Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydentur med 4 unger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 10:41   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sydentur med 4 unger?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Fordi det koster en del å betale for 6 stykker på restaurant hver dag? De som har vært på all inclusive som jeg kjenner til, sier at maten er veldig variert og god.

Vi har alltid leilighet, så vi må ikke spise ute hver dag. Eneste måltidet vi eventuelt spiser ute er middag, eller lunsj - om vi er på farta. Det handler vel om hvordan man liker å reise og bo også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 10:43   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har også leilighet og spiser absolutt ikke ute hver dag. Restaurant med minstemann er foreløpig ingen avslappende affære, så vi lager stort sett maten hjemme og spiser ute de dagene vi er på farta. Jeg er glad i å lage mat og slapper veldig godt av med det, så det innvirker nok på valget.

Gammel 08-03-12, 10:45   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi har også leilighet og spiser absolutt ikke ute hver dag. Restaurant med minstemann er foreløpig ingen avslappende affære, så vi lager stort sett maten hjemme og spiser ute de dagene vi er på farta. Jeg er glad i å lage mat og slapper veldig godt av med det, så det innvirker nok på valget.

Jeg tenker det er ganske avgjørende ja. Å lage mat hjemme er jo superavslappende med mange barn, hvis man liker matlagingen. Hvis man tenker at det er greit, ville jeg ikke gått for AI. Men hvis alternativet er utespising hver dag, ville jeg tatt AI.

Jeg er ikke glad i å lage mat når vi bor i leilighet, synes det er deilig å slippe oppvask og rydding, synes vi mangler alle basisvarer og at maten blir kjedelig, er ikke veldig glad i å bruke felleskasseroller og slikt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 13:52   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Fordi det koster en del å betale for 6 stykker på restaurant hver dag? De som har vært på all inclusive som jeg kjenner til, sier at maten er veldig variert og god.

maten på Callisto på Kypros var nydelig, forskjellig tema hver dag, nydelig lunsj og frokost også

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 14:27   #5
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

maten på Callisto på Kypros var nydelig, forskjellig tema hver dag, nydelig lunsj og frokost også

Jeg tror dette kommer veldig an på for det var akkurat buffeten på Callisto vi ble lei. Det hjelper ikke for meg at det er ulikt tema hver dag, jeg synes det blir mye likt uansett.
Frokosten syntes jeg var ok, men heller ikke mer. Den på Sunving er mye bedre.

Gammel 08-03-12, 14:47   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg tror mannen min har blitt gal !
Han påstår nemlig at vi skal til syden til sommeren med hele ulveflokken vår. Jeg får åndenød og mareritt bare med tanken !
Går det virkelig ann å reise sånn med en over middels spinnvill 2 åring og 3 kranglevorne storesøsken på slep. Hva med bagasje til så mange ?
Han er gal ?!?

Vi var en uke på Sardinia da ungene var 7, 5, 3,5 og 11 måneder. Det gikk alt i alt veldig fint. Vi hadde bare en sekk med oss (vi fløy RYANAIR, så vi ville spare på bagasjen gnugne som vi er), men alle hadde et stk håndbagasje. Holdt i massevis.

Vi leide leilighet, og det var veldig greit i forhold til mat. Det mest slitsomme var i grunnen restaurantenes åpningstid - de var stengt fra 14 til 20, så det ble noen grinete middager og ellers middag i leiligheta.

Gammel 08-03-12, 10:27   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hvorfor er egentlig AI et must? Mine ville gått på veggen om vi skulle vært et sted i 1-3 uker. De storkoser seg på forskjellige restauranter med forskjellig mat.

Mitt største argument for AI med 4 barn i ulik alder når den yngste er såpass liten, ville være å slippe å gå rundt med alle fire og finne et sted, og at maten kommer fort. Når alle blir eldre er det noe helt annet. Restaurant for 6 hver dag er dyrere enn AI, det er jeg sikker på, og utstrakt matlaging hjemme blir ikke ferie for mor.

