Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når er det greit å droppe ull?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-12, 22:49   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Når er det greit å droppe ull?

Altså, ved hvilken temperatur velger dere å kutte ull og gå over til "vanlige" klær?

Skjønner mange sørafor har droppet ulla for noen dager siden , men for oss som bor regnland da?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 22:54   #2
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når er det greit å droppe ull?

Ligger med ull på meg i sofaen nå
Har funnet fram ullkassen i skapet og tenker etter påske. Det er meldt sludd og 3 grader her i helgen. Bor i Bergen.

Gammel 27-03-12, 22:56   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror slapp ull for et par uker siden. Han går på skolen. På tur igår hadde han ull til tross for plussgrader i fleng og sol. Lillesøster har ull ennå selv om det var 20 grader idag. Det er trekk i lufta og hun hoster. Jeg tar den kanskje etter påske.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 23:02   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste har gårt uten ull en stund nå, men har fått på en ekstra genser enkelte morgener. Det er typisk kaldt om morgenen og varmt om ettermiddagen her, så han kommer hjem svett etter å ha gått hjem fra skolen. Vanskelig årstid.

Minsten har brukt ull enkelte dager de siste ukene, og jeg synes fremdeles det er greit at han har ullstrømpebukse. Han sitter en del på bakken når han er ute.

Gammel 27-03-12, 23:13   #5
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ser vi bor i samme område. Selv om temperaturen er godt over pluss så regner det masse og det er en sur vind.
Nå ser jeg ditt barn er mye yngre enn mitt, men minstejenta mi på 10 år bruker fortsatt ullundertøy på seg.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 23:14   #6
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Ungene velger klær selv og begge føretrekker enda ull. Men de er så glad i ull at de hadde sikkert brukt det hele sommeren om jeg ikke hadde ryddet det bort
Vett ikke når jeg rydder det bort, men det er nok borte til 17mai.

Gammel 27-03-12, 23:19   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bor i samme by og jeg har ingen planer om å droppe ullundertøyet med det første. Jeg synes det er surt om dagene. Lillesøster (og sikkert førsteklassingen også) sitter i søledammer, da er det greit å ha ull innerst synes jeg.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 23:25   #8
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster ber på sine knær om å få slippe ullsokkene snart, men jeg holder igjen så lenge. Hender de får ha på en vanlig tights eller genser når det ikke regner bortover.

Gammel 27-03-12, 23:26   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når regnet blir borte tenker jeg, jeg synes ull er best under regnklærne så lenge det er regn og småkaldt, man blir så mye lettere klam og kald i bomull.

Gammel 27-03-12, 23:28   #10
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Når det er varmere enn minus fem grader, men vi er nok ikke representative ser jeg.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 23:36   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart man skal gå med ull i mars, det spiller ingen rolle om termometeret viser 22.5 grader.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 23:37   #12
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Rydder det vel bort uti mai en gang, denne lure varmen som er nå om dagen stoler jeg ikke på -selvom det er veldig deilig

Tynn ull er jo egentlig helt greit året rundt...

Gammel 28-03-12, 01:46   #13
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Så lenge det er vått ute får ulla være på, da holder hun temperaturen bedre dersom hun blir våt under regnklær/dress.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 06:23   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må nesten nevnes at jeg satt ute i bare singlet og knebukse i går. Det har vært sommertendenser enkelte ettermiddager.

Gammel 28-03-12, 06:27   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker fortsatt ullongs, men dropper den på overkroppen nå i sommerværet. Ute i bhg har han på skalltøy, så han holder seg nok varm nok. Selv om det er sommervær så er det en ganske skarp trekk.

Gammel 28-03-12, 06:31   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg ser er at vi insisterer på ull i langt høyere temperaturer om våren enn om høsten. De siste dagene har ikke knerten trengt å ha ull, men med 21 grader burde det være greit. Snuppa liker virkelig ikke å gå i ull og fikk droppe det for noen uker siden.

Gammel 28-03-12, 08:01   #17
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når jeg ser på værmeldingen for dagene som kommer kan jeg konkludere at ulla ikke blir borte med det første.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 08:19   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Det er fortsatt så kaldt om morgenen at vesla på 3,5 bruker ull enda - levert i barnehagen med tynn ullgenser (trøye), ullongs og Janus krinkleullkjole i dag. Hun hadde ca. det samme i går og selv om det var varmt og deilig på ettermiddagen virket hun ikke for varm da hun ble hentet, hun var ute og lekte uten dress og med en ullbukse over longsen. Funket fint (bortsett fra at ulla ble skrekkelig skitten da... )!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 08:22   #19
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

De store temperatursvingningene gjør at jeg liker at ungene har på ull selv om vi bor på østlandet. Åtteåringen får jeg det ikke til med, men minsten bruker det enda. Jeg tenker også at om de har ull på seg, kan de heller kle av seg lagene utenpå.

Gammel 28-03-12, 08:28   #20
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Mine bruker bomull innerst hele året (atopikere), men ulla som mellomlag tar vi bort når temperaturen bikker 10 pluss tror jeg. Kanskje litt før.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.