|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mei lager lavkarbojul
Du kan bruke tagatesse til karamelisering. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Mei lager lavkarbojulJeg har gitt opp sukrinen, jeg. Synes den er ekkel uansett hva jeg måtte lage med den. Har prøvd meg på splenda også, men den synes jeg smaker rart. :vanskelig: Det kan være at jeg prøver meg på en blanding av sukrin og fruktose på noe av det jeg måtte finne på å lage til jul.
|
|
|
#3 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Mei lager lavkarbojulDet er kommet noe nytt nå, ingling, som heter tagatose, som visstnok skal være enda likere sukker i smaken, og ikke ha samme kjølende effekt. GI er noe høyere enn på sukrin (som har 0), den har 2, men sukker har jo 100, så...
10.09 01.13 Sist redigert av Salt : 04-12-11 kl 21:48. Årsak: Feil GI |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Mei lager lavkarbojulTagatose? Hva er det? Jeg fordrar forøvrig ikke ting som virker avførende ved stort inntak. Bare et lite inntak av slikt gir meg luft i magen. :deler: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Mei lager lavkarbojulMandler med tagatose bokstavelig talt i boks. De ble veldig gode! Tynnere lag utenpå enn vanlige brente mandler (og søtere - men det syntes ikke mannen så det er sikkert smaksløkene mine igjen.) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Teller ned
Sv: Mei lager lavkarbojulSå bra! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mei lager lavkarbojulDu vettu det ble så brent at jeg visste ikke det gikk ann! så skuffet men måtte le likevel.. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Mei lager lavkarbojulDobbel posjon brente mandler i en (litt større) boks. Den andre var visst tom. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Teller ned
Sv: Mei lager lavkarbojulBle kokosmakronene seige? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Mei lager lavkarbojulSarah Bernhard: 250 gram mandler males og blandes med 1,3 dl tagatesse og 2 eggehviter. Knas til deig og formes til 30-40 små topper på en bakeplate. Stekes på 200 grader i 10 minutter. |
|
|
|
![]() |
|
|