Egentlig ville jeg gått for type halvpensjon, dvs frokost og middag, og tatt en lett lunsj på annet vis. Vi hadde dette siste ifjor sommer, og selv om jeg synes middagsopplegget rundt AI er kjipt, var det veldig kjekt med en på ett og en på seks.

Gammel 08-03-12, 10:30   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Mitt største argument for AI med 4 barn i ulik alder når den yngste er såpass liten, ville være å slippe å gå rundt med alle fire og finne et sted, og at maten kommer fort. Når alle blir eldre er det noe helt annet. Restaurant for 6 hver dag er dyrere enn AI, det er jeg sikker på, og utstrakt matlaging hjemme blir ikke ferie for mor.

Egentlig ville jeg gått for type halvpensjon, dvs frokost og middag, og tatt en lett lunsj på annet vis. Vi hadde dette siste ifjor sommer, og selv om jeg synes middagsopplegget rundt AI er kjipt, var det veldig kjekt med en på ett og en på seks.

Korleis er egentlig AI-opplegget rundt middag? Novise på området.

Gammel 08-03-12, 10:31   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Korleis er egentlig AI-opplegget rundt middag? Novise på området.

Det er buffet. Opplegget er greit nok sånn "teknisk sett", men hele familien hos oss blir lei buffeter til middag, selv om maten varieres.
Ofte tror jeg i tillegg den ligner litt på lunsjbuffeten, men det har jeg ikke testet.

Gammel 08-03-12, 10:25   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at sydenferie nesten er den beste ferien man kan dra på med så mange barn? Eldre kranglefanter kan være med i bamseklubb eller hva det nå heter, mindre gærninger kan herje rundt i strandkanten. Alt på et sted er jo veldig greit.

Men jeg har bare to unger, så jeg aner ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 10:38   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Det kan da ikke være noe problem. Vi var med 3 stk i fjor, ikke charter, og det hadde ikke vært noe problem å ha med en til.

Gammel 08-03-12, 10:53   #12
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes restaurantene er veldig tilpasset barn. De har som regel barnemenyer og lekeplasser for barn. Det blir ikke romantisk middag i fred og ro, men det er vi ikke ute etter på tur med barna. AI har vi opplevd som bråkete, vente på bord, kø-ståing og passe kjedelig mat - ihvertfall ikke koselig!

Gammel 08-03-12, 10:56   #13
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan du ikke la mannen ta ansvaret for yngstemann da, og så tar du de tre eldste? På flyturen mener jeg.

Gammel 08-03-12, 11:04   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Charter med 4 unger er grisedyrt. Jeg som bare har 3 unger nekter å betale det som det koster. All charter er lagt opp for 2 voksne og 2 barn og de ungene utover det betaler en praktisk talt full pris på. Charter reiser vi bare om det tilfeldigvis skulle dukke opp noe bra tilbud eller billig billetter, men bestiller aldri charter i skoleferien.

Er det i skoleferien dere må reise? 1 eller 2 uker? Da reiser vi rutefly og leier leilighet, men da bestiller vi bestandig på høsten før når vi skal reise i skoleferien på sommeren for å få det så rimelig som mulig. På veldig mange av charterhotellene kan en leie leiligheter uteom charterselskapene. Hvis dere skal reise i skoleferien, men ikke er avhengig i midten av juli så er det de siste to ukene rett før skolestart det er rimeligst å reise hvis du skal ha flybilletter eller charter.

Jeg har aldri opplevd det som noe problem å reise med små unger, selv om vi noen ganger har reist på veldig ukurante tider. (Sa vel noe annet når jeg sto på Palma flyplass i Spania og hadde mistet en 2-åring og en 3-åring og var høygravid med bekkenløsning og 4 uker til termin) Men alt utover dette så har det gått strålende. Minste sitter i vogn i sele så han ikke kan hoppe ut om du snur ryggen til. På flyplassen har vi brukt Zapp til minstemann, for da hadde jeg han i vogna helt ut til flyet og kan ha kontroll på de to andre ungene på hver sin side av vogna. Når minstemann ikke har hatt vogn, så har han hatt sånn reisesekk med bånd i på flyplassen sånn at han ikke kan forsvinne på 2 sekunder. Han slipper det nå når han var 5 år, for nå har han skjønt det, men gjorde det sånn når han var mindre.

