|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Snikende tiger
|
![]() Matservering i bursdagDet er snart bursdag. :svett: Vi skal prøve å få leid borettslagslokalet så vi slipper å ha 15 elleville jenter i leiligheten vår. Vi har ikke råd til lekeland for 15 unger. Hva annet enn pølser kan man servere? Pizzasnurrer har hun allerede sagt nei til, og vil helst ha risengrynsgrøt eller pannekaker.
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Matservering i bursdagServer pannekaker da?
![]() |
#3 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Matservering i bursdagDet bare er noe herk å steke og koke. Ikke for det, i fjor stekte mannen pannekakene i forveien mens jeg bakte. Ganske grei fordeling egentlig.
![]() |
#4 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matservering i bursdagPannekakebursdag hadde datteren vår da hun ble åtte eller ni år og det var superstas!
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: Matservering i bursdagSkal ha bursdag her på lørdag. På menyen her så står det pizza, regnbuegele og muffins. Jenta har sagt ho vil ha fruktpinnsvin og godtepose og.
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Matservering i bursdagHjemmelaget pizza da?
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Matservering i bursdagGrøt er jo genialt. Du får til og med kjøpt ferdig grøt som smaker helt ok. Enkelt og greit |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Matservering i bursdagJeg hadde heller ikke giddet å steke pannekaker til så mange, men grøt er jo supergreit både å lage og servere. Billig er det også. Vi hadde det en gang i bursdagen til en av guttene mine som har bursdag rett før jul. Nissetema, og jeg husker en av sjuåringene sa da han gikk at det var den beste bursdagen han hadde vært i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glad
|
![]() Sv: Matservering i bursdagDet fins ferdigstekte pannekaker i kjøledisken. Og Fjordland lager god risgrøt i små og store porsjoner.
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Matservering i bursdagJa, hadde kokt opp en stor kjele grøt. Lettvint. Hadde ikke giddet å steke så mange pannekaker.
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Matservering i bursdagOoh, pannekakebuffet! :ide til kommende bursdager: Jeg har en mann som er kokk som kan ta seg av pannekakestekingen. Han er så effektiv at han kan steke på fire plater samtidig. Så kan jeg ta ansvar for kakebakingen.
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Matservering i bursdagOm du har steketakke, så tar det ikke så lang tid å steke søte, små pannekaker på den.
![]() |
![]() |
#15 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matservering i bursdagPannekaker til 15??
![]() |
#16 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Matservering i bursdagEneste som er skikkelig pesete med grøtlaging er at den må røres heeeeeeeele tiden, og det blir lang koketid når det skal være grøt til 15 unger. Sist vi prøvde oss på det stuntprosjektet skulle vi ha fire små gjester, og søstra mi kom som sendt fra himmelen en halvtime før tiden og leverte datteren sin.
![]() |
#17 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matservering i bursdag
Neida, du lager dynegrøt.
![]() |
#18 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Matservering i bursdagPeppes pizza levert on site hvis du vil ha det superenkelt.
![]() |
#19 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Matservering i bursdaglage dynegrøt?
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Matservering i bursdagDet går helt fint å la grøten koke på svak varme uten å røre absolutt hele tiden. Jeg rører innimellom mens jeg gjør andre ting, og får aldri svidd grøt. Det er jo virkelig noe av det enkleste man kan lage. Prøvde meg på dynegrøt en gang, den syns jeg ble for bløt og ikke sånn jeg ville ha den. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|