Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 22:42   #21
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.

Det hørtes noe eh, spesielt ut? Det kan godt hende jeg hadde gått likevel, det kommer an på hvem som inviterte.

Gammel 16-12-11, 22:45   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke et familielag, mer en vennebursdag. Gjestene er vel +/- 30 år tenker jeg. Vi kjenner så og si ingen andre enn jubilanten så selv om vi gjerne skulle vært der ble det så dyrt at vi valgte å takke nei. (Vi er i en økonomisk situasjon nå som jeg er student som gjør at vi må prioritere litt, og da var det ikke vanskelig å ta en avgjørelse.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:59   #23
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hadde takket nei. Rare greier.

Gammel 16-12-11, 23:44   #24
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Då eg var student var dette ein heilt vanleg måte å feire bursdag på, så eg ville nok ikkje reagert negativt. Mange hadde for lite plass til å ha feiring heime hos seg sjølv og for lite pengar til å spandere ein større middag ute, på heile vennekretsen. Då blei det ofte presisert på førehand at vi ønsker at du kjem og betaler middagen din sjølv, istadenfor gave. Eg synest dette er heilt fair, i alle fall når det er presisert på førehand. Eg har vore i mange bursdagar på utestadar og liknande, kor vi ikkje har fått vite før vi er der at det er forventa at ein betaler eigenandel. Det synest eg er mindre fair, enn at det blir presisert i invitasjonen.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 00:13   #25
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Synes det er veldig spesielt , hadde nok takket nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 00:31   #26
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel

Jeg har blitt invitert på lignende opplegg, dog endel billigere. Har variert om jeg har syntes det har vært ok eller ikke. Men det jeg har sett på slike sammenkomster er at man uansett faktisk "forventer" og får gaver, om enn noe billigere variant enn man kanskje ville fått ellers, og det gir meg litt avsmak.

Gammel 17-12-11, 00:44   #27
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er helt ok, jeg.
Mannen her har vært invitert, og gått på, noen sånne bursdager de siste par åra. Noen av dem har vært for dyre for min smak, men han har syntes det er helt ok.
Men å regne inn taxi fordi ingen av dere vil kjøre, nei det synes jeg er litt sært. Da er det mange fester vi hadde endt opp med å ikke gå på, gitt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 00:50   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det vel mest summen i seg selv som er litt i overkant - ikke selve opplegget, synes jeg.

Jeg, mannen og en venninne feiret 30-års dagen vår på den måten - men da var summen 70,-. Vi ville gjerne ha en stor fest, og pengene gikk til å betale for bandet som ga en kjempekonsert. Det var helt supert - og det ga gjestene uttrykk for å synes også.

Nå har vi akkurat feiret 40-årsdagen vår med en kjempesfest hvor vi stod for all mat og drikke selv (det nærmet seg bryllupsfestutgifter ), så da er vel balansen gjenopprettet.

Gammel 17-12-11, 08:34   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde brukt alt for mye penger på en slik kveld og hadde takket nei. Men jeg syns det er helt greit at folk inviterer til spleiselag.
Og veldig greit at bursdagspersonen sier at h*n ønsker seg penger, men å sette føringer på sum er litt tøysete.

Gammel 17-12-11, 09:04   #30
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes vel egentlig det er helt greit å invitere til middag og heller ønske at gjestene betaler for middagen enn å få gave. Hvis det er på restaurant eller tilsvarende synes jeg vel heller ikke 500 kr er i overkant, det går fort om man skal ut og spise med drikkevarer til.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 09:04   #31
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har selv vært vært i en sånn fest, og da at det helt ok. Men da synes jeg vi fikk mye for pengene, av både aktivitet og mat. Jubilanten fikk fortsatt gaver, jeg hadde med en flaske vin, om jeg ikke hadde betalt for å være med så hadde nok gaven vært litt større.

Men helt ok å si nei, om man ikke har lyst til å dra. Om det er et kult opplegg, så hadde jeg nok blitt med

Gammel 17-12-11, 09:38   #32
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det var litt dyrt, da jeg sjelden kjøper så dyre gaver... men det er jo ikke verre enn at man takker nei

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 09:44   #33
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i grunnen enig med Cuyahoga, det er bedre å invitere til en fest man faktisk har råd til å holde.

Jeg tror jeg hadde takket nei til en sånn invitasjon. Jeg synes den var frekk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 10:00   #34
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Egenandelen dekker middag og aktivitet før maten.

Spleiselag er en fin ting, men jeg synes prisen her var stiv. Så med mindre nevnte aktivitet innebærer en reunionkonsert med Pink Floyd, hadde jeg takket nei.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 10:06   #35
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er greit å invitere folk til å feire bursdagen sin på et spisested hvor de som vil komme betaler for maten sin selv (fordi det er hyggelig å gå ut og spise og treffe venner, og det ikke er noe annerledes selv om det er bursdag), men et opplegg som dette hørtes jo litt i overkant ut. Da kan man ikke være med på bare litt av det hvis man ikke har så god råd eller ikke har lyst. Så jeg hadde nok takket nei.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 10:31   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Spleiselag er fint, men 500 kroner +drikke syns jeg er altfor mye rett og slett.

Gammel 17-12-11, 10:46   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier som så mange andre. Det er egentlig helt greit med spleiselag på fest, men ikke 500 + drikke til en bursdag. Jeg er mer på "ta med en flaske rom til den åpne baren" -om alle har med seg sprit og bursdagsbarnet stiller med andre ingredienser til gode drinker, så er jo det fint utgangspunkt for en fest, tenker jeg.

Gammel 17-12-11, 11:06   #38
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kunne godt vært med på spleiselag, men synes 500 er litt stiv pris. Vi ble invitert til bursdag, men da kostet det 250 som dekket mat og band + at man kunne ta med egen drikke.

Gammel 17-12-11, 11:08   #39
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde nok takket nei, synes invitasjonen var på grensen til frekk, jeg.

De setter jo selv pris på sin egen gave på en måte, alla " jeg trenger ingen gave, istedet betaler du kr 500,- for å dekke lokalet + mat".

Tror nok ikke mannen og jeg hadde kjøpt gave til kr 1000,- i en vennebursdag.

Hadde dette derimot vært en type overraskelsebursdag til et stort lag og det var andre enn bursdagspersonen selv som hadde dratt i gang et spleiselag, hadde jeg nok vært litt mer åpen for å delta.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 11:46   #40
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er frekt, det er jo lov å takke nei til invitasjonen, men summen er veldig høy, høy nok til at det må ha vært noe veldig spesielt som gjorde at jeg ble med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.