|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntDen ene onkelen min heter forresten Othelius til mellomnavn, ække det kult så vet ikke jeg. Og ei tante har Engel som mellomnavn.
|
|
|
#2 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntHildegunn i Kid-reklama har vel ein svoger som heiter Per-Leif, og sonen heiter vel Leif-Per (eller var det omvendt=?).
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntMormor var forresten fra Troms, uti havgapet.
|
|
|
#4 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntDe sunnmøringene jeg kjenner har det ikke. Men en i familien min han har gitt barna sine merkelige navn, spesielt den yngste. Kan ikke outes da det mest sannsynlig bare finnes en person i verden med det fornavnet. Og de bor på østlandet og har ingen aner til møre eller nordnorge.
|
|
|
|
#5 |
|
koko
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntSønnen til Hildegunn Moltubakk heter Hans Robert.
|
|
|
#6 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt
Ja, det var det han het!
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntPå Sunnmøte tror jeg det har vært, i eldre generasjoner, vanlig med navn med enstavelsesnavnet til slutt (Leif per, Hildegunn Gerd), mens langt mot nord er det mer vanlig med to tostavelsesnavn? Elin Anna, Ola Gunnar?
|
|
|
#8 |
|
New kid on the block
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntHildegunn Moltubakk er gift med Leif-Per, og svogeren heter Per-Leif. Eller motsatt. Sønnen heter vel muligens Hans Petter? Og venninna heter Siv Perdis, og ho kan'kje sy - ho har pølsefingra.
|
|
|
#9 |
|
New kid on the block
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntHer oppe drev de på særlig 70-tallet og brukte veeeldig mye navn som Jim, Steve, Ron, Ted, Alan/Allan og andre amerikanske navn. Svært gjerne i kombo med noe norsk eller enda verre - TO slike med bindestrek. Som Ron-Hugo, Ted-Johnny eller Jim-Allan.
|
|
|
#10 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og Fritz-Rainer.
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
I mine år i nord var dette en vandrehistorie?!? om et tvillingpar på yttersia av Senja. Bare at han het Jeff-Hugo. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Crazy Cat Lady
|
|
|
|
|
#14 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
![]() ![]() |
Hahahaha, er det mulig? Jeglersåjeggriner!
|
|
|
|
#16 |
|
Bølle
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntTerje Charles er jo fint, spesielt når en uttaler Charles SJARLES!
|
|
|
#17 |
|
snur
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntMormor er sunnmøring, hun har dobbeltnavn med 8 og 7 bokstaver, mens tvillingsøstra heter Bjørg
|
|
|
#18 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntHer nord finnes det en del underholdende kombinasjoner, ja.
|
|
|
#20 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntJeg kjenner en sunnmøring og han har den rareste kombinasjonen jeg noen sinne har hørt om. Jeg trodde han tullet når han presenterte seg. Kan ikke skrive navnet her for jeg er overbevist om at ingen andre kan ha tilsvarende navn. Samtidig, nå som jeg har kjent han i en årrekke, så har jeg blitt vant til det.
|
![]() |
|
|