|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandelEr dette noe dere har vært borti? Jeg lurer på hvor vanlig det er å invitere til bursdagsfest og si at i stedet for gave skal alle betale en egenandel på 500,-. På toppen av dette må man kjøpe drikke selv utenom ett glass vin eller en øl til maten, og drosje tur/retur siden det ikke går offentlig kommunikasjon til der hvor selskapslokalet/restauranten er.
![]() |
#2 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Antagelig ved å si nei takk, og så sånn her for meg selv
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Du er hjertelig velkommen dersom du finansierer festen min!!
![]() |
#4 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Jeg tror i grunnen jeg ville latt være å gå, med mindre det var "rundt bursdag" for noen i nær familie, eller en helt spesielt nær venn. Å bruke bortimot 1000 kroner på en vanlig bursdagsfeiring blir i overkant for min lommebok altså.
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Jeg ville nok dratt om jeg syns det så gøy ut for meg, og droppet det om jeg ikke syns jeg hadde lyst. Greit opplegg forsåvidt, men ikke noe man er forpliktet å bli med på. Og spenstig da. De risikerer jo at ingen kommer. |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
![]() ![]() |
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Jeg tror jeg hadde latt være å dra..
![]() |
#8 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Jeg hadde nok også valgt å takke nei til en sånn type invitasjon. Det skulle vært en viktig person om jeg skulle tatt meg råd til å bruke opp i mot 1000 kr på en bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Siden vi er to blir utgiftene doblet... Og taxi blir dyrt, er et stykke unna og ingen andre som skal samme vei. (Ingen av oss vil kjøre.
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Det var en rimelig sær invitasjon spør du meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Dersom det er 500 per snute, og det går jeg nesten ut fra, så blir det 1000,- for meg og mannen. Det er jo ikke så veldig mange vi ville ha kjøpt bursdagsgave for 1000,- til, og jeg tror ikke vi er usedvanlig gniene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Jeg syns også dette var i overkant. Har vært med på uformelle bursdagsfeiringer med venninner ved enkelte anledninger, der anledningen til at vi går ut og spiser er at en har bursdag. Da betaler alle for seg selv, men det har ikke vært noen invitasjon og organisering som det er i ditt tilfelle. Det hadde aldri falt meg inn å sende ut en sånn invitasjon, ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.
Satt det ikke opp mot pris på gave, mer som et totalt beløp vi må bruke for å feire denne bursdagen. Siden festlokalet ligger sånn til som det gjør blir taxi en betydelig utgift. (Og det er bursdagsbarnet klar over.)
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Jeg hadde ringt vedkommende, takket for invitasjonen, men sagt beklager det passer ikke.
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Oi, det var en spesiell invitasjon. Noe sånt har jeg aldrig vært borti før. Jeg ville takket nei, så sant det ikke var en nær venn/veninne (men da ville de fått høre at jeg syns det er en drøy ting |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Det hender jo at det er overnatting og sånn som man må betale for runddager i nær familie, men dette blir på et vis litt annerledes. Det må være nær familie med dårlig økonomi og avtalt opplegg hvis noe sånt skal oppfattes som ok. Ellers er det takk, men nei takk.
![]() |
#20 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.Øh.
![]() |
|
|