Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Var involvert i en bilulykke i dag

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 22:35   #21
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var involvert i en bilulykke i dag

Jeg har faktisk aldri hørt om tilfeller der mann kræsjer med dame, der han IKKE med stor oppriktighet og engasjement mener at det er hennes skyld. Inkludert han som kjørte på rødt, eller han som kræsjet med en annen bil da han kjørte forbi min venninnes bil som stod stille og blinket og ventet på klar bane til å ta til venstre.

Gammel 24-04-12, 22:35   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har selvfølgelig rett og han er dust.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men hvem får skylden nå da? Han mener det var mye min feil også siden jeg kjørte da han kom i full fart. Han sier også at han var halvveis forbi meg da jeg kjørte, og at han hadde lav fart. Begge deler er rett og slett bullshit, DET vet jeg. Han hadde fint klart å bremse fortere om han hadde lav fart, og jeg ser tydelig for meg hvor han var da jeg så ham, dvs. et stykke unna meg, men kjørte altså veldig fort, virket det som. Men dette blir jo ord mot ord. .

Gammel 24-04-12, 22:42   #23
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så er det litt patetisk med damer som ikke stoler på egen dømmekraft, men må "hente mannen" før de kan skrive/signere en skademelding.... :dukker og løper:

Stand up for yourself, girl!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 22:43   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var han som sa han hadde lav fart, noe han ikke hadde.

Gammel 24-04-12, 22:44   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Og så er det litt patetisk med damer som ikke stoler på egen dømmekraft, men må "hente mannen" før de kan skrive/signere en skademelding.... :dukker og løper:

Ja, det kan du si. Jeg er dog glad jeg gjorde det, for jeg blir panisk i sånne situasjoner og han er roligheten selv (det har overhodet ikke noe med kjønn å gjøre). Det kunne gått mye verre om han ikke var der. Nå har jeg gjort det én gang og er tryggere om det skulle skjer igjen. Sorry.

Gammel 24-04-12, 22:46   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han sitter helt sikkert i kveld og banner over "kjærringer som ikke kan kjøre bil .... det var jo helt åpenlyst at hun hadde tenkt til å stoppe!!!!"

Gammel 24-04-12, 22:55   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok også ringt mannen. Eller pappa. Bare for å få støtte i at jeg har rett.

*drillet i "hvem har skylden" av pappa siden lenge før jeg kunne kjøre bil* han jobbet med skadeoppgjør for bil i mange år. Men magefølelsen min liker å bli betryggende når jeg blir oppskaket og skal gjøre ting jeg aldri har gjort.

Gammel 24-04-12, 22:58   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss var det meg som måtte skysse mannen unna da han tok det personlig at fyren som kjørte på oss mens vi stod stille mente at det var vår skyld.

Gammel 24-04-12, 23:00   #29
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Han sitter helt sikkert i kveld og banner over "kjærringer som ikke kan kjøre bil .... det var jo helt åpenlyst at hun hadde tenkt til å stoppe!!!!"

haha, må litt av det.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 23:04   #30
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Vi har et sånt kryss ut fra boligfeltet vårt og jeg er daglig i slike situasjoner som du beskriver. Bilene kommer susende forbi i 40 sonen og holder ikke vikeplikten. Når jeg ser at de kommer i full fart så kjører jeg litt uti veien for å markere at de har vikeplikt ( de gangene de har god nok plass til å stoppe). Så tuter jeg på de som bare suser forbi. Hadde jeg holdt forkjørsretten min hadde jeg kræsjet ukentlig.

Det at motparten ikke visste at dette ikke var en forkjørsvei sier vel litt om hvem sin skyld det er og hvor oppmerksom han er. Stå på ditt, det er ikke din skyld!

Gammel 25-04-12, 10:05   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tror jeg får en slags senreaksjon nå, har ikke sovet i natt og sitter på jobb nå og klarer ikke å konsentrere meg om arbeidet mitt. Hver gang jeg lukker øynene ser jeg bilen komme mot meg. Føler meg så teit, alt gikk jo bra tross alt, men jeg reagerer allikevel. Tror jeg fikk meg en støkk. Håper det ikke varer så lenge.

Gammel 25-04-12, 10:09   #32
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har faktisk aldri hørt om tilfeller der mann kræsjer med dame, der han IKKE med stor oppriktighet og engasjement mener at det er hennes skyld. Inkludert han som kjørte på rødt, eller han som kræsjet med en annen bil da han kjørte forbi min venninnes bil som stod stille og blinket og ventet på klar bane til å ta til venstre.

Da kan jeg faktisk komme med en "solskinnshistorie"! Jeg ble påkjørt bakfra av en mann i januar, og han la seg flat fra første øyeblikk. Done deal og alt såre vel, foruten nakken ...men DET er en annen historie.

Til HI. Det er ingen tvil, hans feil.

Jeg ringer forøvrig alltid mannen når noe slikt oppstår. Nå skjer heldigvis ikke det hver dag da :hehehe;, men jeg har faktisk blitt påkjørt bakfra hele to ganger og blitt rygget inn i én gang. Maks uflaks, men aldri min feil - heldigvis.

Gammel 25-04-12, 10:15   #33
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Heh, kaaan det ha noe med hva slags historier som er verd å viderefortelle og hvilke som bare er en gjesp?

Gammel 25-04-12, 10:24   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Næh. Bååååååring!!

Gammel 25-04-12, 10:36   #35
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Da kan jeg faktisk komme med en "solskinnshistorie"! Jeg ble påkjørt bakfra av en mann i januar, og han la seg flat fra første øyeblikk. Done deal og alt såre vel, foruten nakken ...men DET er en annen historie.

