|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstid
Dette. I perioder står jeg opp og tar bussen inn til byen klokka 0511 for å kunne stemple inn på jobb ca. klokka seks, men i mer normale tider nøyer jeg meg med å begynne en time senere. (Har altså bortimot en times reisevei; liberal fleksitidsordning er en forutsetning for at jeg kan jobbe der jeg jobber og bo der jeg bor.)
|
|
|
#2 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har arbeidstid 8.00-15.00 nå mens det er sommertid, og til 15.45 når vintertiden begynner snart. Jeg har også fleksitid. Bruker ca 30 minutter hjem. Det inkluderer å stampe litt i kø, hente mannen på jobb og vesla i barnehagen.
|
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidLeverer på skolen til 0830 og henter i 16 tiden. Dvs min arbeidsdag på kontoret er fra 0900 tiden til ca 1530, tar igjen arbeid på kveld og i helger og alt i alt blir det en god del mer en 37.5 timer i uka. Arbeidsgiver som vinner på fleksible løsninger men hadde aldri klart meg uten fleksitid etter at jeg ble foreldre.
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg lurer også på det. Jeg har arbeidstid som deg, og med 25 minutter på toget, og 15 minutter å gå til og fra toget, så er jeg hjemmefra i nesten 10 timer daglig.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidMannen jobber fra 8.30-15.30 og jobber rett ved siden av skolen til eldste. Han bruker 5 min på å komme hjem. Jeg jobber fra 8-15 sånn ca, en dag lenger. Bruker ca 15 min hjem fra jobb. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber turnus: Stort sett er alle dagvaktene mine fra 7.00-15.00 og kveldsvaktene mine fra 14.45-22.30. Pr i dag er det lite variasjon på vaktene men det er varslet turnusendringer så jeg vet ikke hva som skjer etterhvert.
|
|
|
#7 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har ca 33,5 timer i uka bundet på jobben. Jeg starter 8.15, og slutter tidlig noen dager og sent andre dager. I tillegg har jeg 10 timer som jeg styrer med selv. Der tar jeg noe på jobben om morgenen (ca 2 timer fordelt utover i uka), noe på jobben etter bundet arbeidstid (varierer med arbeidsmengde, men som regel minst 2-3 uketimer), og resten + det ekstra som måtte trenges for å bli ferdig hjemme om kvelden og i helgene. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidNormalt reiser jeg hjemmefra ca syv og er hjemme igjen en gang mellom halv fem og seks, eller seinere. Noen ganger er jeg hjemme tidlig, men da må jeg jobbe hjemmefra. :nektet å svare i den andre tråden: |
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Og det er kanskje grunnen til at den andre tråden ble som den ble.
|
|
|
|
#10 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Tsk, vi var på jobb og så ikke den andre tråden før nå. Like før vi skulle halse hjemmover. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Jeg vil tippe mange av dem jobber fullt og jobber inn om kvelden? Eller at de jobber sent noen kvelder og tar inn mange timer. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidMin arbeidstid er 07:30 - 15:45 (Alle jobber et kvarter ekstra for avspasering jul, påske, innklemtdager etc.) Men tiden er fleksibel.
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg lurte også på det samme som Tjorven. Jeg har "alltid" hatt jobb 8-16. Bortsett fra i sommer da jeg var vikar på et kontor som stengte 15 og det var jammen deilig med den ekstra timen fri på ettermiddagen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidNå har jeg foreldrepermisjon, men til vanlig har jeg 8-timers arbeidsdag. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDagvakter jobber jeg 07.30-15.00. Det tar 8 min. fra jobb til barnehage og 5 min. fra bhg. til hjem. Skole og bhg. ligger rett ved siden av hverandre så det tar ikke mye ekstra tid den dagen storebror er på sfo, de andre dagene går han hjem. Sist redigert av Nutte : 06-09-11 kl 10:20. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber i 70% stilling, med fri en dag i uka og kortere arbeidstid de andre dagene. Jeg har kontortid fra 08.00-14.33, men jobber som regel fra 07.30-14.33 - altså en halvitme pluss hver dag. Jeg har ikke ansvar for å hente i barnehagen så de dagene jeg ikke skal handle er jeg hjemme rundt 14.50. Da har jeg god tid til å gjøre klar middag til sambo og minstemann kommer hjem 16.30 - han er lærer og jobber fra 08.00-16.00 hver uke, med fri annenhver onsdag
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har fleksitid, men stempler inn og ut, så det blir pluss og minustid opparbeidet. Jeg er vel som regel alltid på minustid.
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Det var tidspunktet sitt det
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDa vi fremdeles hentet Poden, var vi vel aldri hjemme før 17.30, tror jeg, med mindre det var spesielle planer som gjorde at vi måtte gå tidlig. Vi pleide å hente ham like før stengetid, og det var alltid flere andre barn igjen, så han var godt fornøyd med det.
|
![]() |
|
|