Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er likestilling - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-12, 10:29   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er likestilling - igjen

Jeg lurer på hvilken kategori vi kommer i. Han 100% jobb, hun 0%. Arbeidet i hjemmet er fordelt og arbeidsoppgavene varierer, men ingen av oss gjør mer enn 50% av det som må gjøres. Resten tar ungene og det er visst barnemishandling.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 10:56   #22
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rent praktisk er det en fordel at man kan veksle mellom arbeidsoppgaver. Hos oss er vi for dårlige på det, det er noe jeg bare har akseptert fordi at så snart vi får problemer med tid så går det raskere å bare dele oppgavene heller enn å veksle mellom hvem som gjør hva. Jeg synes ikke det er heldig, jeg liker å kunne gjøre ting selv, og synes også det er greit at ungene ser at både jeg og faren kan det (unntak: Jeg driver ikke med noe som helst av HW ting hjemme. Ungene tror jeg er helt idiot - og jeg liker det. ).

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror ikke det er mulig å ha en tradisjonell deling av husarbeid som faller likt ut i arbeidsmengde med mindre man bor på gård eller driver utstrakt oppussing.

Jeg er helt sikker på at man kan få opp arbeidsmengden med oppussing. (Men ikke permanent, helt enig med deg der)

Gammel 11-01-12, 10:59   #23
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Rent praktisk er det en fordel at man kan veksle mellom arbeidsoppgaver. Hos oss er vi for dårlige på det, det er noe jeg bare har akseptert fordi at så snart vi får problemer med tid så går det raskere å bare dele oppgavene heller enn å veksle mellom hvem som gjør hva. Jeg synes ikke det er heldig, jeg liker å kunne gjøre ting selv, og synes også det er greit at ungene ser at både jeg og faren kan det (unntak: Jeg driver ikke med noe som helst av HW ting hjemme. Ungene tror jeg er helt idiot - og jeg liker det. ).
Jeg er helt sikker på at man kan få opp arbeidsmengden med oppussing. (Men ikke permanent, helt enig med deg der)

HW? Halo Wars? Hot Wheels?

Gammel 11-01-12, 11:11   #24
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Hard Ware?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 11:18   #25
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener vi er nokså likestilt hjemme hos oss, men erkjenner at Andamannen nok tar betydelig mer av de tunge, praktiske tingene - i tillegg til mye innendørs. Vi har bygget ut siste året, han har vært prosjektleder og detaljstyrer der, så jeg har nok tatt større grad av innendørs husarbeid enn jeg pleier, samt ansvar for familielogistikken - men det blir det en slutt på nå som vi nærmer oss ferdig og beboelig igjen.

Jeg erkjenner at jeg var mye mer praktisk utførende før jeg traff Andamannen, han tok slike ting opp til et detalj og perfeksjonistnivå som jeg aldri vil bli i stand til å møte, og dermed har jeg rett og slett latt være.

Det går greit, ettersom han har lavere terskel enn meg for f. eks å støvsuge. Dessuten lager han mye av hverdagsmiddagene også. Jeg måker snø, og klipper gresset på hytta. Jeg er et nek og har ikke giddet lære meg snøfreseren, eller den motoriserte gressklipperen vi har hjemme.

I praksis fungerer det hos oss, men det jeg skal ta med meg fra denne diskusjonen, er påminnelsen om at ungene har godt av å se foreldre gjøre typiske ting fra begge "kjønnsider". Og det er egentlig jeg som har størst utfordring der. Som nok kan skrives på latskap. :erkjenner: Jeg har i grunnen en veldig fin ektefelle, ser jeg.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 11:48   #26
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker, som mange andre allerede har nevnt, at det viktigste er at begge bidrar like mye i den forstand at de bruker like mye tid på såkalt hjemmearbeid. Om man slår plenen eller lager middag er derimot ikke så viktig. Samtidig er jeg enig i at det er viktig at begge mestrer de ulike oppgavene, ihvertfall til en viss grad.

Jeg må vel innrømme at det er ting jeg unngår så godt jeg kan, eksempelvis alt av hagearbeid.....LøveMannen holder seg som regel unna klesvasken (etter noen litt uheldige episoder).

Vi jobber begge 100% (minst) og bruker nok sånn ca lik tid på hjemmearbeid. Matlagning, rydding og vasking er nok ganske jevnt fordelt. Vi har også vaskehjelp en gang i uka. Jeg tar meg som regel av klesvask, handling og regninger, mens LøveMannen tar seg av bil og hage.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 11:51   #27
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Både mannen og jeg er vokst opp i relativt likestilte 80-tallshjem. Dobbeltarbeidende mødre, men fedre som både har skiftet bleier og trillet barnevogn. Vi er nok preget av dette, og er kommet enda litt lenger på veien mot likestilling og likeverdi enn våre foreldre.

