Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-11, 00:52   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt

Den ene onkelen min heter forresten Othelius til mellomnavn, ække det kult så vet ikke jeg. Og ei tante har Engel som mellomnavn.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 00:54   #2
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hildegunn i Kid-reklama har vel ein svoger som heiter Per-Leif, og sonen heiter vel Leif-Per (eller var det omvendt=?).

Gammel 29-12-11, 00:55   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mormor var forresten fra Troms, uti havgapet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 01:02   #4
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De sunnmøringene jeg kjenner har det ikke. Men en i familien min han har gitt barna sine merkelige navn, spesielt den yngste. Kan ikke outes da det mest sannsynlig bare finnes en person i verden med det fornavnet. Og de bor på østlandet og har ingen aner til møre eller nordnorge.

Gammel 29-12-11, 01:02   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sønnen til Hildegunn Moltubakk heter Hans Robert.

Det er nok endel rare kombinasjoner her på Sunnmøre, men enten er jeg blind på de jeg omgås ellers har min omgangskrets tilfeldigvis ikke så rare navn.

Vi hadde forresten en lærer på ungdomsskolen, han brukte store deler av en samfunnsfagstime på å fortelle hvor håpløst dumt det var med doble navn. Han hadde tross alt gått gjennom livet med bare ett fornavn, så det burde resten av befolkningen også klare.

Gammel 29-12-11, 01:06   #6
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Sønnen til Hildegunn Moltubakk heter Hans Robert.

Det er nok endel rare kombinasjoner her på Sunnmøre, men enten er jeg blind på de jeg omgås ellers har min omgangskrets tilfeldigvis ikke så rare navn.

Vi hadde forresten en lærer på ungdomsskolen, han brukte store deler av en samfunnsfagstime på å fortelle hvor håpløst dumt det var med doble navn. Han hadde tross alt gått gjennom livet med bare ett fornavn, så det burde resten av befolkningen også klare.

Ja, det var det han het!

"Hans Robert Moltubakk!! SLUTT å lek narkotikahund i bilen min! Ej ringe far din på jobb!"

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 00:59   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Sunnmøte tror jeg det har vært, i eldre generasjoner, vanlig med navn med enstavelsesnavnet til slutt (Leif per, Hildegunn Gerd), mens langt mot nord er det mer vanlig med to tostavelsesnavn? Elin Anna, Ola Gunnar?

Gammel 29-12-11, 01:00   #8
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Standard

Hildegunn Moltubakk er gift med Leif-Per, og svogeren heter Per-Leif. Eller motsatt. Sønnen heter vel muligens Hans Petter? Og venninna heter Siv Perdis, og ho kan'kje sy - ho har pølsefingra.

Gammel 29-12-11, 01:02   #9
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Standard

Her oppe drev de på særlig 70-tallet og brukte veeeldig mye navn som Jim, Steve, Ron, Ted, Alan/Allan og andre amerikanske navn. Svært gjerne i kombo med noe norsk eller enda verre - TO slike med bindestrek. Som Ron-Hugo, Ted-Johnny eller Jim-Allan.

Gammel 29-12-11, 15:56   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Her oppe drev de på særlig 70-tallet og brukte veeeldig mye navn som Jim, Steve, Ron, Ted, Alan/Allan og andre amerikanske navn. Svært gjerne i kombo med noe norsk eller enda verre - TO slike med bindestrek. Som Ron-Hugo, Ted-Johnny eller Jim-Allan.

Og Fritz-Rainer.

Gammel 29-12-11, 18:56   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Og Fritz-Rainer.

For ikke å snakke om Blake-Hugo og Fallon-Beate.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:48   #12
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

I mine år i nord var dette en vandrehistorie?!? om et tvillingpar på yttersia av Senja. Bare at han het Jeff-Hugo.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 12:14   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Fallon-Beate gikk på skole sammen med en av svigersøstrene mine, broren heter Jeff-Kåre.

Gammel 01-01-12, 01:24   #14
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Fallon-Beate gikk på skole sammen med en av svigersøstrene mine, broren heter Jeff-Kåre.

Hahahaha, er det mulig? Jeglersåjeggriner!

Gammel 30-12-11, 12:44   #15
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Og Fritz-Rainer.

Eventuelt Rick-Eilif, Steve-Ronald og Eddy-Arnold.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 12:50   #16
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Terje Charles er jo fint, spesielt når en uttaler Charles SJARLES!

Gammel 29-12-11, 01:07   #17
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Mormor er sunnmøring, hun har dobbeltnavn med 8 og 7 bokstaver, mens tvillingsøstra heter Bjørg ellers kjenner jeg mange med merkelige dobbeltnavn kombinasjoner fra sunnmøre.

Gammel 29-12-11, 01:10   #18
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her nord finnes det en del underholdende kombinasjoner, ja.

En av favorittlærerne mine på vgs het Ørjan Bjørn.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 01:11   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leif Per var det jeg tenkte på ja! Svoger var det, ikke sønn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 01:34   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner en sunnmøring og han har den rareste kombinasjonen jeg noen sinne har hørt om. Jeg trodde han tullet når han presenterte seg. Kan ikke skrive navnet her for jeg er overbevist om at ingen andre kan ha tilsvarende navn. Samtidig, nå som jeg har kjent han i en årrekke, så har jeg blitt vant til det.

Det er type Johannes-Per. Og ja, han bruker begge som den største selvfølge.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.