Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Digre edderkopper

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 23:02   #1
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Digre edderkopper

Etter å ha pint meg gjennom denne tråden begynner jeg å angre skikkelig på at vi i løpet av en uke forlater asfalt og blokk, til fordel for krypkjeller, hage og rekkehus..

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 23:09   #2
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg glemte forresten å fortelle yndlingsedderkopphistorien min..

Da jeg var i tenårene hadde jeg rom i kjellerstua. Jeg pleide å ligge på gulvet, ved siden av vedovnen når jeg gjorde lekser. En dag hørte jeg en slags "tasselyd" i vedkjelen ved ovnen. Jeg lyttet lenge og vel før jeg turte gå for å se hva som "tasset".. Jeg trodde muligens det kunne være en mus. Vel, synet som møtte meg var ikke veldig ulikt en mus. En diger lodden dott som tasset rundt. En kjempeedderkopp, med masse støv på seg. Jeg fikk selvsagt hylt det høyeste jeg kunne på mamma (hun var edderkoppfangeren, pappa var livredd), og så fikk hun båret den ut. Et kjempebeist, av arten som er beskrevet i tråden. Tenk, en "tassende" edderkopp som gir lyd fra seg... Uæææææ....

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:32   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg valgte skvisemetoden en gang i USA og brukte feil underlag (mitt eget kne). Det var ikke lurt. Edderkoppen rakk å ta hevn før den trakk sitt siste åndedrag.. Synd for meg..

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:33   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg valgte skvisemetoden en gang i USA og brukte feil underlag (mitt eget kne). Det var ikke lurt. Edderkoppen rakk å ta hevn før den trakk sitt siste åndedrag.. Synd for meg..

Gammel 27-03-07, 23:40   #5
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg myrdet tre stk med feiekosten i vaskekjelleren i sta.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:41   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå tørr jeg ikke gå og legge meg. Tenk om den kryper inn i øret mitt mens jeg sover.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:43   #7
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn er de her og. Når jeg kommer ned i kjelleren så ser jeg først i taket, så på gulvet. Så veggene.. så lister jeg meg inn.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:43   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HA! Her i huset dekker de bunnen av et halvliter-glass. No kidding. Jeg pleier nemlig sette glasset oppå dem og da må jeg sikte... Så skyver jeg et ark under, tipper glasset oppned og ut i naturen med dem.

Ække pent å drepe noe som er mindre enn deg! Men synes det er bittelitt ekkelt å TA i dem, så derfor glasset.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:45   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

HA! Her i huset dekker de bunnen av et halvliter-glass. No kidding. Jeg pleier nemlig sette glasset oppå dem og da må jeg sikte... Så skyver jeg et ark under, tipper glasset oppned og ut i naturen med dem.

Ække pent å drepe noe som er mindre enn deg! Men synes det er bittelitt ekkelt å TA i dem, så derfor glasset.

Det høres ut som den store fetteren til "min" edderkopp (nå begynner jeg nesten å bli litt glad i den store krabaten). Tydeligvis ikke noe eksepsjonelt at det er digre edderkopper i huset mitt, altså.

Gammel 27-03-07, 23:52   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Men det er fortsatt ingen som har fortalt meg om dette er helt normalt. Jeg har ikke opplevd så store edderkopper innendørs tidligere, og jeg hadde rom i kjelleren da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. (Og her har jeg ikke en gang kjeller). Er det fare for at det er et edderkoppreir ett eller annet sted i huset sånn at stuegulvet plutselig kan være dekket av digre edderkopper en morgen?

Gammel 28-03-07, 00:02   #11
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Men det er fortsatt ingen som har fortalt meg om dette er helt normalt. Jeg har ikke opplevd så store edderkopper innendørs tidligere, og jeg hadde rom i kjelleren da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. (Og her har jeg ikke en gang kjeller). Er det fare for at det er et edderkoppreir ett eller annet sted i huset sånn at stuegulvet plutselig kan være dekket av digre edderkopper en morgen?

