|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når er det greit å droppe ull?Altså, ved hvilken temperatur velger dere å kutte ull og gå over til "vanlige" klær? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Ligger med ull på meg i sofaen nå
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Storebror slapp ull for et par uker siden. Han går på skolen. På tur igår hadde han ull til tross for plussgrader i fleng og sol. Lillesøster har ull ennå selv om det var 20 grader idag. Det er trekk i lufta og hun hoster. Jeg tar den kanskje etter påske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Eldste har gårt uten ull en stund nå, men har fått på en ekstra genser enkelte morgener. Det er typisk kaldt om morgenen og varmt om ettermiddagen her, så han kommer hjem svett etter å ha gått hjem fra skolen. Vanskelig årstid.
![]() |
![]() |
#5 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Ser vi bor i samme område. Selv om temperaturen er godt over pluss så regner det masse og det er en sur vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Ungene velger klær selv og begge føretrekker enda ull. Men de er så glad i ull at de hadde sikkert brukt det hele sommeren om jeg ikke hadde ryddet det bort
![]() |
#7 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Vi bor i samme by og jeg har ingen planer om å droppe ullundertøyet med det første. Jeg synes det er surt om dagene. Lillesøster (og sikkert førsteklassingen også) sitter i søledammer, da er det greit å ha ull innerst synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glad
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Storesøster ber på sine knær om å få slippe ullsokkene snart, men jeg holder igjen så lenge. Hender de får ha på en vanlig tights eller genser når det ikke regner bortover.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Når regnet blir borte tenker jeg, jeg synes ull er best under regnklærne så lenge det er regn og småkaldt, man blir så mye lettere klam og kald i bomull.
![]() |
#10 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Når det er varmere enn minus fem grader, men vi er nok ikke representative ser jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Klart man skal gå med ull i mars, det spiller ingen rolle om termometeret viser 22.5 grader.
![]() |
#12 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Rydder det vel bort uti mai en gang, denne lure varmen som er nå om dagen stoler jeg ikke på -selvom det er veldig deilig
![]() |
#13 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Så lenge det er vått ute får ulla være på, da holder hun temperaturen bedre dersom hun blir våt under regnklær/dress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Det må nesten nevnes at jeg satt ute i bare singlet og knebukse i går. Det har vært sommertendenser enkelte ettermiddager.
![]() |
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Vi bruker fortsatt ullongs, men dropper den på overkroppen nå i sommerværet. Ute i bhg har han på skalltøy, så han holder seg nok varm nok. Selv om det er sommervær så er det en ganske skarp trekk.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Det jeg ser er at vi insisterer på ull i langt høyere temperaturer om våren enn om høsten. De siste dagene har ikke knerten trengt å ha ull, men med 21 grader burde det være greit. Snuppa liker virkelig ikke å gå i ull og fikk droppe det for noen uker siden.
![]() |
![]() |
#18 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Det er fortsatt så kaldt om morgenen at vesla på 3,5 bruker ull enda - levert i barnehagen med tynn ullgenser (trøye), ullongs og Janus krinkleullkjole i dag. Hun hadde ca. det samme i går og selv om det var varmt og deilig på ettermiddagen virket hun ikke for varm da hun ble hentet, hun var ute og lekte uten dress og med en ullbukse over longsen. Funket fint (bortsett fra at ulla ble skrekkelig skitten da...
![]() |
#19 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?De store temperatursvingningene gjør at jeg liker at ungene har på ull selv om vi bor på østlandet. Åtteåringen får jeg det ikke til med, men minsten bruker det enda. Jeg tenker også at om de har ull på seg, kan de heller kle av seg lagene utenpå.
![]() |
#20 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Når er det greit å droppe ull?Mine bruker bomull innerst hele året (atopikere), men ulla som mellomlag tar vi bort når temperaturen bikker 10 pluss tror jeg. Kanskje litt før.
![]() |
|
|