|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Vekkeklokke lørdag og søndagJeg liker å komme meg opp i rett (?) tid på lørdager og søndager. Rett tid betyr ikke grisetidlig altså. Mellom åtte og ni, og da egentlig nærmere åtte enn ni. Jeg har veldig godt sovehjerte, det samme har resten av familien. Det betyr at jeg må ha på vekkeklokke også i helgene. Har jeg ikke det sover jeg fort til klokken er både elleve og tolv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagSover så lenge jeg kan. Står ikke frivillig opp. Som regel blir det til 10. Med barna hjemme er det de som styrer showet og de våkner gjerne 7-8
![]() |
#3 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagIngen vekkerklokka i helga nei.
![]() |
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVi sover til en av ungene (som regel yngste) våkner. I dag var det halv åtte, men det varierer med en time tidligere og en time senere. Ofte sover vi litt etter at han har våknet også, men registrerer i alle fall at han har stått opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJeg liker også å komme meg opp i vettig tid, og har alltid vekkerklokka på mellom 8 og 9. Tilogmed i sommerferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJeg liker å starte dagen tidlig, men jeg trenger ikke vekkerklokke. Jeg våkner av meg selv mellom 6 og 8 en gang.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVi har levende vekkerklokke.
![]() |
#8 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJeg er A-menneske og sover uansett ikke til etter 9 med mindre jeg har rangla hele natta. Med barn som er enda mer A-menneske er det sjelden den med tidligvakt i helga sover lenger enn 0630.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVåre "vekkerklokker" vekker oss i 6-tiden, uansett dag.
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagKunne ikke falle meg inn å ha på vekkeklokke i helgene om vi ikke må rekke noe tidlig.
![]() |
#11 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagHar aldri i verden p[ vekkerklokke, hater lyden. De dagene det ikke er barn her sover jeg s[ lenge jeg overhodet kan.
![]() |
#12 |
Bare sær
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagHvis det ikke er noe som skjer i helgene, sover jeg til jeg våkner av meg selv. Nå er det ikke veldig lenge mer, i en periode etter at barna hadde begynt å klare seg litt selv hadde jeg tydeligvis et enormt underskudd, og sov og sov i helgene. I går måtte jeg opp tidlig pga barnas aktiviteter, så i dag sov jeg til halv ti.
![]() |
#13 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagSkal vi noe før 12 så har jeg på vekkerklokke ja. Jeg jobber natt, og er jeg sliten på en fridag kan jeg glatt sove til 12 eller mer... Barna vekene oss ikke. De står opp mellom 9-13 på fridager om de får sove så lenge de vil. Tegn på at det begynner å bli ungdommer blandt de!
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagTrenger ikke vekkeklokke her. Eldste står opp 6. Pleier å vekke oss etter en stund når han vil ha hjelp til å få på barne-tv eller bare vil ha selskap. Veldig ofte er det mannen som står opp med storebror, mens jeg kommer tuslende etter rundt kl 09.
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagNår det en sjelden gang ikke skjer noe i helgen er vekkerklokke bannlyst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJeg våkner omtrent alltid først i helgene. Er vant med å stå opp grytidlig på hverdager, så jeg kjenner meg utrolig uthvilt mellom 7 og 8 engang, og da står jeg opp. Resten av gjengen kommer tuslende etter 9 engang. Vi har ikke vekkerklokken på i helgene, da er det i så fall noe vi skal rekke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagDet beste med helga er at jeg kan sove lenge. Så det gjør jeg/vi. Gutta er oppe fra rundt 7, så vi blir jo vekt nå og da av spørsmål eller kos. Men vi står som regel opp rundt 10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagLillegutt er oppe ca05-0530. De 3-4 nettene han ikke er hjemme i mnd er det enten jobb og da bruker jeg vekkerklokke, og de 1-2 helgemorgene som gjenstår sover jeg til jeg våkner. Alt fra 0900-1600... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVi bruker ikke vekkerklokke i helgene, nei. Tidligere har minsten fungert som vekkerklokke i seks-tiden, men nå drøyer han det til rundt åtte. Da er jeg som regel våken uansett. Jeg har mistet evnen til å sove lenge. Det lengste jeg har sovet det siste året er vel halv ti, tror jeg.
![]() |
![]() |
|
|