passer, men jeg understreker alltid hvor hyggelig det er at de ringer på og foreslår gjerne en annen dag, eller spør om Storesøster skal stikke bort til dem etter trening/lekser osv.

Gammel 01-09-11, 22:52   #27
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ekskluderer ikke ett barn dersom ungene allerede har besøk. Kommer de en hel gjeng får de alle beskjed om å gå ut å leke (hvis det da ikke regner horisontalt og er snøstorm).

Gammel 01-09-11, 22:56   #28
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Frances sa det. I din situasjon hadde eg invitert inn og heller hjulpe til at leiken blei god for alle.

Gammel 01-09-11, 22:56   #29
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsker ikke å avvise, men noen ganger ønsker jeg å skjerme leken. F.eks når naboen på 10 år, som Junior forguder, ringer på og Junior har besøk av en jevnaldrende, da sier jeg at det ikke passer. For leken vil bli forstyrret av at det kommer en som er så stor med. Ellers så oppmuntrer jeg til at alle skal få bli med.

Gammel 01-09-11, 23:06   #30
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir veldig forundret over at så mange bastant sier at de ville avvist barn nr 2. Særlig med tanke på alle de trådene som ligger ut med historier om barna som faller utenfor, som ikke kommer med i leken, blir ekskludert osv.

Jeg avviser ingen lekekamerater som ringer på her. Er det allerede gjester her i huset, er det også plass til flere. Det er VONDT å bli avvist på trappa fordi det ikke passer med 3 i leken. Fleksible unger klarer å inkludere flere.

Jeg synes det er sært og selekterende, og hadde reagert negativt hvis en av mine var sendt i retur fordi 3 var for mange.

Gammel 01-09-11, 23:17   #31
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

I din situasjon hadde jeg nok gjort som deg. Dette fordi det virker som en gutt som er hos dere masse og mye sammen med sønnen din. Da blir det ikke å avvise syens jeg, om det hadde vært en som sjelden kom og ringte på hadde vært noe annet, da hadde jeg slipt han inn eller sendt alle tre ut.

Gammel 01-09-11, 23:24   #32
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger sier jeg at det ikke passer for nå har gutten vår besøk av noen andre ( besøk gjene av slike som blir kjørt til oss fordi de bor langt unna og er her sjelden), men som regel styrer de det selv. Når det blir for mange unger og litt kaos sender jeg de ut for leke.

Når vi spiser middag eller at det generelt ikke passer avviser jeg glatt.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 23:31   #33
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har hendt, men det er sjeldent. Hender jeg gjør det hvis barna har besøk av søskenbarna sine, det er fordi at jeg ser at hun ene faller helt bort siden hun ikke kjenner dem. Men hvis det er venner fra bhg/skole/nabolag så skal det mye til for at jeg avviser. I den settingen der hadde jeg nok avvist slik at de kunne få leke sammen uten å bli avbrutt. Nabogutten kan få komme inn imorgen.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 23:35   #34
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Jeg avviser ikke barn fordi de leker med andre. Andre grunner ja.

Gammel 01-09-11, 23:36   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

2. klassingen min blir avvist rett som det er, og får beskjed om at den han vil besøke ikke vil ha besøk av han. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det...

Jeg lurer igrunnen veldig på hva du tenker, om du syns det er greit å si noe om det?

Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 23:39   #36
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg avviser aldri!
Hadde sluppet inn nabogutten, å inkludere andre bør læres tidligst mulig.
Husker så godt en venninne aldri fikk ha mer enn en inne hos seg og jeg ble sendt på dør ofte med gråten i halsen.
Dette satt spor og jeg husker jeg tenkte allerede da at sånt skal jeg aldri gjøre selv.
Hjemme hos oss hadde vi fullt hus, ble det for mange sendte de oss ut for å leke.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 23:40   #37
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Kan ikke sammenligne det med at det er sårt å bli avvist når det er bestekompisen som akkurat denne gangen måtte vente litt.
Er det stadig slik at et barn ikke får komme inn blir det noe helt annet.
(og ja, jeg har opplevd at en mamma ikke likte sønnen min så hun avviste han kontant i tillegg til at hun innviterte inn barn som min sønn lekte med, mens han måtte stå igjen på utsiden)

I dette tilfellet synes jeg det var greit at leken ble litt skjermet, siden disse ikke var mye sammen og ikke minst fordi barnet som var på besøk er sjenert.
I tillegg så kommer det jo også fram at gutten hennes og nabogutten ikke er så flinke til å leke sammen med flere.

Gammel 01-09-11, 23:40   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg blir veldig forundret over at så mange bastant sier at de ville avvist barn nr 2. Særlig med tanke på alle de trådene som ligger ut med historier om barna som faller utenfor, som ikke kommer med i leken, blir ekskludert osv.

Jeg avviser ingen lekekamerater som ringer på her. Er det allerede gjester her i huset, er det også plass til flere. Det er VONDT å bli avvist på trappa fordi det ikke passer med 3 i leken. Fleksible unger klarer å inkludere flere.

Jeg synes det er sært og selekterende, og hadde reagert negativt hvis en av mine var sendt i retur fordi 3 var for mange.

Amen!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 23:43   #39
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde du reagert negativt om barnet ditt en enkelt dag ikke fikk komme inn til nabobarnet?
Et barn som du selv kanskje har avvist enkelte dager også fordi det ikke passer?

Gammel 01-09-11, 23:59   #40
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HI sier at gutten som ble avvist er bestis med hennes gutt, og at det nesten helt sikkert hadde ført til krangling hvis hun hadde sluppet tredjemann inn. Hun ser for seg at de to bestisene hadde overtatt leken og den "nye" gutten blitt satt utenfor. Hun sier at gutten aldri hadde vært der før, er litt sjenert og at leken var godt i gang. I et sånt tilfelle hadde jeg ikke vært i tvil om at leken skulle skjermes. Jeg syns det er veldig rart at man for enhver pris skal inkludere alle i leken alltid.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.