Det er helt normalt. Antagelig finnes det et eller annet sted i huset deres (krypkjeller, blindkjeller e.l) hvor det er litt høyere luftfuktighet enn i resten av huset. Der overvintrer de, og nå som det begynner å bli litt varmere, begynner de å røre litt på seg. Vi har noen sånne i vår blindkjeller, og det hender en gang i mellom at jeg treffer på en av dem andre steder i huset. Særlig om våren. Men jeg har aldri opplevd at det er flere av dem på en gang.

Kan du ikke prøve å fange den i et glass, da - så kan du enten hive den ut selv, eller la den sitte under glasset til mannen i huset kommer hjem for å redde deg?

Gammel 27-03-07, 23:53   #12
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke le for høyt. Jeg HATER slanger og får panikkanfall av å se en.
Slanger har aldri skadet meg, men jeg er livredd. Edderkopp har skadet meg, men jeg er ikke redd for dem i det hele tatt (selv om jeg aldri kommer til å skvise en utenlandsk edderkopp mot kneet igjen).

Gammel 27-03-07, 23:54   #13
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Hihi.. En venninne hadde fått en flue inn i øret. Moren var hudpleier og hun reiste ned på jobben hennes for å få den ut.. Hun kunne høre et summet inni øret, og var redd for å presse den lenger inn ved å få den ut selv. Da moren fikk den ut, ville hun se. Men fikk ikke lov.....

Det var en stor edderkopp! IIIIsj!

Gammel 28-03-07, 01:00   #14
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Hihi.. En venninne hadde fått en flue inn i øret. Moren var hudpleier og hun reiste ned på jobben hennes for å få den ut.. Hun kunne høre et summet inni øret, og var redd for å presse den lenger inn ved å få den ut selv. Da moren fikk den ut, ville hun se. Men fikk ikke lov.....

Det var en stor edderkopp! IIIIsj!

Nå får ikke jeg sove i natt!

Gammel 27-03-07, 23:55   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jeg har egentlig ikke problemer med små, søte edderkopper. Men dette var et digert beist, som jeg først trodde var et lite stankelbein. Og jeg vil ikke ha en gjeng sånne i huset (eller i de rene klærne mine, for den saks skyld).

Gammel 27-03-07, 23:56   #16
Guava

Guava sin avatar

Standard

Gaia.. Det er helt normalt med store edderkopper i hus. Ofte er det i kjellere de sitter, særlig nær kjellervinduer i gamle hus.
Vi har hatt et par slike eksemplarer i vår kjeller.

Vi har så langt ikke hatt invasjon av store kolonier. Jeg tror du kan være ganske trygg.

Edderkopper som sprer seg som maur er noe som skjer på film. Det kan komme en del på en gang,men sjeldent virkelig store invasjoner.

Gammel 27-03-07, 23:57   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jammen, jammen, jeg har jo ikke engang kjeller... Og hva er en del på en gang? Tre? Ti? Jeg skal takle tre, men ikke ti. :urk:

Gammel 28-03-07, 00:02   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Da vi var i Sør-Amerika hadde de noen skikkelige store edderkopper. Mannen tissa nesten på en liten bebi-tarantella da vi var på en sparsertur.. Den var litt større enn de man ser i dyrebutikkene her i Norge. De største de hadde til salgs (utstoppet), var større enn et A4-ark. De sa et var ulovlig å ha med disse til Norge, men jeg hadde veldig lyst å kjøpe en slik innrammet en til guttungen. De er jo fine å.. på en ekkel grotesk måte.. Grøss, jeg HATER edderkopper!

Gammel 28-03-07, 00:10   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Nå jeg tenker over det så har vi et veldig varmt og fuktig vaskerom. Så det er kanskje ikke så rart hvis en stakkars liten edderkoppfamilie bestemte seg for å overvintre der inne: Jeg må sette alle dørene på vidt gap i morgen og slippe hele gjengen ut.

Gammel 28-03-07, 00:14   #20
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Usj. Nå orker jeg ikke å vente oppe på edderkoppfangeren min. Jeg får liste meg ut av stuen og håpe at den ikke tar meg når jeg går over gulvet. Hvis jeg forsvinner fra FP har dere altså forklaringen - jeg er blitt spist av et digert beist av en edderkopp.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.