|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Det kommer vel helt anpå ungen, tenker jeg. Jeg har en veldig varm en, og jeg droppet ull i dag fordi jeg hentet en særdeles svett gutt i barnehagen i går. Da hadde han bare ullstrømpebukse, body og t-skjorte under dressen. Skulle det bli kaldere i dag har han en ulldress hengende i barnehagen de kan ta under dressen.
![]() |
![]() |
#22 |
Epikur
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Ull igjen i dag etter to dager pause for treåringen. Minsten har hatt tynn ullbody og ble surklete allikevel. Ikke vits å droppe for tidlig, heller litt for mye ull om våren for å unngå syke barn.
![]() |
#23 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?
Enig! *Lei av sykdom*
![]() |
#24 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Her bruker vi ull hele året. *bor i fjellbygda*
![]() |
#25 |
Stadig underveis
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Jeg så forresten i Coop katalogen et sett med sommerull som fristet.
![]() |
#26 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Her blir det nok ull til godt uti mai. Særlig minien er var for sesonskiftene og trenger å ha ull på lenger enn jeg tror.
![]() |
#27 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Idag burde vi nok trass temperaturen hatt ull, men jeg var på jobb i natt så mannen kledde på. Det er over 10 varmegrader ute, men blåser veldig. Tørt ellers. De eldste har ikke ull og sluttet med longs. Minsten har langermet bomullsbody og strømpebukse. Igår gikk alle i barnehagen uten yttertøy og lue. Fikk litt angst men de ansatte gikk i singlet... Jeg pakker hvert år med et sett ulltøy på sommerferie i norden og ulltøyet ligger klart 17. mai.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Vi bruker lite ull, mest ved -10 og kaldere eller lengre utelekperioder. Altså har vi sluttet for mange uker siden.
![]() |
#30 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Drøyer nok til mai. Mye regnvær og bomull går ikke like godt sammen som ull. Har droppet vinterdressen nå da. De bruker bare skall/regntøy eller vårdresser i barnehagen.
![]() |
#31 |
På vei
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Jeg har ikke begynt å tenke på å droppe ull enda. Barnehageungen bader gjerne i søledammene, og da er det greit å ha ull innerst selv om det skulle være både 10 og 15 grader. Ullklærne pakkes egentlig aldri bort, er det en kald sommerdag kan de være gode å ha. De to største bruker ikke så mye ull lengre, bare når de er på turer eller skal base i snøen på hjemmebane, eller når det er veldig kaldt. (Og jeg bor visst også i samme by.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Våre unger har aldri likt ull, vi har virkelig prøvd mange ulike merker. Så her klarer vi oss uten, vi bor i nord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Mine bruker ull enda, noen dager, og bomull andre dager, litt avhengog av hva som er rent, og mest avhengig av været og humøret. Den 100% ull uansett-perioden er mao over, men vi har slett ikke pakket det bort, og kommer ikke til å gjøre det helt enda nei.
![]() |
#35 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Her er det regn, sur vind og mellom 4-8 grader - og helt uaktuelt å droppe ull. Det blir nok ull ut april iallefall.
![]() |
#36 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Mine bruker gjerne ull hele sommeren. :Tromsøværing:
![]() |
#37 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Takk for svar dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Om vi skla gå i ull til regnet gir seg, kan vi like godt kaste alt som ikke er av ull, og holde oss til det for all evig fremtid. Det regner i fra janaur til desember. Og så starter det igjen.
![]() |
#39 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Jeg ser an temperaturen og lar de gå uten fra +5 til 10 eller noe slikt, tror jeg. Her har de ikke brukt stilongs eller ull i det hele tatt den siste uka - jeg regner med at de sieer fra hvis de fryser, men jeg tviler på det i denne varmen (sorry til dere nordafor). Men blir det kaldt igjen, tar jeg den fram igjen. (Gutta håper forøvrig at de skal få badet i sjøen i påska.
![]() |
#40 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Så fort som mulig egentlig
![]() |
![]() |
|
|