Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vekkeklokke lørdag og søndag

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 10:19   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vekkeklokke lørdag og søndag

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Vi bruker ikke vekkerklokke i helgene, nei. Tidligere har minsten fungert som vekkerklokke i seks-tiden, men nå drøyer han det til rundt åtte. Da er jeg som regel våken uansett. Jeg har mistet evnen til å sove lenge. Det lengste jeg har sovet det siste året er vel halv ti, tror jeg.

Halv ti? De gangene gubben og jeg har hatt ungene hos barnevakter, har vi sovet til 8-tiden, og har følelsen av å ha snudd døgnet.

Gammel 11-03-12, 10:21   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker ikke vekkerklokke i helgene nei,det tror aldri vi kommer til å bruke det heller.
Vi sover til vi våkner av oss selv,i dag var jeg oppe 8.30, poden våknet litt over ni, mannen sover fortsatt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 10:30   #23
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen vekkeklokke hvis vi ikke skal noe spesielt å rekke, men hele gjengen er oppe før kl ni stort sett.

Gammel 11-03-12, 10:33   #24
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine barn er nå ganske selvgående om morgenen, så de vekker meg ikke. Våkner likevel stort sett før 830 av meg selv. Så jeg bruker stort sett bare vekkeklokke hvis vi skal være ute av huset før kl 10, bare for sikkerhetsskyld.

Har aldri vært en som sover halve dagen, men det hadde vært fint å klare å sove til 10 en gang i blant.

Gammel 11-03-12, 10:37   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mobilen på 10 i helgene; har jeg ikke våknet da, er det på tide å stå opp. Det er ofte jeg blir dratt opp tidligere av ungene, men hvis de ikke vekker meg, kan jeg glatt sove til 12, og det vil jeg ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 10:48   #26
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har mobilen på 10 i helgene; har jeg ikke våknet da, er det på tide å stå opp. Det er ofte jeg blir dratt opp tidligere av ungene, men hvis de ikke vekker meg, kan jeg glatt sove til 12, og det vil jeg ikke.

Dette var akkurat som om jeg skulle sagt det selv. (Jeg lurte på om jeg hadde svart i denne tråden,men det hadde jeg altså ikke. )

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 10:54   #27
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har mobilen på 9 i helgene. Bør ikke sove lenger enn det hvis jeg skal klare å stå opp kl 6 resten av uken.

Gammel 11-03-12, 10:54   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen vekkerklokke nei, trenger ikke det. Jeg kan glatt legge meg kl. 3 på natta og stå opp igjen 8, uten å være trøtt. Men skal jeg på jobb og får så lite søvn, da er det ikke MÅTE på hvor trøtt jeg er.

Jeg hater å sove lenge, men liker å sove til jeg våkner av meg selv, som regel i åttetiden. Vil helst ikke sove lenger enn det, med mindre jeg er dautrøtt. Ungene har stått opp alene i evigheter.

Gammel 11-03-12, 10:59   #29
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi liker å sove lenge i helgene. Barna vekker oss litt før 10, så spiser vi frokost sammen. Barna våkner alt fra 7-9.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:00   #30
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Ikke vekkeklokke i helgene nei.
Står opp når ungene våkner,som regel i åtte-ni tiden.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:02   #31
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har levende vekkerklokke, og har ikke hatt barnefri over natta siden mai 2011. Da prioriterte vi å sove ut, tror jeg.

Mannen bruker av og til vekkerklokke på sin sovedag i helga, for han liker ikke å sove for lenge.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:05   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sover når jeg kan. Blir stort sett vekket av en telefon, hvis ikke barna har vekket meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:17   #33
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sove er noe av det beste jeg vet om.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:25   #34
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er D-menneske og kan sove hele dagen. Om ungene ikke hadde vært her, så hadde jeg nok vært oppe lenger om kveldene, og dermed sovet utpå. Klokka kunne blitt både 12 og 13 før jeg gadd reagere.

Nå liker jeg å få med meg mer av dagen, så jeg vil opp før ti. Gubben lar meg sove til 10 siden vi har baby som holder meg oppe flere ganger pr natt.

Gammel 11-03-12, 11:28   #35
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er et ordentlig b-menneske, og jeg nyter å kunne sove lenge i helgene. De helgene jeg ikke har ungene sover jeg til jeg våkner med mindre jeg har noe jeg må opp tidligere til. De helgene jeg har ungene vekker de meg rundt 7-8, men jeg slumrer som regel til rundt kl.10.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:31   #36
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid praktisert at alle i familien får sove så lenge de vil. Begge barna og mannen har kunnet sove til langt ut på dag, mens jeg er tidlig oppe (kl. 07 idag). Det har gjennom årene gitt mye fin egentid på morgenkvisten.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:32   #37
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vekkerklokke i helgene? Nei, jeg trenger virkelig, virkelig å sove ut i helgene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:39   #38
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke på vekkerklokke, nei. Om jeg er helt alene hjemme, altså at både mann og barn er ute, kan jeg fint sove til 11-12. Nå er det riktignok ikke så ofte. Som regel står jeg opp med barna i "rett tid" en av helgedagene og sover til rundt 10 den andre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:48   #39
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg har ikke behov for vekkerklokke i helger/fridager. Om jeg har ungene så våkner de som regel mellom 7 og 8, også står jeg opp mellom 8 og 9. Når jeg er alene så sover jeg til jeg våkner, i dag helt til kl 7. I går sov jeg til klokka 9.
I dag gikk jeg riktignok og la meg igjen etter et par timer.

Gammel 11-03-12, 11:52   #40
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vekkerklokka ringer halv ni i helgene. Synes det er deilig med litt tid alene før jeg vekker ungene i senest halv ti.

Man kan forresten skrive både vekkerklokke og vekkeklokke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.