|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Matservering i bursdag
Jeg tror jeg elsker FP enda mer nå.
![]() |
#27 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matservering i bursdagPannekaker leveres i kartonger til storkjøkkenbruk og varmes i ovn. Superenkelt. Kunne høre om butikken kunne bestille for deg, kantina på jobb el.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Matservering i bursdagHva er snart? Er det nærmere 1. advent kan du jo ha nissefest med julegrøt og pepperkaker.
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Matservering i bursdagStore pakker med ferdiggrøt kan bestillast på matforretningar. Me bestiller på Kiwi, og får ei eska med to pakker i. Held i masse vis til 10- 15 ungar og 4-5 vaksne, og så fryser me ned resten. Trur det koster rundt 400 kr, og er vel Fjordland sin. Veldig god i alle fall.
![]() |
#30 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Matservering i bursdagMen man får da hurtigkokt grøt også... Den skal bare koke i 5-7 minutter
![]() |
#31 |
Licence to thrill
![]() Sv: Matservering i bursdagSom grøtentusiast må jeg advare mot hurtigkokt, særlig for en stor porsjon. Har lett for å bli blaut gugge. På en stor porsjon har man dårligere kontroll og den blir lettere overkokt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Licence to thrill
![]() Sv: Matservering i bursdagHvor store er disse ungene? Hvis de er sånn 7-8, kan man også la bursdagen være "aktivitet" - forbered lag og oppgaver, ett lag lager mat, ett lag dekker og pynter bord og blåser ballonger og ett lag forbereder leker. Krever litt forberedelse, men så gjør de resten selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Matservering i bursdag
Men den er jo ikke god. :sær på grøt:
![]() |
#34 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Matservering i bursdagDet ble nesten servert fiskeburgere i bursdagen til knerten. Det er superenkelt. Fiskekaker kan varmes i stekeovn og hamburgerbrød liker de fleste. Så kunne man hatt salat og diverse grønnsaker til de som liker sånt (altså ikke mine egne unger).
![]() |
![]() |
#35 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Matservering i bursdagHvor gamle er jentene? Vi har god erfaring med å servere taco til hele gjengen på en 15-17 stykker etter de har begynt på skolen. Da finner alle noe de liker og de tar det de vil ha selv, og ikke minst er det enkelt når alle forsyner seg selv når de går en runde langs et bord med alt på før de setter seg. Vi trenger bare å sjenke brus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Matservering i bursdagÅh, nå elsker jeg FP enda mer.
![]() |
#37 |
Licence to thrill
![]() Sv: Matservering i bursdagBhg får veldig god laktosefri grøt fra kafeen på sykehjemmet.. Elsker catering... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Matservering i bursdagBorettslagslokalet er fullbooket helt til helgen før jul, så vips hadde vi visst booket bursdag på lekeland likevel.
![]() |
#39 |
Licence to thrill
![]() Sv: Matservering i bursdagPå skolen vår kan man låne rom gratis til barnebursdag, har også hørt noen som har leid gymsal billig ( må koste etter seg, da...) bare et tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Matservering i bursdagJeg vet det finnes sånt rundt omkring, Charlie, men ikke her. Jeg har sjekket i forkant. Eller, jeg kan låne skolen jeg jobber på, men vi har ingen gymsal. Og da blir litt av poenget borte.
![]() |
|
|