|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() Har kunden virkelig alltid rett?Jeg var faktisk på nippet til å be en kunde gå ut i gangen, og tenke seg om før han åpnet munnen en gang til!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Kunden har ikkje alltid rett. Dersom kunden i tillegg ynskjer at tilsette skal gå utover reglar og fullmakter, kan det til og med hende at kunden treng ein kjapp innføring i lover og reglar og kva som er grei oppførsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Einsam
|
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Godt å høre det ikke bare er jeg som opplever ufyselig kunder i ny og ne |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Nei, kunden har ikke alltid rett!! Jeg har forlatt møter med kunder som var direkte ufine. De oppførte seg ikke slik igjen for å si det sånn |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Nei, kunden har ikke alltid rett. Jeg har kunder jeg ikke gidder å ha noe med å gjøre faktisk, jeg har en grense for hvor langt jeg strekker meg.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Jeg er vokst opp i butikken til besteforeldrene mine. Bestefar sa alltid til meg: "Kunden har alltid rett. Men noen ganger tar de helt forferdelig feil, og da kan man si ifra."
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Selvsagt ikke, men av og til står jo valget mellom å beholde kunden og ens egen integritet/sjelefred/dagshumør, og da må man jo bare velge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Etter min tid i butikk, vil jeg vel heller si kunden tar stort sett feil, utfordringen er å forklare dem det uten å drite dem ut så de blir grinete.
![]() |
#13 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?"Kunden har alltid rett" er faktisk et uttrykk som stammer fra Donald Duck, tro det eller ei. Så nei, som regel tar kunden helt feil
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?
Har du kilder på det? I følge denne kilden er utrykket en del eldre enn som så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Crazy Cat Lady
|
Det var en kar fra "Klar for kunde" konseptet for Coop Norge som holdt kurs og som viste en plansje hvor uttrykket stammet fra, og hvor feil det er. Mulig det er eldre, men Donald Duck jobbet en gang i sin spede ungdom i butikk, og uttrykket ble allemannseie etter at tegnefilmen (tror jeg) gikk på kinoer i USA. Det er ikke usannsynlig at butikkmodellen Donald jobbet i var den du refererer til
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Kunden har sjelden rett da de ikke jobber i butikken/banken/osv og ikek har peiling på hvordan ting virkelig foregår". En ting er å tro du vet noe, men det er som regel ikke sånn når du ikke har erfaring innen yrket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Kunden har virkelig ikke alltid rett.
![]() |
#18 |
Einsam
|
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Dagens andre herlige kunde... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Nei. Kunden har ikke alltid rett. Men kundebehandleren har heller ikke rett til å senke seg ned til nivået til kunden eller være "spydig og kul". Ihvertfall ikke i min kundebehandlerverden.
![]() |
#20 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
Signerer på siste del av setningen..
![]() |
|
|