Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Praktiske presanger til egne barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-11, 00:00   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Praktiske presanger til egne barn

Jeg syns også sånne gaver er veldig bra på så mange slags måter. Hvis en bare skal kjøpe gaver de egentlig ikke trenger er huset fullt av ræl og rot før en vet ordet av det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 00:04   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Det høres ut som en veldig fin gave.

Eldste vår, som er like gammel, får nye ski.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 00:14   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Kjempeflotte gaver det, vel

gnuri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 05:38   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes praktiske gaver er helt topp Her går det ofte i sportsutstyr de uansett trenger. Jeg vurderer i år å kjøpe ny tv til guttungen til jul, fordi han trenger det på rommet sitt (jeg orker ikke å ha Wii i stua.. )...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 07:58   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flotte gaver, den sofaen var jo knall!

Jeg hadde ikke kjøpt møbler til bursdag og jul, ei heller bilstoler, vinterdresser og den slags. Det kjøper vi etter behov. Forskjellen her blir jo hva ungen ønsker seg, for noen unger ønsker seg sikkert møbler. Mine er veldig på leker og har kommet med mange gaveønsker i løpet av de siste tre-fire månedene, så da synes jeg det er bedre å velge noe utifra det.

Gammel 26-11-11, 09:42   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Kjempefine gaver, syns jeg. Og litt "voksne", det tror jeg snuppa di kan sette pris på.

Barna mine får voksendyne, pute og fint sengesett (treåringen) og barneservise (babyen) til jul, så vi kjører samme greia. De får helt sikkert leker og dill av besteforeldre og andre.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 09:48   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

De får helt sikkert leker og dill av besteforeldre og andre.

Jeg må bare kommentere denne. Leker er jo viktig for ungene, det er ikke til å komme i fra. Og jeg tenkte som deg, og kjøpte klær eller lignende, helt til det året storebror pakket opp pakke etter pakke med klær, jeg har aldri sett en mer skuffet gutt. Det som reddet julaften var den siste gaven som inneholdt en fjernstyrt lynetbil. Da bestemte jeg meg for at iallefall en gave fra meg skulle inneholde leker. (og besteforeldrene hadde alltid pleid å kjøpe en praktisk gave og en leke, men ikke akkurat det året)

Men sånn ellers så syns jeg praktiske gaver er helt topp!!

Gammel 26-11-11, 10:18   #8
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg må bare kommentere denne. Leker er jo viktig for ungene, det er ikke til å komme i fra. Og jeg tenkte som deg, og kjøpte klær eller lignende, helt til det året storebror pakket opp pakke etter pakke med klær, jeg har aldri sett en mer skuffet gutt. Det som reddet julaften var den siste gaven som inneholdt en fjernstyrt lynetbil. Da bestemte jeg meg for at iallefall en gave fra meg skulle inneholde leker. (og besteforeldrene hadde alltid pleid å kjøpe en praktisk gave og en leke, men ikke akkurat det året)

Men sånn ellers så syns jeg praktiske gaver er helt topp!!

Ja, litt leker må det bli, altså, ser absolutt den. Svaret mitt bærer også preg av at barna mine er så små at de ikke har begynt å ønske seg ting ennå.

Jeg har såpass god oversikt over gavene som kommer inn at jeg ikke er bekymra for at det bare blir kjedelige gaver. Og treåringen tror jeg uansett ikke hadde blitt veldig skuffa over å få klær. Neste år, kanskje.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 14:33   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ja, litt leker må det bli, altså, ser absolutt den. Svaret mitt bærer også preg av at barna mine er så små at de ikke har begynt å ønske seg ting ennå.

Jeg har såpass god oversikt over gavene som kommer inn at jeg ikke er bekymra for at det bare blir kjedelige gaver. Og treåringen tror jeg uansett ikke hadde blitt veldig skuffa over å få klær. Neste år, kanskje.

Min 08er hadde nok blitt lei seg om han bare hadde fått klær, men det tror jeg like mye handler om at han er lillebror og dermed har en storebror han ser opp til, og han ønsker seg leker. Jeg tror storebror var 4 det året han bare fikk leker.

Gammel 26-11-11, 09:45   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flotte gaver! Storebror fikk seng i julegave sv moren min i fjor.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 09:46   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg tolker jenta di rett så vil hun sette veldig stor pris på en sånn oppgradering av rommet, som er med på å markere at hun er blitt "stor", så både seng og sofa er finfine gaver.

Gammel 26-11-11, 09:53   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Helt topp gave!

Propellen fikk seng og pult av oss og besteforeldre til bursdag i år, type rette etter jul som snuppa di. Han syns det var kjempegøy.