På stranda eller ved bassenget så er det viktig å finne et sted som har bassenger som passer både store og små rett ved hverandre sånn at en bare kan sitte i midten og følge med. Det er veldig slitsom om en ikke har det. Vi har hatt All inclusive noen ganger og jeg synes det er veldig behagelig og veldig rimelig når vi er mange. Ungene spiser gjerne gratis om en betaler fullt for to voksne. På resturanter blir det fort dyrt synes jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:35   #15
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Helt ærlig: Flytur med spinnvill toåring er sliiitsomt, og chartertur for seks er uforholdsmessig dyrt. Så kjenn godt etter om du har lyst. Hvis kvalmefornemmelsen vedvarer når du har latt det synke litt, ville jeg satt bonuspenger på konto og ventet til toåringen var tre-fire og ikke spinnvill. Det blir bare moro hvis alle (særlig ho mor!) gleder seg. Ellers: Sunwing med all inclusive, barnebuffet og bamseklubb kan bli overraskende bra. Du slipper til og med å slepe bagasjen til flyplassen når dere skal hjem - den sjekkes inn på resortet! Og ja, ungene vil elske det, og du vil ha Lollo og Bernie-sangen på hjernen i månedsvis etterpå.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 10:29   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi velge å dra på en slik ferie gjer vi ikkje det for å ta for oss av lokal kultur med sosiologiske briller. Vi drar for sommar, sol, bekvemmlighet, glede og bading. Hadde vi reist som berre voksne hadde vi nok aldri valgt en AI-pakke.

Gammel 08-03-12, 11:04   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plutten var vel omtrent på alder med din yngste på sist flytur, det gikk bemerkelsesverdig fint. Men han er ikke helt i kategorien spinnvill. Han var ennå under 12 kg, så han fikk en sånn bag til å sove i på flyveggen. Veldig greit. Det som blir den største utfordringen din er spriket i alder. De store må ha en viss oppfølging, treern må ha ganske mye oppfølging og firern må fotfølges. Men hvis dere velger type lollo og bernie, foregår det jo en hel del for de store slik at de får vært med på noe uten foreldre. Det kan være veldig greit når man har sprik i søskenflokken. AI er luksus for unger. Mine elsker å kunne hente seg drikke når de vil uten å måtte dille med penger. Man blir litt lei buffetmat og det blir ikke billigere enn andre løsninger ofte, men det er veldig praktisk å ha muligheten. Vi betaler for AI , men går likevel ut og spiser en dag hvis vi føler for det.

Gammel 08-03-12, 13:50   #18
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns ikke det er galskap. Vi elsker å reise og har ingen problemer med å reise med fire unger. Det er ganske stort sprik i alder på mine, men vi koser oss på tur likevel. Det er ganske så dyrt å reise så mange, men sånn er det med det meste når man har mer enn to barn.

Siden minsten ble født har vi vært på tre turer sammen alle 6. Den ene gangen var vi på charter og hadde halvpensjon. Ikke det helt store, men greit nok. Vi syns ikke det er noe problem å ta med ungene ut å spise, men gjør det stort sett bare en gang om dagen når vi ikke reiser charter. De andre måltidene har vi gjerne spist i leiligheten, men da er det brødmåltider.

Gammel 08-03-12, 23:36   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sydentur med fire unger går helt supert. Eneste prolemet på våre turer, har vært mannen
Personlig ville jeg valgt leilighet eller hus før charter og hotell. All inclusive synes ikke jeg noe om, men folk er jo forskjellige.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 23:47   #20
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi reiste med våre 4 (4,7,8,11) til Kanariøyene i vinter, det gikk kjempebra. Vi var på blue village på Bahia Feliz, Gran Canaria. Superplass, stor leilighet med god plass og kjøkken, og trygge omgivelser - ikke nødvendig å telle ungene hvert sekund -deilig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.