Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lege ga Jehovas vitne blodoverførsel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-12, 11:08   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lege ga Jehovas vitne blodoverførsel

I forbindelse med en fødsel med store blødninger endte det med at legen overkjørte pasientens ønske og ga blodoverføring.

Jeg syns slike saker er så vanskelige. I all hovedsak så syns jeg man skal ta hensyn til personlige overbevisninger hos voksne, men når det står om livet greier jeg ikke helt å se det på samme vis. Det er vanskelig for meg å forstå at en mor heller vil dø fra barnet sitt, og at hennes mann ønsker det samme heller enn livreddende blodoverføring. Vet man egentlig da hva man sier nei til? Jeg tror jeg aldri kommer til å greie å forstå det heller, rent følelsesmessig.

Jeg ser at helsepersonell kan reservere seg mot å jobbe med mennesker med en slik overbevisning, og dermed slippe å få det etiske dilemmaet selv, noe denne legen ikke gjorde. Men man greier kanskje ikke se hvordan man reagerer i en slik situasjon på forhånd?

Hva tenker dere?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...k-6733779.html

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.