|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: StavmikserStavmikser i plast høres helt fantastisk ut. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: StavmikserKenwooden min har et stort plastmunnstykke som er ekstra bredt, og er spesiallaget for sauser og supper
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: StavmikserJeg har denne stavmikseren fra Wilfa og er veldig fornøyd med den, den er i mye bruk. Jeg bruker både elektrisk håndmikser, blender, food processor og kjøkkenmaskin ofte, men alt til sitt bruk.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 05-03-12 kl 17:49. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Stavmikser
Braunmikseren er i plast. Ja, ikke knivene, da, men de er jo ikke nedi grytebunnen. Og så kan man legge hele den lange greia i oppvaskmaskinen, det er også kjekt; delen med motor i er ikke borti maten, så den trenger ikke å vaskes.
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Sv: StavmikserJeg bruker stavmikseren min hver gang jeg lager Nennes rundstykker - til å "knuse" cottage cheese. Et par ganger i året, m.a.o. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: StavmikserJeg har nettopp slitt ut min stavmikser og må kjøpe ny. Det var en enkel type fra Braun som fungerte fint i mange år. Syns stavmikser er veldig greit å ha selv om jeg har både Kitchen Aid kjøkkenmaskin, blender, miksmaster og foodprocessor. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: StavmikserJeg har en fra Braun, med alskens dupeditter til. Jeg bruker den masse. Selve "staven" brukes til sauser, supper, mosing av diverse osv. De andre delene brukes til hakking, blanding, piske krem, piske eggehviter, rasping av ost/gulrot/whatever, lage paideig, og masse annet. Jeg har den som heter Multiquick 5 MR 570 Pâtisserie herfra: http://www.braun.com/no/household/fo...-5/models.html |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VeloppDragen
|
Sv: StavmikserJeg tenker på stavmikser når jeg lager tomatsaus, suppe, og litt annet.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: StavmikserNår den gamle stavmixeren min sa takk for seg hadde jeg et vanskelig halvår på kjøkkenet. Jeg bruker min veldig ofte, mange ganger per uke. Og flere av tingene nevnt i tråden her lager jeg aldri. Blenderen er upraktisk å bruke somm stavmixer men det går i nødsfall selvfølgelig.
|
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: StavmikserJeg fikk til jul, det var en sånn greie som man også kan kutte løk og sånt med, så foreløpig har jeg brukt den en gang til å kutte løk. Målet er å bruke den mere, til å lage tomatsuppe og sånt.
|
|
|
|
#14 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: StavmikserVi har stor kjøkkenmaskin og merker godt at stavmikseren sa takk for seg ved juletider. Vi kastet ut håndmikseren for noen år siden ettersom Kjøkkenmaskina tok alt av store ting og stavmikseren med visp, kutteboks og sånn sausmoser dekket resten.
|
|
|
#15 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: StavmikserVi har stavmikser, men jeg aner ikke hvilket merke. Den brukes til å jevne hjemmelaget suppe, til puréer og til å lage hummus og pesto. I tillegg har vi håndmikser (til pannekakerøre, kakebaking og fløtepisking blant annet), kjøkkenmaskin (til polentakake og marsipan) og blender (til drinker og smoothies). Godt utstyrt.
|
|
|
#16 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
:jepp: men Kenwooden står fremme på benken og brukes til alt.
|
|
|
#19 |
|
Kjernesnill
|
Sv: StavmikserJeg har en som jeg bruker til ymse som er litt klumpete og som skal bli jevnt og fint. Det er noen ganger en saus, andre ganger suppe. F.eks. hvis jeg lager suppe av tomatbokser, løk og hvitløk - da er det fint å mose alt helt jevnt med stavmikser.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Jeg har en visp til stavmikseren som fikser det, så for meg er håndmikser helt overflødig. Heller to i ett, enn to forskjellige maskiner.
|
![]() |
|
|