|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?
Er det ikke det som heter "tydelig"?
|
|
|
#2 |
|
Einsam
|
Hehe, kanskje det? Jeg setter ned foten, for å vise at de har gått over grensa. At de innser at de har gått for langt i etterkant, må de ta på sin kappe. Folkeskikk bør være et krav for å være kunde |
|
|
|
|
|
#3 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Nei. Kunden har ikke alltid rett. Men kundebehandleren har heller ikke rett til å senke seg ned til nivået til kunden eller være "spydig og kul". Ihvertfall ikke i min kundebehandlerverden.
|
|
|
#4 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Jeg har jobbet i dagligvare, med tipping og post-i-butikk, og nei. Kunden har ikke alltid rett. Jeg ble regelrett hudflettet fordi jeg hadde tatt aaaltfor mye betalt for en tippekupong. Det kunne da umulig stemme at en femukers kostet en tusenlapp. Vel, sier jeg, du har krysset av for ti uker. Men nei, det hadde hun aldeles ikke. Jeg hadde værsågod å annullere den. Det gjorde jeg selvsagt, men humret litt i skjegget av dama.
|
|
|
|
#5 |
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Men da skjønner jeg ikke definisjonen på spydig? Høflig spydig høres for meg ut som det du definerte i forrige innlegg og ikke i siste.
|
|
|
#6 |
|
Einsam
|
Jeg driter aldri ut en kunde, men jeg får snudd måten de oppfører seg på, slik at de i etterkant skjønner at de dreit seg ut sjøl. Jeg synker ikke ned på deres nivå, men er heller ikke altfor belærende, da blir de bare enda sintere. Men jeg kan fint si at det ikke er så lett å forklare noe til noen som har bestemt seg for at vi har gjort en feil, og at selv om vi kan gjøre feil, vet vi også når ting stemmer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Nope, kunden har absolutt ikke alltid rett.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Høflig-spydig blir kanskje litt sånn:
|
|
|
#9 |
|
Einsam
|
Det blir kanskje det. Litt: Nå oppfører du deg som en tosk, men hvis du prøver å høre på hva jeg sier, så skal jeg faktisk hjelpe deg likevel. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Jeg jobber også i bank, og slutter ikke å forundre meg over hva folk tror de kan få av opplysninger om kundeforhold som ikke gjelder dem. Det er til opplysning heller ingen menneskerett å få lån/kredittkort. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Jeg har bare sett meg litt lei av folk som tror det er "kult" å sette kunder på plass og fremhever det i ettertid som om det er en bragd.
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09 Sist redigert av Trulte : 27-09-11 kl 22:11. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Kunder som sier "kunden har alltid rett", har ikke rett
|
|
|
#13 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Jeg har tidligere jobbet tre år med kundeservice. Type telefon og mail.
|
|
|
#14 |
|
Einsam
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Bloppy: Bransje har jo mye å si, helt klart! Tidligere jobbet jeg hvor det ble en del "reklamasjoner", eller klager, og da kunne jeg jo faktisk ikke stå og si at det ikke var slik, fordi jeg ikke var fysisk til stede på samme sted, og der fikk kunden så og si alltid rett. Nå jobber jeg jo et sted hvor reglene er absolutte, og veldig firkantete for mange, og da hjelper det lite hva kunden vil, og det ikke heller finnes et alternativ. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe, jeg hadde en kverulant på tråden i 20 min en gang før han endelig ga etter og innrømmet at joda, han var kunde i Postbanken og da er det ikke så rart at man ikke får til å logge inn i konkurrentens nettbank. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Jeg synes heller det er ganske "søtt" at de er så påståelige. Jeg hadde engang en som ringte og var eitranes forbanna fordi telefonen ikke virka. Den HÆLVETES telefonen virker ikke!! KLASK! (Han driver og slår telefonen i noe hardt mens jeg er på øret). Det var jo ikke så rart om ikke den virker om han slenger den veggimellom.. Husker ikke helt hvordan jeg løste det, men kjenner jeg meg rett så var det noe ala at jeg ikke nevnte det jeg tenkte. Men ventet til han var ferdig med å klaske telefonen og holde røret litt ut til jeg hørte at han hadde skreket fra seg. Så gå over til ledende spørsmål for å finne ut hvor utfordringen ligger. Å være høflig spydig, eller prøve å "sette kunden på plass" har absolutt ingenting for seg.
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Jeg har vært borte i det også. Man diskuterer seg frem til en løsning og passer på å ikke la seg rive med/ hisse seg opp/ la det gå inn på seg. Lett er det ikke. Men en del av jobben.
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Høh, er du høflig spydig med meg eller???
|
![]() |
|
|