|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenJeg lurer på hvilken kategori vi kommer i. Han 100% jobb, hun 0%. Arbeidet i hjemmet er fordelt og arbeidsoppgavene varierer, men ingen av oss gjør mer enn 50% av det som må gjøres. Resten tar ungene og det er visst barnemishandling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Leser
|
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenRent praktisk er det en fordel at man kan veksle mellom arbeidsoppgaver. Hos oss er vi for dårlige på det, det er noe jeg bare har akseptert fordi at så snart vi får problemer med tid så går det raskere å bare dele oppgavene heller enn å veksle mellom hvem som gjør hva. Jeg synes ikke det er heldig, jeg liker å kunne gjøre ting selv, og synes også det er greit at ungene ser at både jeg og faren kan det (unntak: Jeg driver ikke med noe som helst av HW ting hjemme. Ungene tror jeg er helt idiot - og jeg liker det.
Jeg er helt sikker på at man kan få opp arbeidsmengden med oppussing.
![]() |
#23 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hva er likestilling - igjen
HW? Halo Wars? Hot Wheels?
![]() |
#25 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenJeg mener vi er nokså likestilt hjemme hos oss, men erkjenner at Andamannen nok tar betydelig mer av de tunge, praktiske tingene - i tillegg til mye innendørs. Vi har bygget ut siste året, han har vært prosjektleder og detaljstyrer der, så jeg har nok tatt større grad av innendørs husarbeid enn jeg pleier, samt ansvar for familielogistikken - men det blir det en slutt på nå som vi nærmer oss ferdig og beboelig igjen.
![]() |
#26 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenJeg tenker, som mange andre allerede har nevnt, at det viktigste er at begge bidrar like mye i den forstand at de bruker like mye tid på såkalt hjemmearbeid. Om man slår plenen eller lager middag er derimot ikke så viktig. Samtidig er jeg enig i at det er viktig at begge mestrer de ulike oppgavene, ihvertfall til en viss grad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenBåde mannen og jeg er vokst opp i relativt likestilte 80-tallshjem. Dobbeltarbeidende mødre, men fedre som både har skiftet bleier og trillet barnevogn. Vi er nok preget av dette, og er kommet enda litt lenger på veien mot likestilling og likeverdi enn våre foreldre.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenVi gjør ulike ting hjemme, men vi deler på stell og styr med barna likevel.
![]() |
#29 |
Leser
|
HardWare. Jeg gidder rett og slett ikke å patche WII-en, restarte printeren etc For ikke å snakke om innkjøp av minne, toner, oppsett av trådløs router etc. Gidder ikke. ( *kremt*
![]() |
#32 |
er her
|
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenVi er likestilte, men er litt delt i hvem som gjør hva, selv om begge kan gjøre alt. Vi skulle allerhelst ha gjort litt mer av det meste, sånn at huset hadde sett litt bedre ut til en hver tid, men det er en annen sak.
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenDet jevner seg ut,jeg er hussjef(tar det aller meste av husarbeid)og han tar alt det praktiske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Aha! Takk for oppklaring.
Jeg gjør nok desidert minst.
![]() |
#35 |
maler
|
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenOk, jeg innser at det at jeg later som om jeg ikke kan spillemaskiner kan lære ungene mine noe som er litt feil mhp det motsatte kjønn.
![]() |
#36 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Skilpadda sier det så utrolig fint, kan desverre ikke prikke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg stryker bare det jeg må - mannen tar alt sitt. En liten ting oppi det store. Ellers fordeler vi som det passer oss. Det handler ikke om å like. Det handler som regel om av to onder. Det plager meg nevneverdig lite at mannen ordner alt med bilen og jeg handler inn alt av klær, så lenge han er dedikert og ansvarsfull ovenfor familie og hjem, og ikke setter sin jobb og sine interesser foran meg og familien. Likestilling i hjemmet er for meg en holdning til et felles ansvar, og ikke en detaljstyring på hva man faktisk gjør. For alt må gjøres, åkke som. Sist redigert av Dronningen : 11-01-12 kl 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenDet var likevekt i eksens forhold, men vi gjorde veldig tradisjonelle ting, bl.a. skiftet han dekk på bilen, vasket bil, klipte gresset og grillet, men han vasket klær, gulv og laget mat også. Vi delte på det i forhold til hvor mye vi orket og hva som passet i tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Meget bra sagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva er likestilling - igjenJeg synes i teorien at det er en god ide å ta utgangspunkt i at man skal gjøre den delen man liker mest/misliker minst, men har store problemer med å forstå at bil/snekring/hagearbeid noen gang kan veie opp å ha hovedansvaret for husarbeidet inne, som må gjøres hver dag og året rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|