|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor får du pepperkakedeigen fra? | |||
| Jeg bruker kjøpt pepperkakedeig |
|
94 | 62,67% |
| Jeg bruker hjemmelaget pepperkakedeig |
|
53 | 35,33% |
| Ingen av delene |
|
3 | 2,00% |
| Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Det vet jeg ikke ennå.
|
|
|
|
#2 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi lager deigen selv, en ekstra god deig med pomeranskall, cognac og brunsukker. Pepperkaker på ferdigpepperkakedeig blir ikke spist, det blir de hjemmelagede.
|
|
|
#3 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg kjøper. Blir så bra så.
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg kjøper fra IKEA. Det er egentlig ingen som spiser voldsomt mye pepperkaker uansett. Deigen kjøpes, ungene lager pepperkakene, og mannen bygger hus. Jeg drikker vin. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Hjemmelaget i alle år, men grunnet en knust ankel og legg i år, så blir det kjøpedeig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi lager selvfølgelig pepperkakedeigen selv! Noe annet skulle tatt seg ut.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Lager selv, og de er kjempegode! Jeg bruker også en oppskrift med fløte og smør.
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg kjøper IKEA sin pepperkakedeig *enkel* |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg har bestilt pepperkakedeig fra favorittbakeriet mitt. Det går sikkert fint an å bake selv, selv om det er flutenfritt, men på denne måten slipper jeg oppvasken, samt at jeg får ræva i gir. Er redd hele bakinga kunne gått i glemmeboka om jeg ikke har en avtale om å hente deigen.
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Akkurat pepperkakene må jeg lage selv, bruker mammas oppskrift. Og de er de aller beste pepperkakene som finnes.
|
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi har både pynta og naturell pepperkaker, alle av hjemmelaget deig. Ungene syns det er gøy å pynte og liker å spise de med Nonstop på, og de voksne liker best de uten pynt. En boks av hver. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Ungene har bakt pepperkaker sammen med bestemor, jeg aner ikke om det var kjøpt eller hjemmelaget deig. I fjor bakte vi sammen med en venninne og da hadde hun laget deig. Et år laget jeg deig selv og et år kjøpte jeg ferdig deig. Så det varierer litt, med andre ord.
|
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Lager selv, bortsett fra i fjor for da gikk noe galt da jeg laget deigen og det fant vi ikke ut før vi stod der og skulle bake og det viste seg at den ikke gikk an å kjevle ut, så da ble mannen sendt avgårde til søndagsåpen butikk for å panikkjøpe deig. Var ikke i nærheten like god, men vi fikk i det minste bakt og pyntet pepperkakehus.
|
|
|
#15 |
|
This is normal!
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Den hjemmelagde deigen smaker best.
|
|
|
|
#17 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg sverger til den fantastiske oppskriften fra kokeboken "Norsk Matglede".
|
|
|
|
#19 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?
|
|
|
|
#20 |
|
lettere utlada
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Ingen av delene.
|
![]() |
|
|