Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 22:59   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg synes gråpapir med garn er veldig fint.

Veldig enig!

Gammel 27-10-11, 11:03   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er veldig fint med gaver som er nydelig og omtenksomt pakket inn, men noen av de du viser her tipper litt over i dilldall syns jeg. Enkelte barn setter nok pris på at innpakningen er noe ekstra. Jeg husker fortsatt innpakningen på gavene vi fikk fra noen bekjente fra Tyskland da jeg var liten. Det var overdådige tyllsløyfer og en mye mer ekstravagant stil enn det norske søttitallet var vant til. Ikke noe tynt bånd med saksekrøller der. Jeg syntes det var helt fantastisk, men det er nok mange barn som bare ser på emballasjen som et nødvendig onde for å komme til innholdet.

Det hender jeg legger ekstra vekt på innpakningen, men stort sett bare til folk jeg vet setter pris på det. Mannen min liker også å lage fine innpakninger (egentlig mer enn meg), ett år lagde vi julegaver med lakkforsegling og gode greier. Men jeg setter meg ikke ned og hekler rosetter og sånt altså.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:05   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å pakke inn pene gaver, men de bildene der var kanskje litt mye. Tror jeg hadde hatt kvaler med å åpne en så flott pakke.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:07   #4
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Dette er faktisk mye finere enn de øverst her, enkelt og fint.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:11   #5
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Dette er faktisk mye finere enn de øverst her, enkelt og fint.

enig

Gammel 27-10-11, 11:11   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Fjols, den innpakning var knall og dessuten i en sånn eske man kan bruke til småting senere. Jeg liker pakker som er pakket fint inn, men er ikke så himla flink selv. De pakkene i første innlegget er litt over the top for min del, men hadde blitt glad for en slik pakke også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:14   #7
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker fine gaver, men enig i at gaven inni skal overgå innpakningen..

Personlig så liker jeg å få pakker som er innpakket i enten resirkulerbart eller brennbart papir, gjerne gamle aviser og gråpapir. Det verste er alt julepapiret vi ikke kan putte i verken papir eller plastikkavfallsdunkene etterpå. Ikke vil det la seg brenne i peisen heller.

Gammel 27-10-11, 11:20   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det er fint med flotte pakker, men det er liksom så... forgjengelig. Alt det strevet noen har hatt for å pakke så fint inn, også kastes det rett i søpla. Selv strekker jeg meg i beste fall til morsomme (ferdigkjøpte) merkelapper, og fine gavebånd.

Gammel 27-10-11, 19:14   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg syntes det er veldig morsomt å pakke inn slike pakker!
Elsker å gi bort pakker. Døtrene min eog jeg har alltid minst en kveld før jul hvor vi pakker inn pakker, lager til/fra lapper og storkoser oss. Vi har gjort slik og pakket inn slik i mange år.

Gammel 27-10-11, 11:20   #10
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Det er pent, men totalt unødvendig.

Gammel 27-10-11, 11:22   #11
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det er ikke for meg. Jeg er ikke glad i å måtte sitte å ta vare på slikt dill i ettertid og jeg får dårlig samvittighet om jeg bare kaster det slik jeg pleier.

Føler meg også mer betydningsfull om innholdet er brukt mer energi på enn innpakningen.

Gammel 27-10-11, 11:48   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt blandet. Hyggelig at noen gjør seg bryet på en måte, selv om jeg ikke er der selv. Men så river man det jo opp og alt blir kastet. Da kommer den litt leie følelsen. Men pakken må jo åpnes, må den ikke?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:49   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det har aldri falt meg inn at noen skulle bli lei seg fordi de mottar en pent innpakket gave.

Det er selvsagt bare å hive innpakningen etterpå uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:53   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og det har aldri falt meg inn at noen skulle bli lei seg fordi de mottar en pent innpakket gave.

Enig. Og jeg blir absolutt ikke lei meg om jeg får en gave som er slurvete pakket inn, gaver er alltid hyggelig å få uansett hvordan de ser ut utenpå. Men jeg verdsetter det og føler det som en ekstra omtanke å få en pakke som noen har lagt litt jobb i å få til å se pen ut.

