|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDa vi fremdeles hentet Poden, var vi vel aldri hjemme før 17.30, tror jeg, med mindre det var spesielle planer som gjorde at vi måtte gå tidlig. Vi pleide å hente ham like før stengetid, og det var alltid flere andre barn igjen, så han var godt fornøyd med det.
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstid
Og det er kanskje grunnen til at den andre tråden ble som den ble.
![]() |
![]() |
#24 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidMin arbeidstid er 07:30 - 15:45 (Alle jobber et kvarter ekstra for avspasering jul, påske, innklemtdager etc.) Men tiden er fleksibel.
![]() |
#25 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber 22-08, så sover jeg til ca 14. Mnnen kommer hjem 1530 når han ikke er på jobbreise. Jeg lager middag etter jeg står opp, så stort sett er vi ferdig spist og ryddet til kl 16.-1615.
![]() |
#26 |
intro
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har det veldig behagelig om sommeren - fra 15. mai til 15. september har vi 7-timers arbeidsdager. Dessuten sykler jeg til stasjonen og sparer 10 minutter der. Jeg leser også jobbpapirer på toget og får dermed 30-40 minutter av arbeidsdagen hos NSB hver dag.
Sist redigert av Bluen : 06-09-11 kl 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er som regel på jobb til 8.30. Drar som regel 15.45. Jeg sjekker jeg og svarer på ting på mail hjemme, så den biten som "mangler" tar jeg inn der. Jeg jobber 10-15 minutt fra der vi bor, og SFO/barnehage er 400m-1,5 km fra huset vårt. Nå kan jeg ringe og be ungene gå hjem fra sfo, og der sparer vi mye tid. Sist redigert av Dronningen : 06-09-11 kl 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har 2 minutter å sykle til jobben. Jonas går til og fra skolen selv, og min kjære har de siste mnd. kun hatt hjemmekontor.
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJobber 80 % (halv ni til tre), bhg i nabobygget og er dermed hjemme før halv fire. Skolejenten går hjem selv og kommer hjem ca fire når middagen står klar på bordet.
![]() |
#30 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDen som henter ungene fra SFO, er hjemme 16.45, den andre sånn 17.15–17.30. Det er godt innenfor mitt normalitetsbegrep, for å si det sånn. Hvis jeg leverer, jobber jeg 8.15–16.45, hvis jeg henter, jobber jeg 7.15–15.45, sånn ca. Og så jobber jeg klattvis om kvelden og i helger og reiser en del og er generelt arbeidsnarkoman.
![]() |
#31 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidTidligere hadde jeg 40 min pluss en vei til jobb, og mannen hadde 20 min. Da var ungene minst en time lenger i barnehagen enn minsten er nå. Jeg byttet jobb når eldste startet på skolen, med tanke på at vi da hadde muligheten til å hente de tidligere. Mannen sitt kontor ble flyttet til nabobygget til skolen, det gjør at ungene kan komme ganske sent i bhg og på skolen. Det er vel mest det at mannen jobber ved siden av skolen som gjør at vi kan komme hjem tidlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg gjør det samme som Tjorven. Jobber 7.30 til 15.30, er hjemme nesten 16.30. Mannen må "skulke" en halv time for å rekke hjem til kl 17.00.
![]() |
#33 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidMin arbeidstid er fra kl. 08.30 - 16.00 fire dager i uka. Rekker jeg å komme litt før så kan jeg gå tilsvarende tidligere. Har litt reisevei til jobb også. Ca. 20 minutter å kjøre en vei når det ikke er noe kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Etylbarbital
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidVi bor i provinsen og har nærmere 1 time reisevei hver vei, men den som henter er hjemme før 16 hver dag etter å ha hentet i bhg og på SFO. Flexitid. En jobber 7-15 og en 9-17. Veksler på henting/bringing.
![]() |
#35 |
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidNå har jeg foreldrepermisjon, men til vanlig har jeg 8-timers arbeidsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidVi har 7,5 timers arbeidsdag. Jobber fra 8 til 15.30 eller fra 13 til 20.30.
![]() |
#37 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er som regel på jobb litt over 8. Og ferdig litt over 16.
![]() |
#38 |
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har vanlig 8 timers arbeidsdag, med kjernetid mellom 9 og 14.30 (muligvis tidligere når det er sommertid, husker jommen ikke). Mannen har akkurat byttet jobb, og har også 8 timers dag med kjernetid mellom 10.30 og noe. Nå er jeg hjemme i permisjon, men når vesla skal i barnehagen må vi finne ut av puslespillet for å rekke å levere og hente - begge har ca. 45 min. reisevei fra jobb. Det går mot litt reduksjon i stillingen for en eller begge, tenker jeg, i hvert fall første året. Selv med det vil vi neppe få hentet før 15.30, og vil da være hjemme mellom kvart på fire og fire avhengig av hvilken barnehage det blir.
![]() |
#39 |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber 50% 8-14 og 50% 0730-1500, , altså 90% stilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidHjemmekontor/reisende. Kjernetid 8-16. Med hjemmekontor svarer jeg alltid telefonen eller mail raskt. Mine kunder jobber fra 07-22 hverdager og 9-18 lørdager.
![]() |
|
|