|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...
Jepp. En halv by skal ikke gå på ketogen diett etter min mening. Det er en ekstremløsning for spesielle tilfeller. |
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Uhøflig å kreve særtilpasning av menyen. Ikke uhøflig å ikke forsyne seg synes jeg, |
|
|
|
#3 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg er enig med Rine, kjenner jeg. Mange på dietter blir selvsentrerte og uhøflige. Alle sammenkomster handler om dem på et vis.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Pokker, jeg burde tenkt på ryktet mitt før jeg bannet i lavkarbokirka. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg er lavkarber og er ikke enig i deres uttalelser om at det er uhøflig å ikke spise maten som blir servert. Jeg forventer ikke at noen skal tilpasse noe som helst til meg og det er ikke synd på meg for at jeg velger å avstå fra den maten som gjør meg dårlig og tykk. Sist redigert av Señora : 02-10-11 kl 12:23. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Er det da ønskelig at man lar være å komme på besøk dersom man ikke kan spise boller? Eller skal man komme, drikke en kopp te og diskret la kakene stå i fred? |
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Det siste, synes jeg. Jeg misliker "det kan ikke jeg spise-folk" spesielt når de vitterlig spiste det for en måned siden. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hvor lenge skal man ha hatt et kosthold før det er lov å si at man ikke kan spise det man ikke kan spise? Ett år? Hele livet? Trenger man å si at man ikke kan spise? Kan man la kaken passere uten å si noe? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tante Sofie
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Lavkarbo.no, faktisk. Jeg burde skjønt at det var noe sånt der ute. Takk for mange gode forslag til alternativ servering i alle fall. Jeg tror ikke mine gjester forventer tilpasset mat når jeg arrangerer noe, men når det er såpass mange som går på diett/har intoleranse så kan jeg like godt droppe tre kaker til fordel for annen servering. Jeg synes jo det er hyggelig at alle finner noe de vil spise på bordet. Kaffe og baconkrisp så litt spesielt ut. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#13 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Er man berettiget til å bli fornærmet om en som går på Grethe Roede sier nei, takk til kake? Samme med lavkarbo. Eller andre kostholdsstiler. Ost og oliven, er det lavkarbo? Det er i tilfelle enkelt, om man som vertinne vil ha noe til alle.
|
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Sv: I disse lavkarbotider ...Men snakker vi om slanking her? På Grete Roede er det vel ein greie at man skal kunne spise litt, dvs, en halv bolle, ikke hele fatet. Er det sånn at hele greia rakner hvis man spiser den halve bollen, eller hva handler det om. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg spiser ikke tung-lavkarbo, men har siden i sommer latt være å spise potet/ris/pasta og kornmat (brød, frøblandinger osv), og tenker generelt at jeg velger alternativet med færrest karber hvis jeg har et valg. Den siste mnd har jeg to ganger spist litt "høykarbomat (ei brødskive en gang, litt pasta den andre gangen), og begge gangene har jeg reagert med å bli utrolig oppblåst og få vondt i magen i flere timer. Det virker som om magen/kroppen har vendt seg av med denne typen mat, og da er det ikke verdt å ta en halv bolle el.l. Det handler ikke om at "alt rakner"; jeg har ikke hatt noe problem med å hente meg inn igjen, og vektnedgangen har fortsatt - men jeg orker ikke å gi meg selv magetrøbbel med viten og vilje.
|
|
|
#16 |
|
På (opp?)tur
|
Handler om viljestyrke og metode for å nå målet sitt, tenker jeg. Ganske individuelt altså. Hadde det vært greit om en på 200 kg sa nei? 150? 90? Man må nesten respektere de man har på besøk sine valg. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor man har dem på besøk.
|
|
|
|
#17 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg er enig med Rine her, men syns kanskje at det må være greit å ikke forsyne seg av det man ikke skal spise. Men diskret uten en masse styr, for det kan bli leit for verten.
|
|
|
#18 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: I disse lavkarbotider ...Hvis HI gjerne VIL tilrettelegge så er det jo relativt enkelt å ha en salat til mat og feks bringebær med creme fraiche eller fløte til dessert.
|
|
|
#19 |
|
|
|
|