Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vekkeklokke lørdag og søndag

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 09:34   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Vekkeklokke lørdag og søndag

Jeg liker å komme meg opp i rett (?) tid på lørdager og søndager. Rett tid betyr ikke grisetidlig altså. Mellom åtte og ni, og da egentlig nærmere åtte enn ni. Jeg har veldig godt sovehjerte, det samme har resten av familien. Det betyr at jeg må ha på vekkeklokke også i helgene. Har jeg ikke det sover jeg fort til klokken er både elleve og tolv.

Hvordan er det hos dere? Sove til man våkner av seg selv eller vekkeklokke? ... De som har levende vekkeklokke i form av barn som er oppe før fuglene fiser og trenger tilsyn, kan svare ut fra hvordan det er når ungene ikke er hjemme eller hvordan de tror det ville ha vært.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:36   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vekkeklokke lørdag og søndag

Sover så lenge jeg kan. Står ikke frivillig opp. Som regel blir det til 10. Med barna hjemme er det de som styrer showet og de våkner gjerne 7-8

Gammel 11-03-12, 09:38   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen vekkerklokka i helga nei.
Men skal vi noe spesielt litt tidlig som vi må rekke, så er den på.
Nå er det ingen fare for å sove til 11 eller 12 uansett da så lenge gutta er her.

Gammel 11-03-12, 09:39   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sover til en av ungene (som regel yngste) våkner. I dag var det halv åtte, men det varierer med en time tidligere og en time senere. Ofte sover vi litt etter at han har våknet også, men registrerer i alle fall at han har stått opp. Vekkerklokke har vi aldri brukt, hva skal man med det når man i alle år har hatt småunger som våkner senest 6.00?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:39   #5
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker også å komme meg opp i vettig tid, og har alltid vekkerklokka på mellom 8 og 9. Tilogmed i sommerferien.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:40   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å starte dagen tidlig, men jeg trenger ikke vekkerklokke. Jeg våkner av meg selv mellom 6 og 8 en gang.
Jeg hater å bli vekket av vekkerklokke, så det unngår jeg virkelig i helgene altså.

Gammel 11-03-12, 09:41   #7
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har levende vekkerklokke. Før hun kom sov vi ikke spesielt lenge i helgene, ikke jeg i hvert fall. Stort sett oppe seinest ni, men hadde ikke på klokke med mindre jeg skulle noe spesielt. Hvis vesla ikke skulle sove her en natt hadde jeg nok prøvd å sove lenge, men det er slett ikke sikkert det hadde gått.

Gammel 11-03-12, 09:42   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er A-menneske og sover uansett ikke til etter 9 med mindre jeg har rangla hele natta. Med barn som er enda mer A-menneske er det sjelden den med tidligvakt i helga sover lenger enn 0630.

Gammel 11-03-12, 09:42   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre "vekkerklokker" vekker oss i 6-tiden, uansett dag. Vi kunne tenkt oss en helgejustering.

Gammel 11-03-12, 09:45   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne ikke falle meg inn å ha på vekkeklokke i helgene om vi ikke må rekke noe tidlig.

Barnet våkner mellom sju og ti en gang, og vi pleier å stå med ham. Hvertfall om han våkner etter halv ni.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:49   #11
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har aldri i verden p[ vekkerklokke, hater lyden. De dagene det ikke er barn her sover jeg s[ lenge jeg overhodet kan.

Gammel 11-03-12, 09:50   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det ikke er noe som skjer i helgene, sover jeg til jeg våkner av meg selv. Nå er det ikke veldig lenge mer, i en periode etter at barna hadde begynt å klare seg litt selv hadde jeg tydeligvis et enormt underskudd, og sov og sov i helgene. I går måtte jeg opp tidlig pga barnas aktiviteter, så i dag sov jeg til halv ti.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:52   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Skal vi noe før 12 så har jeg på vekkerklokke ja. Jeg jobber natt, og er jeg sliten på en fridag kan jeg glatt sove til 12 eller mer... Barna vekene oss ikke. De står opp mellom 9-13 på fridager om de får sove så lenge de vil. Tegn på at det begynner å bli ungdommer blandt de!

Gammel 11-03-12, 09:54   #14
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Trenger ikke vekkeklokke her. Eldste står opp 6. Pleier å vekke oss etter en stund når han vil ha hjelp til å få på barne-tv eller bare vil ha selskap. Veldig ofte er det mannen som står opp med storebror, mens jeg kommer tuslende etter rundt kl 09.

Gammel 11-03-12, 09:56   #15
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Vekkeklokke eller vekkerklokke hva er rett? Hat alltid skrevet vekkeklokke, men blir usikker når jeg ser andre skrive det mer r.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:57   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Når det en sjelden gang ikke skjer noe i helgen er vekkerklokke bannlyst.
Om vi sover til kl. 11 så er det bare helt greit. Ungene er store og sover lenge de også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:58   #17
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg våkner omtrent alltid først i helgene. Er vant med å stå opp grytidlig på hverdager, så jeg kjenner meg utrolig uthvilt mellom 7 og 8 engang, og da står jeg opp. Resten av gjengen kommer tuslende etter 9 engang. Vi har ikke vekkerklokken på i helgene, da er det i så fall noe vi skal rekke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 10:01   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste med helga er at jeg kan sove lenge. Så det gjør jeg/vi. Gutta er oppe fra rundt 7, så vi blir jo vekt nå og da av spørsmål eller kos. Men vi står som regel opp rundt 10.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 10:17   #19
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillegutt er oppe ca05-0530. De 3-4 nettene han ikke er hjemme i mnd er det enten jobb og da bruker jeg vekkerklokke, og de 1-2 helgemorgene som gjenstår sover jeg til jeg våkner. Alt fra 0900-1600...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 10:17   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker ikke vekkerklokke i helgene, nei. Tidligere har minsten fungert som vekkerklokke i seks-tiden, men nå drøyer han det til rundt åtte. Da er jeg som regel våken uansett. Jeg har mistet evnen til å sove lenge. Det lengste jeg har sovet det siste året er vel halv ti, tror jeg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.