I dag jobber begge full tid, og vi mener begge to at vi gjør litt over halvparten av husarbeidet hver. Uten at dette på noen som helst måte vises på tilstanden i hjemmet.

Det viktige er at vi begge er med på å følge opp barna, deler på å være den som tar smokken fra 4-åringen, følger og henter sånn at vi får pratet med både barn og de voksne de treffer i løpet av dagen. Enkelte ting er praktisk fordelt i hverdagen - men vi kan begge bytte rolle (eller betale oss ut av både dekkskift og middagslaging) om vi må.

Mannen tar ungene på badet om morgenen. Jeg ordner med klær og matpakker og sørger for frokost. Han lager også 95 % av alle middager. Inkludert planlegging og handler. Dette har ført til at han er ekstremt mye flinkere på dette enn meg.

Jeg vasker mye mer enn han, både fordi jeg synes andre ting er værre og fordi han ser dårlig og slurver. Jeg lar mer eller mindre bevisst være å ta rollen som sekertær og adm.dir i famlien. Det er nok meg som har best kontroll på kalenderen, men han kjøper selv gaver til sin familie og er aktivt med i planlegging og gjennomføring av sosiale aktiviteter.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:03   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi gjør ulike ting hjemme, men vi deler på stell og styr med barna likevel.

vi har ulike hovedansvarsoppgaver, og ja, han bytter i hovedsak dekkene. Men det fritar ikke at han også har hovedansvar for oppvasken, mens jeg har hovedansvar for klesvasken, uten at det betyr at jeg aldri vasker opp/tømmer oppvaskmaskina, eller at han aldri vasker klær.

vi deler på, utfra hva vi avskyr mest, men begge legger unger, bytter bleier, ordner matpakker og denslags, ettersom hvem det passer best gjør det den dagen, utfra alt fra hvem som gikk på badet først til hvem som måtte bruke lenger tid på å dusje med ungene og derfor er senere opp til frokostbordet. Det eneste jeg er alene om, er ammingen. (Og ungene har aldri tatt flaske, så akkurat det med spedbarnsmating er min greie)

Gammel 11-01-12, 12:24   #29
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

HW? Halo Wars? Hot Wheels?

HardWare. Jeg gidder rett og slett ikke å patche WII-en, restarte printeren etc For ikke å snakke om innkjøp av minne, toner, oppsett av trådløs router etc. Gidder ikke. ( *kremt* )

Gammel 11-01-12, 12:40   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er nok ikke likestilte på hjemmefronten, og jeg gjør desidert mest husarbeid.

Gammel 11-01-12, 13:11   #31
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Vi er nok ikke likestilte på hjemmefronten, og jeg gjør desidert mest husarbeid.

+1

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:42   #32
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi er likestilte, men er litt delt i hvem som gjør hva, selv om begge kan gjøre alt. Vi skulle allerhelst ha gjort litt mer av det meste, sånn at huset hadde sett litt bedre ut til en hver tid, men det er en annen sak.

Gammel 11-01-12, 13:47   #33
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Det jevner seg ut,jeg er hussjef(tar det aller meste av husarbeid)og han tar alt det praktiske.
Og det er ikke lite nå som vi renoverer et helt hus.

Det føles ikke skjevt ihvertfall.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:48   #34
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

HardWare. Jeg gidder rett og slett ikke å patche WII-en, restarte printeren etc For ikke å snakke om innkjøp av minne, toner, oppsett av trådløs router etc. Gidder ikke. ( *kremt* )

Aha! Takk for oppklaring.

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg gjør nok desidert minst. Ikke minst etter at yngste ble født, og den hersens bekkenløsningen ikke vil gi seg. Men jeg er bedre i bekkenet nå, så jeg burde nok ta over endel oppgaver, jeg er vel bare så vant til at mannen gjør det.

Gammel 11-01-12, 13:49   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg innser at det at jeg later som om jeg ikke kan spillemaskiner kan lære ungene mine noe som er litt feil mhp det motsatte kjønn. Imidlertid tror jeg de har avslørt meg. Men kanskje jeg burde ta meg av noe av det der for å være et bedre eksempel. Kanskje.

Gammel 11-01-12, 14:49   #36
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ett poeng med å unngå tradisjonell arbeidsdeling er at jeg synes man bør lære barna begge deler (altså begge typene oppgaver), uavhengig av kjønn, og at jeg synes man bør unngå å videreformidle tradisjonell arbeidsfordeling til neste generasjon. Jeg synes man bør, både for sin egen del og som rollemodell, være i stand til å gjøre det nødvendigste selv, og det er vanskeligere både å kunne det og å demonstrere at man kan det dersom man aldri gjør det. Alle bør kunne rydde, vaske klær og lage mat, og alle bør kunne enkel reparasjon, lyspæreskifting, skruing og hamring.