Jeg ser absolutt verdien i å få ting til å se fine ut, sånn på generell basis. Men jeg er fullt klar over at ikke alle ser poenget i det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:29   #15
LittLemen

LittLemen sin avatar

LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når det ER greit å hive innpakningen så er det jo greit, men det tror jeg ikke det er for alle som bruker mye tid og penger på å pakke inn gavene.
Når det ligger en forventning om at man A) skal rose innpakningen opp i skyene (gjerne mange ganger) og B) skal ta vare på bånd, sløyfer og pynt, så blir det feil for meg. Da vil jeg mye heller ha en butikkinnpakket gave, som jeg med god samvittighet bare kan kaste papiret og båndet til!

Hos meg blir sløyfer og pynt sannsynligvis bare til rot hvis jeg ikke kaster det - og jeg liker ikke å måtte ha dårlig samvittighet for at jeg ikke tar vare på innpakningen

Gammel 27-10-11, 12:33   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Når det ER greit å hive innpakningen så er det jo greit, men det tror jeg ikke det er for alle som bruker mye tid og penger på å pakke inn gavene.
Når det ligger en forventning om at man A) skal rose innpakningen opp i skyene (gjerne mange ganger) og B) skal ta vare på bånd, sløyfer og pynt, så blir det feil for meg. Da vil jeg mye heller ha en butikkinnpakket gave, som jeg med god samvittighet bare kan kaste papiret og båndet til!

Men hvordan vet du at det ligger slike forventninger til grunn? Står det på kortet?

Gammel 27-10-11, 14:39   #17
LittLemen

LittLemen sin avatar

Standard

Men hvordan vet du at det ligger slike forventninger til grunn? Står det på kortet?

Nei, men som jeg skrev i mitt første innlegg i tråden, har jeg faktisk blitt spurt på julaften om hvor jeg har gjort av de flotte båndene og pynten som var på gavene vi (mann, barn og jeg) hadde fått fra eks-svigermor. Etterfulgt av sukk og himling når det gikk opp for henne at jeg slett ikke hadde tatt vare på dem...

Sier ikke at ALLE er sånn, men slike opplevelser synes jeg er veldig ubehagelige. Flott med pene pakker, men giveren kan ikke forvente at mottakeren skal ta vare på stæsjet. Jeg har ikke noe sted for sånt, og sjansen for at det blir gjenbrukt hos meg er liten, så derfor orker jeg ikke å ta vare på sånt - det blir bare enda flere ting jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av...

Gammel 27-10-11, 14:43   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Men da må man kjøpe papir som kan resirkuleres, vanlig glanset innpakningspapir skal mange steder kastes i restavfallet og ikke papiravfallet på grunn av at det ikke egner seg for resirkulering.

Fint at du gjenbruker stæsj!

Gjenbruk er også resirkulering, og det går fint an å finne enorme mengder av gavepapir som er resirkulerbart. Både papir som er ment for innpakning, og papir til annet bruk man kan være kreativ med. Jeg syns mer og mer av gavepapiret er resirkulerbart.

Nei, men som jeg skrev i mitt første innlegg i tråden, har jeg faktisk blitt spurt på julaften om hvor jeg har gjort av de flotte båndene og pynten som var på gavene vi (mann, barn og jeg) hadde fått fra eks-svigermor. Etterfulgt av sukk og himling når det gikk opp for henne at jeg slett ikke hadde tatt vare på dem...

Sier ikke at ALLE er sånn, men slike opplevelser synes jeg er veldig ubehagelige. Flott med pene pakker, men giveren kan ikke forvente at mottakeren skal ta vare på stæsjet. Jeg har ikke noe sted for sånt, og sjansen for at det blir gjenbrukt hos meg er liten, så derfor orker jeg ikke å ta vare på sånt - det blir bare enda flere ting jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av...

Men da er det jo høfligheten til din svigermor det er noe feil med, ikke forseggjorte innpakninger. Jeg vil tro at hun er i et betydelig mindretall altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:45   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Da er det jo svigermor det er noe i veien med, ikke gaveinnpakningene hennes. Jeg synes det er uhøflig å etterlyse gaver uansett, enten det nå er innpakningen eller innholdet som det spørres etter. Og hvis man har en svigermor av det kaliberet som din ser ut til å være, kan man jo like gjerne bli avkrevd forklaring på hvor det har blitt av den vasen og det pleddet dere fikk i fjor.

Gammel 27-10-11, 21:40   #20
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker det.
Jeg sparer på stæsjet jeg får, sånn at jeg kan gjenbruke det på de gavene jeg selv pakker inn. Men det er ikke så veldig avansert altså. Bare litt fancy kombinasjoner av papir, bånd og kort + noen klistremerker eller et hjerte eller noe sånt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.