Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva synes du om BMW?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-11, 00:45   #21
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om BMW?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Bortsett fra at jeg elsker noen opelmodeller da. Slik som Manta A!

Ja åkkei, noen Opelmodeller er greie.
Opel Manta er jo en del av inventaret her jeg kommer fra omtrent.

Gammel 30-12-11, 00:48   #22
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hva jeg synes om BMW? Litt harry? :dukker:

:dukker også:

Gammel 30-12-11, 00:50   #23
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min første bil var en Manta A 72-modell, Perlemorblå og sort vinyltak. Måtte starte den med skrujern.

Helt lik denne, bare blå:

Gammel 30-12-11, 00:51   #24
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

At de er for små.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:51   #25
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:kupper tråden:

Gammel 30-12-11, 00:55   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fronten på BMW'er minner meg om Carl I Hagen. :bidrar:

Gammel 30-12-11, 00:58   #27
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Min første bil var en Manta A 72-modell, Perlemorblå og sort vinyltak. Måtte starte den med skrujern.

Helt lik denne, bare blå:

Åh fin!

Gammel 30-12-11, 01:18   #28
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hva er så harry med BMW, egentlig?

Ok,jeg kan se de eldre modellene...de både var og er typiske rånebiler. Men nyere biler...de er jo ikke lik de gamle??
Solide biler, med en enorm komfort, og i mine øyne et pent utseende.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 01:30   #29
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en 520, og den er fantastisk god å kjøre, samt stilig i både interiør og div. MEN, den kom ikke opp en eneste bakke i fjor vinter. Vi skulle til tryvann, og måtte gå fra nederste parkering/vei. Etter det kjøpte vi piggdekk, og nå er det null problem. Det er automat, og vi fant vel ut at bilen er for tung, slik at den ikke girer ned raskt nok. Hvis vi hadde satt den i manuell hadde det nok vært enklere.

Gammel 30-12-11, 08:26   #30
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg tenker grundig på den 528-en jeg rånte omkring i for ti år siden, så er jeg veldig glad for at jeg ikke har den mer men den var helt kurant på glatta, selv på piggfrie hjul. Hadde litt tendenser til sporing i snøen, men det kan ha vært fordi opphenget var knekt

Gammel 30-12-11, 10:44   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Oslo er det bare gangstere som har BMW. :fordomsfull: Og gjerne de helt siste modellene.

I tillegg er dytte/dra-analogien helt feil, siden hjulene er integrert i bilen og det blir riktigere å sammenlikne med å krabbe forlengs eller baklengs opp en bakke.

Ellers har jeg ikke så mye å bidra med, siden de eneste bilene jeg gar kjørt er kjørelærerens Honda og vår Audi.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 14:31   #32
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vest for Oslo grensen er det mange som er glade i BMV 525 stv. Vi har nettopp solgt vår. 1,8 tonn stv piggfritt, automat og bakhjulsdrift er en smule krevende i smale bratte glatte bakker. Mannen ga opp bare en gang forrige vinter, så det er ikke noe å klage på. Jeg kjørte opp til Klækken hotell på snø og 0 føre i fjor, en smule spennende. Bilen har elektronik som overstyrer all skrens.

Vi solgte den av andre grunner. Har nå forhjulsdrevet, gir og ca 600 kg mindre bil. Kommer til å savne komfort og kraftig stillegående motor, men ikke drivstoff utgiftene.

Sist redigert av Lavender : 30-12-11 kl 16:07.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 14:35   #33
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel 30-12-11, 17:07   #34
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

klarer ikke dy meg.... :dukker:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 17:15   #35
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Gammel 30-12-11, 17:52   #36
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I Oslo er det bare gangstere som har BMW. :fordomsfull: Og gjerne de helt siste modellene.

I tillegg er dytte/dra-analogien helt feil, siden hjulene er integrert i bilen og det blir riktigere å sammenlikne med å krabbe forlengs eller baklengs opp en bakke.

Ellers har jeg ikke så mye å bidra med, siden de eneste bilene jeg gar kjørt er kjørelærerens Honda og vår Audi.

Krabbe/dra analogien er nok ikke helt feil.
Fordi et dekk har 100%veigrep. Ved å svinge i oppoverbakke må du nødvendigvis bruke noe av dette grepet til å svinge med. Da vil du begynne å spinne med en forhjulstrekker. Med bakhjulstrekk har du fremdeles 100%veigrep. I tillegg har BMW 50/50% vektfordeling som eneste bilprodusent i verden. Derfor gir bakhjulstrekk bedre fremkommelighet opp en bakke både med og uten sving.

Gammel 30-12-11, 17:56   #37
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Og, et lite tillegg.
Hva gjør man med en forhjulstrekker som ikke kommer opp en bakke? Jo, man rygger. Som om man skulle kjørt rett opp med en bakhjulstrekker.

Gammel 30-12-11, 18:13   #38
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Men du, Angelique, jeg mener å huske at du hadde en Bimmer med hele 2 selvantennende stoler ? Som begyndte å brenne mens du kjørte ? Tenkte på det da jeg skulle kjøpe ny bil nå nylig, og gikk ikke i Bimmertanker akkurat...

Gammel 30-12-11, 18:18   #39
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Dukker sammen med deg

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 19:00   #40
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Men du, Angelique, jeg mener å huske at du hadde en Bimmer med hele 2 selvantennende stoler ? Som begyndte å brenne mens du kjørte ? Tenkte på det da jeg skulle kjøpe ny bil nå nylig, og gikk ikke i Bimmertanker akkurat...

Jo, det stemmer. Byttet etter setetull for andre gang til en 3'er. Touring. Superfornøyd med den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.