En annen sak er at hos veldig mange par med tradisjonell arbeidsdeling betyr dette at kvinnen gjør en langt større del av husarbeidet (bruker mer tid på det, har mer ansvar for det, stresser mer over det) enn det som egentlig er intensjonen, og gjerne mer enn en eller begge av partene er klar over. Og det er jo ikke så veldig likestilt.

Skilpadda sier det så utrolig fint, kan desverre ikke prikke!

Hvorfor i alle dager skal vi videreformidle disse stereotype kjønnsrollene til neste generasjon? Mamma liker å vaske mens pappa mekker bil og holder på med utearbeid?

Desverre vokser barna våre opp i et samfunn som er mere kjønnsdelt en på lenge, derfor er det viktig at vi bryter disse tradisjonelle rollene innenfor hjemmets fire vegger. Det holder da i lange baner at jenter får mini-strykejern og rosa ponnier i julegave mens guttene får lego. Vi trenger ikke vise dem at det faktisk er slik i RL også at mamma er den som hånterer det ekte strykejernet.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 17:08   #37
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Skilpadda sier det så utrolig fint, kan desverre ikke prikke!

Hvorfor i alle dager skal vi videreformidle disse stereotype kjønnsrollene til neste generasjon? Mamma liker å vaske mens pappa mekker bil og holder på med utearbeid?

Desverre vokser barna våre opp i et samfunn som er mere kjønnsdelt en på lenge, derfor er det viktig at vi bryter disse tradisjonelle rollene innenfor hjemmets fire vegger. Det holder da i lange baner at jenter får mini-strykejern og rosa ponnier i julegave mens guttene får lego. Vi trenger ikke vise dem at det faktisk er slik i RL også at mamma er den som hånterer det ekte strykejernet.

Jeg stryker bare det jeg må - mannen tar alt sitt. En liten ting oppi det store. Ellers fordeler vi som det passer oss. Det handler ikke om å like. Det handler som regel om av to onder. Det plager meg nevneverdig lite at mannen ordner alt med bilen og jeg handler inn alt av klær, så lenge han er dedikert og ansvarsfull ovenfor familie og hjem, og ikke setter sin jobb og sine interesser foran meg og familien. Likestilling i hjemmet er for meg en holdning til et felles ansvar, og ikke en detaljstyring på hva man faktisk gjør. For alt må gjøres, åkke som.

Sist redigert av Dronningen : 11-01-12 kl 17:17.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 17:23   #38
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Det var likevekt i eksens forhold, men vi gjorde veldig tradisjonelle ting, bl.a. skiftet han dekk på bilen, vasket bil, klipte gresset og grillet, men han vasket klær, gulv og laget mat også. Vi delte på det i forhold til hvor mye vi orket og hva som passet i tid.

I forholdet jeg har nå, deler vi ganske bra. Hun er mer ryddig enn meg, men jeg lager all maten. Uansett er jo vi ikke akkurat i et tradisjonelt forhold, så regner ikke med at likestilling i hjemmet hos oss som var diskutert.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 17:31   #39
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ett poeng med å unngå tradisjonell arbeidsdeling er at jeg synes man bør lære barna begge deler (altså begge typene oppgaver), uavhengig av kjønn, og at jeg synes man bør unngå å videreformidle tradisjonell arbeidsfordeling til neste generasjon. Jeg synes man bør, både for sin egen del og som rollemodell, være i stand til å gjøre det nødvendigste selv, og det er vanskeligere både å kunne det og å demonstrere at man kan det dersom man aldri gjør det. Alle bør kunne rydde, vaske klær og lage mat, og alle bør kunne enkel reparasjon, lyspæreskifting, skruing og hamring.

En annen sak er at hos veldig mange par med tradisjonell arbeidsdeling betyr dette at kvinnen gjør en langt større del av husarbeidet (bruker mer tid på det, har mer ansvar for det, stresser mer over det) enn det som egentlig er intensjonen, og gjerne mer enn en eller begge av partene er klar over. Og det er jo ikke så veldig likestilt.

Meget bra sagt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 17:35   #40
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes i teorien at det er en god ide å ta utgangspunkt i at man skal gjøre den delen man liker mest/misliker minst, men har store problemer med å forstå at bil/snekring/hagearbeid noen gang kan veie opp å ha hovedansvaret for husarbeidet inne, som må gjøres hver dag og året rundt.

Når det er sagt, vi klarer ikke å være likestilte. Jeg gjør definitivt mest husarbeid i tillegg til at jeg gjør mest hagearbeid (men det definerer jeg som en ren lystaktivitet, så det plager meg ikke). Mannen gjør en del han også og om jeg gjør mer er det mest min egen feil, så jeg klager egentlig ikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.