|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holde tidsfristerJeg mener jeg leste i Aftenposten for noen uker siden at enkelte Oslo-skoler hadde problemer med dette. Og i mange tilfeller var det ikke ungenes feil. Når foreldre kommer med take-away-kaffekoppen i hånda, så prioriterte de tydeligvis å gå innom kaffasjappa på veien istedet for å komme tidsnok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Holde tidsfristerDet er et stort problem i vår klasse også. I tillegg så somler mange veldig i garderoben, og detter inn i klassen opp til 20 minutter etter at det har ringt inn.
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Holde tidsfrister
Som jeg skulle sagt det selv. Ungene mine skjønner rett og slett ikke hva begrepet "skynde seg" betyr. Som i dag da snuppa ble illsint fordi jeg ble sur da hun satte i gang å rydde sekken sin. "Men mamma. Du har jo sagt at jeg skal rydde i sekken. Hvorfor kan jeg ikke gjøre det da?"
![]() |
![]() |
#25 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holde tidsfristerNå vet jeg ikke helt hvordan det er med forsentkomming på skolen til ungene sånn generelt, men det jeg har sett etter 1,5 år på høyskolen er at det finnes ingen hemninger for voksne mennesker å komme for sent heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du tatt en grundigere samtale om dette der du forklarer hvorfor du synes man skal komme tidsnok da? Hun virker jo utrolig smart den jenta di, så kanskje det går bedre inn? Om hun har en far som er et dårlig eksempel, stadig ser andre rundt seg som kommer for sent, og dessuten ikke opplever spesielle konsekvenser når hun gjør det, så er det kanskje ikke så rart hun synes det ikke er så farlig? Men om hun får det forklart er hun kanskje like vel mottakelig for at det er uhøflig at folk må vente på henne, eller å forstyrre de som kom i tide? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tusen takk for bra tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja, dette mener jeg vi har vært enige om før, du og jeg.
![]() |
![]() |
#29 |
Ferdig!
I fjor hadde vi er på kullet vi kunne stille klokka etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Holde tidsfristerVi prøver å være ute i god tid, og jeg tror at W har kommet for sent til timen en gang.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Holde tidsfristerHer går førsteklassingen til skolen uten voksne og kommer tidsnok bortsett fra én gang fordi hun hun tar følge med kom i seneste laget bort til oss. De kom da resten av klassen var på vei inn i garderoben og jammen ble det ikke påpekt også av læreren. Hun skjønner at de må rekke skolen, men sånn ellers er vi ofte i siste liten når vi skal på svømmetrening. Hun tror da hun har allverdens med tid nemlig.
![]() |
#32 |
Leser
|
Akkurat det tror jeg skyldes at barn ofte ikke har orden i det hirarkiet som regler tross alt har i forhold til hverandre, og dette gjør at "alt blir like viktig" og derfor forvirrende - man kan tross alt ikke gjøre to (eller flere!) ting samtidig.
![]() |
#33 |
|
![]() Sv: Holde tidsfristerSom lærer er forsentkomming utrolig irriterende. Hos oss har vi den ordningen at lærer skal være på plass i klasserommet 5 minutter før timen begynner. 4 minutter før ringer skoleklokka og elevene slippes inn. Ca. presis lukkes klasseromsdøren (vi ser i gangen om det er noen "løpere" på vei før vi lukker. Er døra stengt må eleven gå til kontoret for å hente en lapp. Ved x antall forsentkomminger ringer vi foresatte. Jeg setter også automatisk anmerkning som går på ordenskarakteren.
![]() |
#34 |
Ferdig!
![]() Sv: Holde tidsfristerHmm, jobber du på skolen til eldste eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
Kanskje det?
![]() |
#36 |
Ferdig!
![]() Sv: Holde tidsfrister |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Holde tidsfristerJeg må si fra 15 minutter før vi egentlig skal dra, for da får de surret seg ferdig samt rotet seg ferdig i gangen. Det er utrolig hvor lang tid det kan ta å ta på sko og jakke og ta med sekken i bilen eller hente en ting på rommet som skal med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Nå også i farger
![]() Sv: Holde tidsfristerMin 7-åring skjønner veldig godt det å skynde seg, i hvert fall det å komme presis. Hun forstår at man ikke skal komme for sent på skolen og når jeg sier skolen begynner om 5 min, så virker det som hun vil komme presis hun også. Hun snakker stadig om alle de andre som kommer forsent og det virker viktig for henne at hun ikke kommer for sent. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|