Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 22:01   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel

Er dette noe dere har vært borti? Jeg lurer på hvor vanlig det er å invitere til bursdagsfest og si at i stedet for gave skal alle betale en egenandel på 500,-. På toppen av dette må man kjøpe drikke selv utenom ett glass vin eller en øl til maten, og drosje tur/retur siden det ikke går offentlig kommunikasjon til der hvor selskapslokalet/restauranten er.
Egenandelen dekker middag og aktivitet før maten. Drikke kan ikke medbringes, må kjøpes på stedet som har skjenkebevilling.

Hvordan ville dere reagert på en sånn invitasjon?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:02   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel.

Antagelig ved å si nei takk, og så sånn her for meg selv

Gammel 16-12-11, 22:03   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Du er hjertelig velkommen dersom du finansierer festen min!!

Ganske sært spør du meg. Høy egenandel for et bursdagslag, særlig når det ikke inkl. drikke og/eller transport.

Jeg tror jeg hadde stått pent over.

Gammel 16-12-11, 22:04   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror i grunnen jeg ville latt være å gå, med mindre det var "rundt bursdag" for noen i nær familie, eller en helt spesielt nær venn. Å bruke bortimot 1000 kroner på en vanlig bursdagsfeiring blir i overkant for min lommebok altså.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:04   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ved å takke nei.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:04   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ville nok dratt om jeg syns det så gøy ut for meg, og droppet det om jeg ikke syns jeg hadde lyst. Greit opplegg forsåvidt, men ikke noe man er forpliktet å bli med på. Og spenstig da. De risikerer jo at ingen kommer.

Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:08   #7
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Jeg tror jeg hadde latt være å dra..

Gammel 16-12-11, 22:09   #8
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde nok også valgt å takke nei til en sånn type invitasjon. Det skulle vært en viktig person om jeg skulle tatt meg råd til å bruke opp i mot 1000 kr på en bursdag.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:12   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hvordan ville dere reagert på en sånn invitasjon?

Omtrent slik:

Gammel 16-12-11, 22:12   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Siden vi er to blir utgiftene doblet... Og taxi blir dyrt, er et stykke unna og ingen andre som skal samme vei. (Ingen av oss vil kjøre. )

Har forøvrig takket nei, lurte bare et øyeblikk på om det var jeg som var sær som ble litt over hele opplegget.

-Pippi
Gammel 16-12-11, 22:13   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det var en rimelig sær invitasjon spør du meg...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:13   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Omtrent slik:

-Pippi
Gammel 16-12-11, 22:16   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Dersom det er 500 per snute, og det går jeg nesten ut fra, så blir det 1000,- for meg og mannen. Det er jo ikke så veldig mange vi ville ha kjøpt bursdagsgave for 1000,- til, og jeg tror ikke vi er usedvanlig gniene?

Men bruker dere virkelig regne drosjepenger inn i regnestykket når dere bestemmer dere for hvor mye dere skal bruke på en gave?

Det er ikke kostnaden som gjør at jeg ikke ville dratt, men at jeg ikke liker disse sponse-bursdagsfesten eller sponse-bryllupsfesten vår oppleggene i utgangspunktet. Jeg vil selv bestemme om jeg skal gi gaver eller penger, og jeg synes at enten så holder man en fest man har råd til å holde eller så får man nesten heller la være. Jeg synes vertskapet faktisk skal være vertskap dersom de skal holde fest.

Selvfølgelig kan folk gjøre som de vil og arrangere sånne fester, akkurat som jeg kan gjør det jeg vil og la være dra.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:21   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også dette var i overkant. Har vært med på uformelle bursdagsfeiringer med venninner ved enkelte anledninger, der anledningen til at vi går ut og spiser er at en har bursdag. Da betaler alle for seg selv, men det har ikke vært noen invitasjon og organisering som det er i ditt tilfelle. Det hadde aldri falt meg inn å sende ut en sånn invitasjon, ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:25   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men bruker dere virkelig regne drosjepenger inn i regnestykket når dere bestemmer dere for hvor mye dere skal bruke på en gave?

Satt det ikke opp mot pris på gave, mer som et totalt beløp vi må bruke for å feire denne bursdagen. Siden festlokalet ligger sånn til som det gjør blir taxi en betydelig utgift. (Og det er bursdagsbarnet klar over.)

-Pippi
Gammel 16-12-11, 22:25   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ringt vedkommende, takket for invitasjonen, men sagt beklager det passer ikke.

Hvis det da ikke var en av mine nære venninner, nær familie + rundt tall.

Gammel 16-12-11, 22:29   #17
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Oi, det var en spesiell invitasjon. Noe sånt har jeg aldrig vært borti før. Jeg ville takket nei, så sant det ikke var en nær venn/veninne (men da ville de fått høre at jeg syns det er en drøy ting ) eller familie.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:31   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Omtrent slik:

Ja, slik!

Gammel 16-12-11, 22:40   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jo at det er overnatting og sånn som man må betale for runddager i nær familie, men dette blir på et vis litt annerledes. Det må være nær familie med dårlig økonomi og avtalt opplegg hvis noe sånt skal oppfattes som ok. Ellers er det takk, men nei takk.

Gammel 16-12-11, 22:40   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Øh. Jeg hadd nok lest invitasjonen et par ganger før jeg hadde takket nei. Veldig spezielt synes jeg.

Omtrent som en bekjent som inviterte oss i bryllup nr. 2, hvor det sto på invitasjonen at de ønsket seg penger istedenfor gaver, for å dekke inn bryllupet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.