Gammel 26-11-11, 10:38   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk rosa sofa i gave av mine foreldre da jeg var på den alderen. Jeg husker det så utrolig godt, at jeg lå i sofaen min og hørte på Michael Jackson-kassett, og følte meg stooor som hadde fått min egen sofa. Det er vel kanskje den gaven jeg husker best fra barndommen, en kjempesuksess. Så basert på egne erfaringer synes jeg det er en super gave.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 10:55   #14
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde mine fått sofa til jul, hadde jubelen stått i taket. Ny sofa og ny seng blir eit heilt nytt rom, og mine er i alle fall opptatt av korleis romma ser ut. Ikkje at ein skulle tru det, så rotete som dei er.
Vi kjøper gjerne pratiske ting til borna til jul, men dei får alltid noko leiker dei ynskjer seg av kvarandre. Frå vener og familie er det litt 50/50 på leiker og praktisk.

Gammel 26-11-11, 15:07   #15
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Seng og sofa høres ut som veldig fine gaver.

Jeg kjøper vanligvis leker til ungene, men det er fordi de stort sett får praktiske gaver av de aller fleste andre. Som polarjenta har jeg hatt en juleaften der eldste bare fikk praktiske gaver (han var to), og var relativt skuffet. Da hadde vi lite leker selv (siden alle sa at vi ikke måtte kjøpe for vi kom til å få så mye i gaver) så det ble ekstra kjipt av den grunn. Men ellers synes jeg praktiske gaver er kjempeflott!

Gammel 26-11-11, 17:37   #16
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis seng og sofa er kjipgave til jul/bursdag er jeg ultrakjip. Jeg har alltid pleid å gi praktiske gaver til barna - alle har fått seng bl.a. og det ligger stadig skiutstyr og slikt under juletreet. Mine barn er svært fornøyde med det. Leker får de uansett av andre.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 18:19   #17
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vel litt der Ramses er. Jeg har gitt sko i julegave, men da har jeg kjøpt leker i tillegg, samt at jeg visste at han fikk masse leker. Jeg er litt usikker på hva som er greie gaver sånn i fht dette, men inutgangspunktet tenker jeg at det handler om hvor mye annet barnet får på ønskelisten. Da er det lettere å kjøpe en praktisk ting. Og det viktigste poenget; om barnet vil synes gaven er stas.

Min fikk stor seng til 3-årsdagen fra oss, tror jeg. Det var spennende og han ble skikkelig stolt. Ulltøy ville ikke falt like godt i smak.

Loftseng og sofa tror jeg ville falt i smak her.

Gammel 26-11-11, 18:40   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg er vel litt der Ramses er. Jeg har gitt sko i julegave, men da har jeg kjøpt leker i tillegg, samt at jeg visste at han fikk masse leker. Jeg er litt usikker på hva som er greie gaver sånn i fht dette, men inutgangspunktet tenker jeg at det handler om hvor mye annet barnet får på ønskelisten. Da er det lettere å kjøpe en praktisk ting. Og det viktigste poenget; om barnet vil synes gaven er stas.

Om mine kun ble glad for leker hadde jeg ønsket dem strikkegensere og slikt tror jeg. : ond mor: Jeg synes det er litt vemmelig med barn (og voksne) som kun setter pris på gaver som står høyt på ønskelisten. Det er jo ikke nødvendigvis så sort-hvitt heldigvis. Og jeg skjønner det bedre om man har liten familie og barna får få gaver. Vi har vel et luksusproblem, det blir for mange pakker (synes jeg, ikke ungene ). Jeg ser at spesielt minsten på 4 ikke har større glede av 15 leker enn av 5.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 18:53   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Om mine kun ble glad for leker hadde jeg ønsket dem strikkegensere og slikt tror jeg. : ond mor: Jeg synes det er litt vemmelig med barn (og voksne) som kun setter pris på gaver som står høyt på ønskelisten. Det er jo ikke nødvendigvis så sort-hvitt heldigvis. Og jeg skjønner det bedre om man har liten familie og barna får få gaver. Vi har vel et luksusproblem, det blir for mange pakker (synes jeg, ikke ungene ). Jeg ser at spesielt minsten på 4 ikke har større glede av 15 leker enn av 5.

Jeg er enig med deg, men samtidig så er det jo en kjennsgjerning at leker er mer gøy enn ullklær. Jeg husker selv hvor stas det var og sette seg ned og leke med lekene man hadde fått. Men en fin blanding syns jeg er greit. Og mine barn blir ikke sur av å få klær, men de blir nok gladere av å få leker.

Gammel 26-11-11, 18:57   #20
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke sånn at jeg mener han bare skal få leker, men akkurat ulltøy kommer ikke jeg til å gi i julegave. Om andre vil gi det til min sønn er det selvsagt greit. Men kan gi andre praktiske ting, som feks ski og skøyter. Synes det blir annerledes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.