Til HI. Det er ingen tvil, hans feil.

Jeg ringer forøvrig alltid mannen når noe slikt oppstår. Nå skjer heldigvis ikke det hver dag da :hehehe;, men jeg har faktisk blitt påkjørt bakfra hele to ganger og blitt rygget inn i én gang. Maks uflaks, men aldri min feil - heldigvis.

Jeg sto i kø på rødt lys en gang. Bak meg hadde jeg en større bil fra forsvaret. Hva sjåføren der holdt på med, det aner jeg ikke, men som han sa etterpå, så trodde han køen beveget seg. Alt jeg fikk med meg var at jeg hørte en motor som ruset litt, og så pang... Rett i baken på meg, for køen beveget seg faktisk ikke i det hele tatt.

Jeg lo godt for meg selv inne i bilen da jeg så mannen komme ut og bort til meg. Det er det nærmeste jeg har vært at noen har krøpet for meg

(Uansett ble det ikke en enkel sak ut av dette, for mannens overordnede prøvde seg på å påstå at de skadene på vår bil så gamle ut og at de ikke kunne være forårsaket av han som kjørte etc. Vi måtte true med å gå til avisene for å innhente vitner til smellen før de til sist ga seg.)

Jeg ringer også alltid mannen når det er noe som skjer. Ikke fordi at jeg nødvendigvis ikke kan ordne opp selv, men det er veldig greit å ha noen i bakhånd. Spesielt om det er situasjoner hvor motparten prøver å lure.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 10:36   #36
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg får en slags senreaksjon nå, har ikke sovet i natt og sitter på jobb nå og klarer ikke å konsentrere meg om arbeidet mitt. Hver gang jeg lukker øynene ser jeg bilen komme mot meg. Føler meg så teit, alt gikk jo bra tross alt, men jeg reagerer allikevel. Tror jeg fikk meg en støkk. Håper det ikke varer så lenge.

Det går over. Eg har vore med på noko liknande (samanstøt med trikk) og lyden av bremser satt i lenge. Eg måtte fortelje meg sjølv om og om igjen at det heldigvis var ein trikk, ikkje ein trehjulssykkel... Slepp tårene laus og få det ut. Og ta ein biltur med mannen i passasjersetet. Det går over.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 10:39   #37
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg ringte også mannen da jeg kræsjet, rett og slett fordi jeg var et skjelvende vrak og på ingen måte var i stand til å skrive noe som helst. At ulykken var 100 % min skyld var det ikke noe tvil om, og ei heller noe vi diskuterte, men jeg klarte ikke for mitt bare liv slutte og gråte og var også veldig takknemlig for at ungdommen i bilen bak gikk mellom meg og han jeg kjørte på for å unngå at jeg ble regelrett slått ned.

Det er ikke alltid det er fordi man ikke stoler på egen dømmekraft, det kan være helt andre ting som gjør at man føler behov for støtte i en slik situasjon.

Gammel 25-04-12, 10:40   #38
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg sto i kø på rødt lys en gang. Bak meg hadde jeg en større bil fra forsvaret. Hva sjåføren der holdt på med, det aner jeg ikke, men som han sa etterpå, så trodde han køen beveget seg. Alt jeg fikk med meg var at jeg hørte en motor som ruset litt, og så pang... Rett i baken på meg, for køen beveget seg faktisk ikke i det hele tatt.

Jeg lo godt for meg selv inne i bilen da jeg så mannen komme ut og bort til meg. Det er det nærmeste jeg har vært at noen har krøpet for meg

(Uansett ble det ikke en enkel sak ut av dette, for mannens overordnede prøvde seg på å påstå at de skadene på vår bil så gamle ut og at de ikke kunne være forårsaket av han som kjørte etc. Vi måtte true med å gå til avisene for å innhente vitner til smellen før de til sist ga seg.)

Jeg ringer også alltid mannen når det er noe som skjer. Ikke fordi at jeg nødvendigvis ikke kan ordne opp selv, men det er veldig greit å ha noen i bakhånd. Spesielt om det er situasjoner hvor motparten prøver å lure.

Lurer jammen på hva han holdt på med ja. Hehe. Men kjedelig når de prøver seg og ikke gir seg, dog godt at det ordnet seg.

Og jeg stoler på min dømmekraft jeg også, men jeg kan veldig lite om bil, i motsetning til mannen, og det kan være greit med et vitne på hva som blir sagt osv. Og, jeg har da også ringt fordi det ikke er så greit å bli påkjørt alltid heller. Sist fikk jeg en skikkelig real smell og endte opp på legevakten.

Men det er klart, jeg er patetisk ... (jmf. -ea-)

Sist redigert av Bomull : 25-04-12 kl 13:32.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 10:41   #39
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går over, jeg lover. Det kan ta litt tid før du helt klarer å glemme det, det gikk nesten ett år før jeg sluttet å kjenne lukten av svidd airbag, men jeg var bak rattet og kjørte bil allerede dagen etter og har aldri vært redd for å kjøre bil.

Gammel 25-04-12, 10:44   #40
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Sånn hadde jeg det også i dagene etter påkjørsel i januar. Jeg plages forøvrig fortsatt med redsel for at bilen som kommer bak meg ikke skal klare å bremse, og ser for meg i speilet hvordan det smeller til bakfra. Det er guffent, men ikke like guffent som det var rett i etterkant og de første ukene etterpå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.